Gorąca walka o prawo, aby rozszerzyć konkurencję w kanadyjskich kolejach

Gorąca walka o prawo, aby rozszerzyć konkurencję w kanadyjskich kolejach

Montreal –

Nowe przepisy dotyczące kolejowego transportu towarowego mogą zwiększyć nieefektywność i koszty ponoszone przez konsumentów.

Lub zepchniesz je prosto w dół. To zależy, kogo zapytasz.

Niejasne prawo ma wejść w życie wraz z ustawą budżetową Ottawy, która walczy z dwiema głównymi kanadyjskimi kolejami o obawy związane z wydatkami i zatorami, z dramatami pojawiającymi się w postach w mediach społecznościowych i wywieraniem presji na zapleczu.

W środku burzy na stacji kolejowej uchwalono przepisy mające na celu rozszerzenie tak zwanego nakładania się rozpiętości, rzadko słyszanego terminu opisującego kluczową praktykę w branży kolejowej.

Interswitching odnosi się do transferu towarów między dwoma przedsiębiorstwami kolejowymi w punkcie, w którym spotykają się ich tory. Rozszerzone nakładanie się występuje, gdy firma A musi transportować te towary własnymi torami do punktu, w którym stykają się one z szynami firmy B, i jest obecnie wymagane na żądanie na odległości do 30 kilometrów.

Ta praktyka ma na celu zachęcenie do konkurencji, ponieważ każdy, kto przewozi towar z elewatora zbożowego na torach Kanadyjskich Kolei Narodowych, może na przykład zdecydować się na przewóz ładunku przez firmę Canadian Pacific Kansas City Ltd. Raczej jeśli cena jest lepsza.

Ustawa budżetowa, która została przyjęta przez Izbę Gmin w czwartek i oczekuje teraz na zatwierdzenie przez Senat, proponuje projekt pilotażowy, który rozszerzy strefę zmiany do 160 km na 30 km w trzech hrabstwach preriowych na 18 miesięcy.

Posunięcie to miało na celu obniżenie opłat, ale obudziło dwóch kanadyjskich gigantów kolejowych, którzy rozpoczęli ofensywę, aby ostrzec przed głębokimi szkodami, jakie wyrządzą.

„Dostawy towarów spowodują utrudnienia w ruchu drogowym, zabiorą czas i personel”, czytamy w reklamie kolejowej w CN, która została wyemitowana w podcastie Canadian Political Affairs. „Spowodują opóźnienia. Podniosą koszty kolei. A jak myślisz, kto za to zapłaci? Ta sama osoba, która zawsze płaci: konsument”.

READ  Zwiń, aby wygrać? Tim Hortons twierdzi, że e-mail umożliwiający wygranie łodzi o wartości 55 000 dolarów był „błędem ludzkim”

Reklama ostrzega, że ​​czas ładowania wzrośnie nawet o 25 procent, porównując dostawy ładunków do „zmuszania linii lotniczych do przekazywania pasażerów swoim konkurentom tam iz powrotem podczas wielu lotów zamiast bezpośrednich lotów bez przesiadek”.

Nawiązując do obaw CN, CPKC powiedział, że „radykalny” i „nadzwyczajny” środek zaradczy ma na celu rozwiązanie problemu, który nie istnieje, w ruchu, który zwiększyłby inflację.

Kolej nie cofnęła się też przed próbami wpływania na polityków.

Lobbyści z Canadian Pacific odbyli 96 spotkań z osobami pełniącymi funkcje publiczne w pierwszych czterech miesiącach 2023 r., czyli taką samą liczbę, jaką opublikowali przez cały 2022 r., zgodnie z federalnym rejestrem lobbystów. Uczestniczyło w nim ponad 30 urzędników służby cywilnej – głównie z Transport Canada – lub urzędów ministerialnych. Kolejne 10 to spotkania z Izbą Gmin lub członkami Senackiej Komisji Transportu. Stowarzyszenie Kolei Kanadyjskich złożyło 17 raportów o stresie od początku roku, w porównaniu do siedmiu w całym 2022 roku.

Po drugiej stronie problemu są hodowcy, którzy nie zgadzają się w prawie każdym punkcie. Grupy branżowe twierdzą, że zmiana obniży koszty, zwiększy wydajność, poprawi dostęp do rynku i zwiększy konkurencję.

Debata nabiera tempa. John Corey, prezes Stowarzyszenia Zarządzania Towarami w Kanadzie, powiedział, że koleje „przekroczyły liczbę uderzeń” w swoich zastrzeżeniach, nazywając swoje roszczenia dotyczące zatorów, redukcji miejsc pracy i ingerencji Stanów Zjednoczonych „BS”.

„Mogą kontrolować swoje sieci i swoich klientów… bez konieczności dostosowywania się do sił konkurencji lub dostosowywania się do tego, czego mogą chcieć ich klienci” – powiedział Greg Cheriwick, prezes Pulse Canada, która reprezentuje 25 000 hodowców grochu, soczewicy i fasoli. „Istnieje niechęć do utraty tej władzy”.

W ciągu ostatniego miesiąca grupy, od Alberta Wheat Commission po Canadian Canola Growers Association, promowały te wysiłki w mediach społecznościowych. Kevin Wu, przewodniczący Saskatchewan Conservative Caucus, opisał liberalny środek na Twitterze jako zapewniający „większą elastyczność opcji transportu” oraz „bardziej wydajne i opłacalne łańcuchy dostaw”.

READ  Źródła podają, że założyciel Stability AI, Imad Mushtaq, planuje zrezygnować ze stanowiska dyrektora generalnego

Tymczasem stanowiska przeciwne ustawie tworzyły zarys publicznych wypowiedzi Kolei Kanadyjskich od czasu uchwalenia budżetu 28 marca.

W e-mailowym oświadczeniu dyrektor generalny stowarzyszenia Mark Brazeau powiedział, że amerykańscy operatorzy kolejowi będą mogli „dotrzeć do setek kilometrów w głąb lądu, aby odebrać przesyłki, które są przymusowo dostarczane koleją krajową”.

Teamsters Canada Rail, która reprezentuje 16 000 pracowników, również ostrzegła przed potencjalnymi redukcjami miejsc pracy, jeśli amerykańscy operatorzy przejmą więcej firm.

Ponadto Ottawa wprowadziła zmianę w budżecie na 2023 r. „bez konsultacji z koleją” – twierdzi Brazeau.

Nadine Ramadan, rzeczniczka ministra transportu Omara Al-Ghabry, powiedziała, że ​​jesienią zeszłego roku rząd oparł swoją decyzję na zaleceniu grupy zadaniowej ds. łańcucha dostaw.

„Kolej była aktywnie konsultowana w całym procesie grupy zadaniowej, a zarówno Transport Canada, jak i nasze biuro nadal regularnie współpracują z koleją” – powiedziała w e-mailu.

Powiedziała, że ​​​​pilot dotyczy trawników, aby uniknąć zatykania głównych arterii, takich jak BC Lower Mainland lub korytarz Quebec-Windsor.

„Jest bardzo niewiele zmian operacyjnych” – powiedział Wade Sobkowitz, prezes Western Grain Elevators Association, które obsługuje 90 procent zboża uprawianego w danym roku – głównie na eksport. Powiedział, że kiedy podobnie rozszerzona zasada wymiany zaczęła obowiązywać przez trzy lata, począwszy od 2014 r., w promieniu 160 kilometrów od miejsca wysyłki wymieniono mniej niż jeden procent zboża.

Powiedział, że koleje, które chcą oderwać się od rozbudowanego węzła przesiadkowego, mogą po prostu obniżyć ceny, aby zatrzymać klientów.

„To, co robi, to daje spedytorom pewną siłę przetargową” – powiedział.


Ten raport autorstwa The Canadian Press został opublikowany po raz pierwszy 11 czerwca 2023 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *