Helikopter Kreatywności będzie musiał poczekać dwa tygodnie na swój następny przelot, ponieważ Mars znajduje się po przeciwnej stronie Słońca niż Ziemia., wyłączyć Komunikacja ze stacjonującym tam statkiem kosmicznym. Ale oprócz sprzężeń energii słonecznej, helikopter ma jeszcze jeden problem:Nie musi dostosowywać się do zmieniającej się atmosfery.
Problem polega na tym, że kreatywność była bardzo dobra w tym, do czego zaprojektowała go NASA. Plan był taki, aby helikopter zademonstrował użyteczność kontrolowanego lotu z napędem na Marsie, do przyszłej eksploracji planety i być może pewnego dnia regularnej podróży po niej.
Kreatywność miała to udowodnić w pięciu podróżach; Kiedy helikopter przeszedł te testy, został awansowany na marsjańskiego zwiadowcę, przemknąćRzecz Wokół mglistego, brązowego nieba Wsparcie Łazik wytrwał w swojej fladze Wyprawa. Ja to zrobiłem Również dobre.
Ale po tym, jak zniesiesz Wszystkie te wyzwaniaCreative Helicopter znajduje się w dziwnej sytuacji, w której musi nauczyć się latać inaczej, aby dostosować się do zmieniających się pór roku na Marsie; Gdy planeta robi się chłodniej, ciśnienie atmosferyczne spada. Ale FTest świateł zaplanowany na 18 września, aby dostosować się do zmian pogody, został automatycznie anulowany przez Ingenuity po wykryciu śmigłowca. Pewne nieprawidłowości w jego silnikach.
Anomalia nie jest jeszcze w pełni zrozumiała, jednak według Post na blogu przez zastępcę dowodzącego operacjami, jaco crass, Zdarzyło się to w dwóch z sześciu silników, które napędzają mechanizm napędzający przechylenie helikoptera. Silniki te, zwane serwomechanizmami, przechodzą regularne testy mechaniczne na Marsie.
“The servo motors are much smaller than the motors that spin the rotors, but they do a tremendous amount of work and are critical to stable, controlled flight,” Karras wrote. “Because of their criticality, Ingenuity performs an automated check on the servos before every flight.”
So far, what NASA understands of the servo anomaly is that the motors were wobbling a bit; additional tests were run on September 21 and September 23 and nothing untoward happened, so perhaps it was a fluke.
“One theory for what’s happening is that moving parts in the servo gearboxes and swashplate linkages are beginning to show some wear now that Ingenuity has flown well over twice as many flights as originally planned (13 completed versus five planned),” Karras wrote. “Another theory is that the high-speed spin test left the upper rotor at a position that loads servos 1 and 2 in a unique, oscillation-inducing way that we haven’t encountered before.”
The issue doesn’t seem catastrophic, and with the additional tests showing things to be nominal, Ingenuity likely will be up in the air again soon. The koniunkcja słoneczna trwa od 2 października do 14 października. Jeśli helikopter Wciąż imponujesz tak jak do tej pory Latanie w zimowej atmosferze Marsa nie stanowi żadnego problemu.
WIĘCEJ: Usłysz zdumiewający dźwięk inteligentnego helikoptera NASA lecącego nad powierzchnią Marsa
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”