Popularna chińska gra wideo Black Legend: Wukong stała się jedną z najbardziej udanych produkcji w kraju, sprzedając się na całym świecie w 10 milionach egzemplarzy od czasu jej premiery na początku tygodnia.
Konto gry w witrynie „X” ogłosiło w piątek, że gra sprzedała się w 10 milionach egzemplarzy „na wszystkich platformach” od dziewiątej wieczorem w piątek czasu pekińskiego (13:00 GMT).
Gra akcji miała swoją globalną premierę we wtorek i cieszyła się jednym z najlepszych dni otwarcia pod względem liczby graczy na platformie Steam, sprzedając się przed premierą w prawie 1,2 miliona egzemplarzy.
Liczby te są porównywalne z grą „The Legend of Zelda: Kingdom Tears”, która w trzy dni od premiery w maju 2023 r. sprzedała się na całym świecie w ponad 10 milionach egzemplarzy.
Gra jest pierwszą grą typu „Triple A” opracowaną w Chinach (terminem tym określa się duże, wysokobudżetowe niezależne produkcje), a gra inspirowana jest klasyczną chińską powieścią z XVI wieku „Podróż na Zachód”.
Gracze wcielają się w postać podobną do Małpiego Króla Sun Wukonga, głównej postaci w tej historii.
Niektórzy gracze skarżyli się, że wydawca gier Hero Games wysłał zagranicznym graczom wytyczne, wzywając ich, aby nie poruszali tematów drażliwych politycznie, takich jak Covid-19 czy feminizm.
Jak wynika z korespondencji e-mailowej, do której dotarła AFP, gracze zostali również ostrzeżeni przed wszelkimi odniesieniami do „Covid-19”, „izolacji” lub „kwarantanny”. Niepokoje społeczne.
Linia daty:
Paryż, Francja
Typ artykułu: serwis informacyjny
Jest produkowany zewnętrznie przez organizację, której ufamy, że przestrzega wysokich standardów dziennikarskich.
Wesprzyj HKFP | Polityka i etyka | Błąd/literówka? | Skontaktuj się z nami | Biuletyn | Przejrzystość i raport roczny Aplikacje
Pomóż chronić wolność prasy i zapewnić, że HKFP będzie bezpłatny dla wszystkich czytelników, wspierając nasz zespół