Infrastruktura pojazdów elektrycznych jest słabo rozwinięta w prowincjach preriowych

Infrastruktura pojazdów elektrycznych jest słabo rozwinięta w prowincjach preriowych

Prerie, wraz z Nową Fundlandią i Labradorem, pozostają w tyle za resztą kraju pod względem infrastruktury pojazdów elektrycznych.

Jerilyn Nixon, sekretarz Stowarzyszenia Pojazdów Elektrycznych Saskatchewan, powiedziała, że ​​znalezienie ładowarek może być trudne, szczególnie na obszarach wiejskich i w północnej części Saskatchewan, jeśli nie podróżujesz główną autostradą lub dużym miastem.

„Nie chodzi tylko o przemieszczanie ludzi po prowincji pojazdami elektrycznymi. Chodzi także o chęć dowożenia ludzi do miejsc turystycznych” – powiedziała.

„Potrzebujemy stacji ładowania w każdym małym miasteczku, każdym muzeum, centrum handlowym (a nawet) sklepie spożywczym, ponieważ nie każdy ma dostęp do domowych ładowarek”.

Największa liczba portów ładowania na mieszkańca na Wyspie Księcia Edwarda wynosi 16 na 10 000 mieszkańców, podczas gdy w prowincjach preriowych oraz w Nowej Fundlandii i Labradorze liczba portów ładowania wynosi 3.

Według danych Natural Resources Canada liczba punktów ładowania pojazdów elektrycznych w całym kraju wzrosła trzykrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat, w wyniku czego Kanada ma nieco ponad 30 000 punktów na prawie 12 000 stacji.

Jednak krajowi wciąż daleko do osiągnięcia liczby 442 000–469 000 punktów ładowania potrzebnych do zaspokojenia zapotrzebowania na pojazdy elektryczne do 2035 r.

„Ostatecznie to konsument podejmuje decyzję o tym, co kupi, a czego nie” – powiedział Tim Royce, dyrektor generalny Kanadyjskiego Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych.

„Jeśli nie będziemy w stanie zaspokoić ich potrzeb i wymagań w ich społecznościach i środowisku, nie uda nam się przejść do roku 2035”.

Liderzy branży motoryzacyjnej twierdzą, że do prowincji i rządu federalnego należy pomoc w zwiększeniu zachęt i infrastruktury ładowania. Jeśli tak się nie stanie, branża nie wierzy, że uda jej się osiągnąć federalny obowiązek sprzedaży pojazdów w 100% elektrycznych do roku 2035.

„Kanadyjczycy potrzebują działań na szczeblu prowincji i władz federalnych, aby zbudować niezawodną infrastrukturę ładowania i wspierać zakupy o zerowej emisji w każdym sektorze rynku” – powiedział Royce.

READ  Alberta pokonuje Kolumbię Brytyjską w przyciąganiu inwestycji typu venture capital

Saskatchewan, Alberta i Ontario to jedyne prowincje, w których nie obowiązują zachęty prowincjonalne do zakupu pojazdów elektrycznych.

W 2018 roku Ontario wyeliminowało swój program oferujący rabat w wysokości 14 000 dolarów na zakupy. Saskatchewan pobiera od zarejestrowanych właścicieli pojazdów elektrycznych roczną opłatę za użytkowanie dróg w wysokości 150 dolarów.

Według Joanny Kyriazis, dyrektor ds. spraw publicznych w Clean Energy Canada, Kolumbia Brytyjska i Quebec są liderami w zakresie pojazdów elektrycznych w Kanadzie.

„Jeśli spojrzymy na poziom wykorzystania pojazdów elektrycznych w tych dwóch prowincjach, zobaczymy, że od 22% do 25% sprzedaży nowych pojazdów to pojazdy elektryczne” – powiedział Kyriazis.

Oprócz Wyspy Księcia Edwarda Quebec i Kolumbia Brytyjska mają największą liczbę portów ładowania pojazdów elektrycznych na mieszkańca w kraju – około 10 na 10 000 mieszkańców. Ontario ma mniej niż sześć.

„My (mieszkańcy Ontario) nie mamy dostępu do rabatów konsumenckich na pojazdy elektryczne, nasza publiczna sieć ładowania pozostaje daleko w tyle za siecią w Kolumbii Brytyjskiej i Quebecu i odczuwamy tego skutki, mimo że jesteśmy domem, w którym pojazdy elektryczne i ich akumulatory są położone.” „Zostanie wyprodukowany” – powiedział Kyriazis.

Kolumbia Brytyjska oferuje rabaty do 4000 dolarów, podczas gdy nabywcy pojazdów elektrycznych mogą otrzymać w Quebecu aż do 8000 dolarów. Obie dzielnice ogłosiły niedawno nadchodzące plany ograniczające programy.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *