Honda Motor Co. ogłosiła plany wprowadzenia innowacji w nowych obszarach biznesowych, takich jak elektryczne samoloty pionowego startu i lądowania (eVTOL), robotyka dwunożna i technologia kosmiczna.
Honda R&D, innowacyjne ramię firmy Honda Motor Company (HMC), poprowadzi wysiłki w „poszukiwaniu nieszablonowych technologii, które przyniosą ludziom nową wartość poprzez rozszerzenie mobilności do trzeciego, a następnie czwartego wymiaru, który rzuca wyzwanie ograniczeniom czasu i przestrzeni, a ostatecznie w przestrzeni”.
Brzmi to jak coś z powieści science fiction i w rzeczywistości niektóre z tych innowacji mogą się nie skończyć w końcu, ale podczas czwartkowego briefingu firma pokazała, w jaki sposób jej podstawowe technologie w ciągu ostatnich 73 lat – takie jak spalanie, elektryfikacja, sterowanie i robotyka — mogą ewoluować, aby dopasować się do celu przyszłego świata o bardzo różnych potrzebach w zakresie mobilności.
Hybrydowe eVTOL i odpowiadający im ekosystem mobilności
Różnica między helikopterem eVTOL a helikopterem polega głównie na tym, że ten pierwszy ma wiele śmigieł, każde z niezależnym silnikiem napędzanym energią elektryczną z akumulatora, podczas gdy ten drugi ma duży, głośny wirnik na górze. W rezultacie ogólnie oczekuje się, że eVTOL będą bezpieczniejsze, cichsze i czystsze.
Podczas gdy większość jednostek eVTOL opracowywanych na całym świecie jest całkowicie elektrycznych, HMC dąży do „wykorzystania technologii elektryfikacji i opracowania hybrydowej jednostki napędowej z turbiną gazową wyposażonej w Honda eVTOL”, zgodnie z oświadczeniem firmy. Firma po raz pierwszy ogłosiła zamiar rozwoju technologii w tej dziedzinie podczas Konferencja prasowa w kwietniuFirma HMC ogłosiła również swoje cele dotyczące sprzedaży 100% pojazdów elektrycznych do 2050 roku.
Markus Frommer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w HMC, wyjaśnił podczas konferencji prasowej, że całkowicie elektryczne pojazdy eVTOL mają bardzo krótki zasięg ze względu na pojemność baterii na blok, co oznacza, że większość przypadków użycia tych nowych pojazdów będzie ograniczona do krótkich lotów. takich jak transport międzymiastowy i loty wahadłowe. Nawet Joby Aviation, które niedawno ogłosiło plany komercjalizacji do 2024 roku, niedawno zakończyło swój najdłuższy do tej pory lot testowy samolotu eVTOL, który wynosił około 150 mil na jednym ładowaniu.
„Zgodnie z wynikami naszych badań rynkowych, największe zapotrzebowanie na podróże samolotami eVTOL dotyczy dłuższych dystansów, takich jak transport międzymiastowy o zasięgu do 250 mil” – powiedział Frommer. „Częściowo ze względu na elektryfikację naszych samochodów, Honda podejmuje wysiłki w zakresie badań i rozwoju akumulatorów litowo-jonowych. Oczekuje się jednak, że postępy oparte na obecnym akumulatorze litowo-jonowym zwiększą gęstość energii na pojemność tylko o kilka razy w ciągu najbliższych 20 lat, więc wierzymy, że do poruszania się po niebie, co wymaga dalszej utraty wagi, trudno jest osiągnąć duże odległości przy użyciu samych baterii.”
Jeśli baterie będą dalej rozwijać się w przyszłości, powiedział Frommer, HMC może zdecydować się na uczynienie eVTOL całkowicie elektrycznymi, usuwając generator turbiny gazowej.
Firma twierdzi, że chce stworzyć nowy „ekosystem mobilności”, którego podstawą jest eVTOL i jest powiązany z produktami mobilności naziemnej. Zgodnie z animowanym przykładem pokazanym przez Hamad Medical Corporation podczas briefingu, menedżer biznesowy mieszkający w Cape Cod może być w stanie użyć jednej aplikacji do zarezerwowania hybrydowego eVTOL, który zabierze go do jego biura w Nowym Jorku, co zajmuje tylko dwie godziny . powietrze. Aplikacja może być połączona z jego osobistym autonomicznym pojazdem Hondy, który będzie z nim rozmawiał o pogodzie, gdy zawiozła go do centrum nawigacyjnego na start. Kiedy wylądował na niezależnym wahadłowcu, czekał tam w Wielkim Jabłku, żeby zabrać go do swojego biura. Po całym dniu łatwego dojeżdżania do pracy wróci do domu na obiad na werandzie z rodziną.
„Dzięki zastosowaniu podejścia Model-Based Systems Engineering lub metody MBSE, będzie to wyzwanie, które Honda będzie musiała przekształcić z tradycyjnego producenta w nową firmę, która będzie również projektować i sprzedawać systemy i usługi” – powiedział Frommer. „Będziemy w stanie zapewnić naszym klientom nową wartość tylko wtedy, gdy ukończymy jeden duży system składający się z różnych elementów, w tym systemu rezerwacji i infrastruktury kontroli ruchu lotniczego, obsługi lotów i istniejących produktów mobilności, takich jak samochody. zajmujemy się wszystkimi tymi elementami samodzielnie i będziemy musieli współpracować z wieloma firmami i agencjami rządowymi.
HMC planuje przeprowadzić weryfikację technologii z prototypami w 2023 roku, a testy w locie hybrydowego modelu eksperymentalnego w 2025 roku. Następnie podejmie decyzję o komercjalizacji. Jeśli HMC zdecyduje się pójść naprzód, ma nadzieję, że do 2030 r. uzyska certyfikaty, aby móc rozpocząć działalność w następnej dekadzie. Firma powiedziała TechCrunchowi, że jeśli dojdzie do marketingu, klienci mogą spodziewać się, że opłaty za eVTOL, które mogą pomieścić więcej niż czterech pasażerów na raz, będą niższe niż w klasie biznes na komercyjnych samolotach.
Szczegóły dotyczące potencjalnego marketingu są jednak nadal przedmiotem dyskusji i staramy się umożliwić wszystkim klientom korzystanie z naszych samolotów eVTOL po cenach niższych niż taryfy klasy biznes na samolotach pasażerskich. Frommer powiedział, że HMC spodziewa się, że eVTOL będzie standardem do 2040 r. i do tego czasu prognozuje wielkość rynku na poziomie około 269 miliardów dolarów.
Przekrocz czas i przestrzeń z robotem Honda Asimo
Koncepcja robota-awatara Hondy, Asimo, pozwoli użytkownikowi na drugi oddech, wykonując zadania i doświadczając różnych rzeczy bez konieczności przebywania tam osobiście. Użytkownicy łączą się i zdalnie sterują awatarem, nosząc gogle VR i dotykową rękawicę, która ostatecznie będzie w stanie odzwierciedlać precyzyjne ruchy dłoni.
„Uznajemy to za czterowymiarową mobilność, która wykracza poza czas i przestrzeń oraz dwuwymiarową i trójwymiarową nawigację” – powiedział Frommer.
Firma przewiduje, że roboty Asimo będą wykorzystywane w takich zastosowaniach, jak zdalna chirurgia, która prawdopodobnie będzie bardzo popularna w krajach rozwijających się, które w przyszłości nie będą miały dostępu do światowej klasy chirurgów, lub eksploracja kosmosu, pozwalając na umieszczenie awatara danej osoby. wydany. Do miejsc nienadających się do zamieszkania lub trudno dostępnych dla ludzi.
„To, co stałoby się podstawą osiągnięcia takiego awatara robota, to Wielopalcowa dłoń robota została opracowana z wykorzystaniem mocnych stron Hondy w zakresie technologii robotyki i oryginalnej funkcji zdalnego sterowania wspomaganej sztuczną inteligencją Hondy” – informuje firma.Dlatego Honda szukała robota-awatara, który potrafiłby używać swojej wielopalcowej ręki, aby w pełni wykorzystać narzędzia zaprojektowane do użytku przez ludzi oraz szybko i dokładnie wykonywać złożone zadania w oparciu o sterowanie wspomagane sztuczną inteligencją, które jest bardziej przyjazne dla użytkownika”.
Toyota ma również podobnego dwunożnego robota telepresence o nazwie T-HR3, Tesla niedawno ujawniła swoje plany dotyczące robota humanoidalnego, chociaż robot Tesli nie wydaje się być oparty na technologii zdalnego sterowania. Jeśli Honda będzie realizowała swoje plany dotyczące ASIMO, sensowne jest użycie zdalnego uruchamiania w celu ułatwienia manipulacji i uczenia maszynowego. Pokazanie robotowi, jak coś zrobić, może być najlepszym sposobem na jego wyszkolenie.
Honda twierdzi, że chce używać Asimo w praktyce w 2030 roku i ma nadzieję, że testy zostaną wykonane przed końcem roku podatkowego kończącego się 31 marca 2024 roku.
Uruchamiamy newsletter o botach! Zarejestruj się w Actuatorze w swojej skrzynce odbiorczej, gdy tylko pojawi się pierwsza wersja! Darmowy!
Intensyfikacja prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie technologii kosmicznych
Honda ogłosiła również plany przyspieszenia prac badawczo-rozwojowych w technologii kosmicznej, w szczególności w zakresie rozwoju księżyca. Jednym z tematów, które pokrótce poruszyła Honda, był zapowiedziany wcześniej okrągły system energii odnawialnej. w czerwcu, Honda Research and Development Corporation i Japan Aerospace Exploration Agency ogłosiły wspólne studium wykonalności W systemie, który ma dostarczać tlen, wodór i energię elektryczną do placówek i jest zainstalowany na Księżycu, aby ludzie mogli żyć w kosmosie przez dłuższy czas. Według firmy, system będzie wykorzystywał istniejące technologie ogniw paliwowych Hondy oraz technologie elektrolizy wody pod wysokim ciśnieniem różnicowym.
Honda omówiła również wykorzystanie zdalnie sterowanych robotów na powierzchni Księżyca, aby zmniejszyć ryzyko związane z wystrzeliwaniem astronautów w kosmos, a nawet umożliwić ludziom rzeczywiste badanie Księżyca z Ziemi. Robot Moon będzie zawierał tę samą technologię obsługi wielu palców i technologię zdalnego sterowania wspomaganą sztuczną inteligencją, która jest opracowywana dla robota-awatara, a także technologię kontroli momentu obrotowego używaną przez Hondę do łagodzenia kolizji.
Producent samochodów ma również nadzieję na wykorzystanie technologii płynów rdzeniowych i spalania, a także wskazówek i kontroli do budowy pocisków wielokrotnego użytku.
„Jeżeli będziemy w stanie wykorzystać takie rakiety do wystrzelenia małych satelitów o niskiej orbicie, możemy spodziewać się rozwinięcia naszych podstawowych technologii w różne usługi, w tym usługi połączone” – powiedział Frommer. „Wszystkie te usługi będą kompatybilne z technologią Hondy”.
Frommer powiedział, że Honda dała „młodym inżynierom”, którzy marzą o zbudowaniu rakiety, zielone światło pod koniec 2019 roku na rozpoczęcie badań i rozwoju. Honda nie podała żadnych innych szczegółów dotyczących żadnej ze swoich inicjatyw kosmicznych.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”