Nowe Delhi, 18 lipca (IANS): Google nie pokazuje automatycznie uprawnień, które zbiera od aplikacji w Sklepie Play, dając programistom kontrolę nad tym, co chcą ujawnić użytkownikom podczas zbierania danych.
Deweloperzy mają czas do 20 lipca na wypełnienie formularza dotyczącego prywatności danych w swoich aplikacjach i muszą „samodzielnie” podać „kompletne i dokładne dane” dla swoich aplikacji.
Google powiedział, że gdy dowie się o rozbieżności między zachowaniem Twojej aplikacji i reklamy, może podjąć odpowiednie działania, w tym działania egzekwujące.
The Verge poinformował, że zmiana zasad została zauważona w nowej sekcji bezpieczeństwa danych w Sklepie Google Play, która jest podobna do iOS 14 firmy Apple, pokazując listę rozważań dotyczących prywatności podanych przez programistę.
„Ponosisz wyłączną odpowiedzialność za dostarczanie kompletnych i dokładnych reklam w swoich informacjach o sklepie z aplikacjami w Google Play” – przeczytaj nowe zasady.
„Google Play sprawdza aplikacje pod kątem wszystkich wymagań zasad, jednak nie możemy podejmować w imieniu programistów decyzji dotyczących sposobu, w jaki obchodzą się z danymi użytkowników” – dodał gigant technologiczny w swojej sekcji poświęconej bezpieczeństwu danych.
Na początku tego roku Sklep Google Play uruchomił nową sekcję prywatności danych, która polega na ujawnianiu przez programistów informacji gromadzonych przez ich aplikacje.
Google po raz pierwszy ogłosił nową sekcję prywatności danych w zeszłym roku.
„Jesteś jedynym, który posiada wszystkie informacje wymagane do ukończenia modelu bezpieczeństwa danych” – powiedział Google.
Apple App Store ma podobną politykę dotyczącą etykiet „plików danych” dotyczących prywatności i wymaga od programistów przesyłania „samodzielnie zgłoszonych podsumowań” praktyk dotyczących prywatności ich aplikacji.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.