Jako jedna z pięciu największych usług płatności mobilnych, Google Pay odpowiadał za 26% wszystkich transakcji online w ubiegłym roku. Obecnie ponad 150 milionów użytkowników na 42 rynkach korzysta z usługi płatności mobilnych Google, aby zarządzać swoimi płatnościami jednym dotknięciem i przesunięciem. Jednak w niektórych krajach aplikacja jest używana częściej niż w innych.
Według danych udostępnionych przez AltIndex.com, Google Pay jest częściej wykorzystywany do płatności w Indiach i Polsce niż w USA czy Wielkiej Brytanii.
Ośmiu na dziesięciu konsumentów z Indii korzysta z Google Pay, czyli 3 razy więcej niż w USA
W ciągu ostatnich pięciu lat ponad miliard ludzi zaczęło korzystać z płatności mobilnych POS, a oczekuje się, że do 2023 r. łączna liczba użytkowników wzrośnie do 1,6 miliarda. Jako jeden z pięciu największych dostawców usług na rynku, Google Pay jest ogromny. Udział w tym rozwoju.
Google Pay również cieszy się ogromną popularnością, mimo że ustępuje gigantom Alipay i WeChat Pay, z których korzystają setki milionów użytkowników, głównie na rynkach Azji i Pacyfiku. Ale różnice regionalne są jeszcze większe.
Według statystyk konsumenckich Statisty, Indie są niewątpliwie rynkiem numer jeden dla Google Pay. W ankiecie przeprowadzonej wśród 12 000 konsumentów w 19 krajach między październikiem 2022 r. a wrześniem 2023 r. ośmiu na dziesięciu Hindusów regularnie korzysta z Google Pay do płatności online lub w punktach sprzedaży – częściej niż w jakimkolwiek innym kraju. Daleko na drugim miejscu znajduje się Polska, w której z aplikacji korzysta 35% konsumentów. Co zaskakujące, niektóre z najbardziej rozwiniętych krajów świata, takie jak USA, Niemcy i Wielka Brytania, znalazły się znacznie poniżej tych wartości.
Dane pokazują, że około 33% Amerykanów korzysta z Google Pay do zarządzania swoimi płatnościami, czyli trzy razy mniej niż w Indiach. Z jednej strony nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę dużą liczbę użytkowników iPhone’ów w kraju i 58% konsumentów korzystających z Apple Pay.
Wielka Brytania pozostaje również w tyle za Indiami pod względem korzystania z Google Pay – tylko 25% konsumentów korzysta z aplikacji regularnie. Według Statisty Brytyjczycy są bardziej konserwatywni, jeśli chodzi o zarządzanie płatnościami, a prawie dwie trzecie konsumentów preferuje karty debetowe i kredytowe. Niemcy mają mniej użytkowników Google Pay niż te kraje – tylko 31% klientów korzysta z aplikacji do płatności POS i 16% do płatności online.
Przeczytaj także: 23% NRI z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Singapuru preferuje Bombaj jako miejsce docelowe dla biznesu lub inwestycji: ankieta
Przeczytaj także: Sprawdź te praktyczne wskazówki, jak uzyskać wysoką ofertę przy sprzedaży starego samochodu
Przeczytaj także: Czy pracownicy etatowi zaciągają kredyty mieszkaniowe przed 30. rokiem życia?
Japonia i Austria znajdują się na dole listy
Chociaż kraje zachodnie pozostają w tyle za Indiami i Polską pod względem wdrożenia Google Pay, w tych krajach nadal od 20% do 30% klientów korzysta z aplikacji do płatności POS i online. Z badania wynika jednak, że w Japonii, kraju o mniejszej liczbie użytkowników Google Pay, jest inaczej.
Statystyki pokazują, że w ubiegłym roku tylko 4% Japończyków korzystało z aplikacji do płatności POS, a żadnej z aplikacji do płatności online. Austria również znalazła się na drugim miejscu na liście – 15% konsumentów korzysta z niej do zarządzania zakupami w Internecie i w punktach sprzedaży.
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.