Hertha najszybsza w FP2 po awarii Rosenqvista

Hertha najszybsza w FP2 po awarii Rosenqvista

Colton Herta z Andretti Autosport ustanowił najlepszy czas w drugiej sesji treningowej IndyCar na wyboistych ulicach Toronto w sobotę rano.

Herta pokonała 45-minutowy kurs wokół 11-zakrętowego, 1,786-milowego toru ulicznego Exhibition Place z najlepszym okrążeniem 1m00,5657s.

Ze względu na zagrożenie deszczem tor był zajęty od początku sesji, ponieważ zespoły próbowały go uruchomić przed deszczem.

Hertha ustalił tempo na 1 min 03,5437 s, po czym wyprzedził Scotta Dixona (Chip Ganassi Racing), a następnie Romaina Grosjeana (Andretti) z czołówki tabeli tempa. Grosjean zdobył 1m02.1538s, który został pokonany przez kolegę z drużyny Kyle’a Kirkwooda 1m00.8111s.

Lokalny mistrz Devlin DeFrancesco zdobył świetny punkt P2 dla Andrettiego, 0,6279 sekundy przewagi nad Kirkwood, a David Malukas (Dale Coyne Racing) wskoczył na trzecie miejsce.

Pomimo ulewnego deszczu, Felix Rosenqvist z Arrow McLaren awansował na drugie miejsce, 0,2799 sekundy wolniej niż Kirkwood, podczas gdy Graham Rahal wskoczył na czwarte miejsce z Rahal Letterman Lanigan Racing.

Po 15 minutach Dixon był drugi z wynikiem 1m00,8652s, zaledwie 0,05 sekundy do najlepszego czasu Kirkwooda, a Grosjean i Herta wymienili się na trzecim miejscu.

Kyle Kirkwood, Andretti Autosport Honda

Zdjęcie: Jake Galstad/ Zdjęcia ze sportów motorowych

Gdy deszcz opadł, Herta na krótko pokonała P1 na następnym okrążeniu w czasie 1m00,6999s, ale Kirkwood odzyskał ją niemal natychmiast z wynikiem 1m00,5972s, po czym wrócił do Herty na 1m00,5657s.

Para Ganassi Marcus Ericsson i Alex Palou, która wczoraj przebiła opony na zapasowych oponach, zajęła odpowiednio trzecie i czwarte miejsce na 15 minut przed końcem.

Pato Oward (Arrow McLaren) biegł piąty, kiedy jego kolega z zespołu Rosenqvist wywołał pierwszą czerwoną flagę weekendu, kiedy uderzył swoim McLarenem w ścianę na wyjeździe z zakrętu 5 na siedem minut przed końcem.

READ  Szybka reakcja: Celtics 116, Raptors 110

Doprowadziło to do gorączkowych ostatnich kilku minut z 26 samochodami na torze, ale wszyscy wydawali się zbyt zajęci szukaniem luki, a nie ulepszaniem notatników.

Herta wjechał w zakręt 1 i wrócił bez incydentów, prawie dorównując najszybszemu okrążeniu z ostatniego przejazdu, pomimo debiutanta Toma Blomqvista (Meyer Shank Racing). Blomqvist był wolniejszy od biegaczy, ale poprawił się o 2,1 sekundy od tempa.

Callum Ilott (Juncos Hollinger Racing) odwiedził trasę ewakuacyjną Turn 8, ale szybko doszedł do siebie. O’Ward i Rosenqvist (przed jego konwersją) zrobili to samo w zakręcie 3, podobnie jak trzeci kierowca McLarena, Alexander Rossi, w zakręcie 1.

Kwalifikacje rozpoczną się o 14:50 czasu lokalnego z prognozowanym deszczem.

Przeczytaj także:

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *