Zdjęcie: ratmaner/Shutterstock.com
Inflacja cen towarów i usług konsumenckich w Polsce w listopadzie utrzymywała się na stabilnym poziomie, skorygowana z początkowo szacowanego nieco rozluźnienia, jak wynika z najnowszych danych GUS, które ukazały się w piątek.
Indeks cen towarów i usług konsumenckich (PPI) wzrósł w listopadzie o 6,6% rok do roku, w tym samym tempie co w październiku. We wstępnym raporcie stopa wzrostu wyniosła 6,5%. Jest to także najsłabszy wskaźnik inflacji od września 2021 r., kiedy ceny wzrosły o 5,9%.
Żywność i napoje bezalkoholowe (7,3% vs 8,0% w październiku), napoje alkoholowe i tytoń (9,9% vs 10,1%), mieszkania i media (8,1% vs 8,3%), meble i sprzęt AGD (5,9% vs 7,5%) , komunikacja (6,7% vs. 9%), rozrywka (6,5% vs. 7,5%), edukacja (10,4% vs. 10,5%) oraz restauracje i hotele (10,3% vs. 11,1%).
W dalszym ciągu spadały także koszty transportu, choć w wolniejszym tempie (-2,2% vs -7,9%).
Wzrosła natomiast inflacja w przypadku odzieży i obuwia (4,7% vs. 4,4%) oraz zdrowia (5,5% vs. 5,4%). W ujęciu miesięcznym ceny konsumenckie wzrosły w listopadzie o 0,7%, po wzroście o 0,3% miesiąc wcześniej.
Wesprzyj Budapest Business Journal
Budowanie firmy dziennikarskiej wartej swojej nazwy jest kosztownym przedsięwzięciem. Od 27 lat wydawcy, redaktorzy i reporterzy Budapest Business Journal starają się dostarczać wiadomości biznesowe, które się sprawdzają, informacje, którym można zaufać, prawdę, dokładność i bez strachu i przychylności.
Wydawnictwa prasowe na całym świecie usilnie starały się znaleźć model biznesowy, który umożliwiłby im dalsze doskonalenie się bez pogarszania wyników. Niedawno niektórzy eksperymentowali z pomysłem zaangażowania swoich najważniejszych interesariuszy, czyli czytelników.
Takie same możliwości chcemy zaoferować naszym czytelnikom. Chcielibyśmy zaprosić Cię do pomocy w dostarczaniu wysokiej jakości magazynu biznesowego, którego potrzebujesz. Naciśnij przycisk wsparcia BBJ, a będziesz mógł wybrać, ile i jak często będziesz wysyłać swoje datki.
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.