Wycieczka rodziny Claysonów na Antiguę w marcu ubiegłego roku była pewnego rodzaju powrotem do przeszłości. Odwołali już jeden lot do Meksyku z powodu obaw i ograniczeń związanych z COVID-19.
Z dwójką nastolatków Rob i Kathleen Ann Clayson z Kitchener w Ontario wiedzieli, że to może być ostatni raz, kiedy mogą zabrać cały klan samolotem w tym samym czasie.
Kathleen Ann mówi, że pierwsza rodzinna wycieczka od trzech lat była dokładnie tym, na co liczyli.
„Ośrodek był piękny. Plaża była piękna. To był miły, relaksujący czas z rodziną” – powiedziała Go Public.
Oznacza to, że pięć dni później, wraz ze wszystkimi innymi pasażerami w powietrzu, musieli przejść szybki test na obecność COVID-19, aby móc wrócić do domu.
Wszyscy przechodzą, z wyjątkiem Roba.
Miał tylko łagodne objawy, ale miejsce na rodzinne wakacje było wyłączone.
Podczas gdy reszta rodziny miała zostać w ośrodku, z dala od innych gości, Robowi kazano odizolować swój pokój, bo spóźni się na lot powrotny.
Utrzymanie go w pokoju hotelowym Antigua przez trzy noce kosztowało go 1050 dolarów i 627,60 dolarów kanadyjskich za osobny lot do domu.
Na szczęście Kathleen Ann pomyślała, że mają mnóstwo ubezpieczeń podróżnych.
Oprócz awaryjnego ubezpieczenia COVID – zawartego w pakiecie wakacyjnym Sunwing – zapłaciłem również za anulowanie podróży i pokrycie przerw. Wszystkie polisy były z Manulife.
„Jej rezerwacja była tylko dla spokoju ducha. To znaczy, o ile mi wiadomo, nie było innego ubezpieczenia, które mogłabym kupić, które by nas chroniło” – powiedziała.
Biuro podróży Clysonów zadzwoniło nawet do Sunwing przed wyjazdem rodziny, aby upewnić się, że pakiet COVID pokryje wszelkie koszty izolacji.
Agent mówi, że się o to postarała.
Kathleen Ann pamięta, jak otrzymała więcej zapewnień, kiedy otworzyła pozew.
Zadzwoniłem do Manulife i przedstawiciela Sunwing. Powiedzieli: „Nie martw się, upewnimy się, że dobrze się nim zaopiekujemy”. Nie masz się czym martwić. Spakowaliśmy więc wszystko i zostawiliśmy Robowi to, czego potrzebował”.
Clysonowie oczekiwali, że ich ubezpieczenie na wypadek awarii pokryje dwa dni urlopu wykolejonego przez test COVID Roba, a jego pobyt w hotelu i podróż zostaną pokryte przez jego ubezpieczenie COVID.
Najgorsze, pomyślała, byłoby zostawienie męża samego w pokoju hotelowym, czując się nieswojo.
„To było okropne” – powiedziała. „To niewiadoma”.
Zrobiliśmy wszystko, co uważaliśmy za słuszne. Zaplanowaliśmy to.– Kathleen Ann Clison
Ale to roszczenie zostało odrzucone, ponieważ – według zarówno Manoliffa, jak i biura podróży – Rob ani nie potrzebował, ani nie zabiegał o „leczenie”.
Innymi słowy, ponieważ Rob nie zachorował na tyle, by uzasadnić wizytę w szpitalu.
Ale ta odmowa wydaje się być w bezpośrednim konflikcie z dokładnymi warunkami polityki Manulife dotyczącej COVID-19, która stanowi, że „leczenie” obejmuje „leki na receptę, testy badawcze i operację”.
Scott Stanley, prawnik i specjalista ds. Ubezpieczeń z siedzibą w Vancouver, nazywa odmowę Manoliffa „złym zaprzeczeniem”.
Pokrycie mówi jasno. „To właściwie jeden z rzadkich przypadków, w których polisa ubezpieczeniowa jest tak łatwa do odczytania, tak łatwa do zrozumienia, a mimo to mamy jej zaprzeczenie” – powiedział.
Stanley stwierdza, że odmowa była naruszeniem umowy.
„Jest bardzo jasne, że jest to roszczenie, które mieści się w ramach Czterech Filarów Polityki. Jest to roszczenie, za które trzeba zapłacić i pokryć, i tak naprawdę nie zależy to od tego, jak chory jest dana osoba”.
Po zaangażowaniu Go Public Manulife zmieniło kurs. Clysonowie otrzymali odszkodowanie w wysokości 627 CAD za lot Roba do domu i 450 CAD za trzy dodatkowe noce, które spędził na Antigui, w sumie 1077 USD.
Nie otrzymali oni rekompensaty za przerwanie ostatnich dwóch dni urlopu.
Stanley mówi, że rutynowo napotyka uzasadnione roszczenia, które są odrzucane, ale nie są dochodzone zgodnie z prawem, ponieważ powodów nie stać na adwokata.
Manoliff nie zgodziła się na wywiad w tej historii, ani nie odpowiedziała na żadne z pytań wysłanych później e-mailem na temat tego, dlaczego Clysons w ogóle odmówił.
W pisemnym oświadczeniu dla Go Public, Sunwing twierdzi, że jego polityka była przestrzegana, gdy Clysons został poproszony o zajęcie się sprawą z Manulife. Powiedziała również, że nie oferuje już tego specjalnego ubezpieczenia na wypadek COVID.
Clysonowie twierdzą, że są dość szczęśliwi, że otrzymali częściowy zwrot kosztów. Ale Kathleen Ann mówi, że wciąż zastanawiają się, co mogli zrobić inaczej.
„To nie tak, że nie dostaliśmy ubezpieczenia i pomyśleliśmy: Och, powinniśmy byli mieć ubezpieczenie, ale zrobiliśmy wszystko, co uważaliśmy za słuszne. Zaplanowaliśmy to” – powiedziała.
Prześlij swoje pomysły na historię
Go Public to segment wiadomości śledczych w telewizji CBC, radiu i Internecie.
Opowiadamy historie, zwracamy uwagę na wykroczenia i pociągamy władze do odpowiedzialności.
Jeśli masz historię w interesie publicznym lub jesteś osobą poufną, która posiada informacje, skontaktuj się z [email protected], podając swoje imię i nazwisko, dane kontaktowe i krótkie podsumowanie. Wszystkie e-maile są poufne, dopóki nie zdecydujesz się ich upublicznić.
Nieprzerwany @ćwierkać na Twitterze.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”