Gap i Adidas zerwali współpracę z Kanye Westem z powodu antysemickich komentarzy

Gap i Adidas zerwali współpracę z Kanye Westem z powodu antysemickich komentarzy

Powiedziała sieć odzieżowa Gap Inc. We wtorek podjął natychmiastowe kroki w celu usunięcia produktów ze swojej linii Yeezy Gap stworzonej we współpracy z Kanye Westem i zamkniętej YeezyGap.com po antysemickich komentarzach rapera.

Dzieje się tak wkrótce po tym, jak Adidas zakończył współpracę z Ye, raperem znanym wcześniej jako Kanye West, w związku z jego obraźliwymi i antysemickimi wypowiedziami, ostatnią firmą, która zerwała więzi z Ye i decyzją, która według niemieckiej firmy produkującej odzież sportową osiągnie wyniki finansowe.

„Adidas nie toleruje antysemityzmu ani żadnego innego rodzaju mowy nienawiści” – podała firma we wtorkowym oświadczeniu. „Ostatnie komentarze i działania Yi były niedopuszczalne, nienawistne i niebezpieczne i naruszają wartości firmy, takie jak różnorodność, integracja, wzajemny szacunek i uczciwość”.

Firma stanęła w obliczu presji, by zerwać więzi z Ye, a celebryci i inni w mediach społecznościowych namawiali Adidasa do działania. Powiedziała na początku miesiąca, że ​​zawiera lukratywną umowę dotyczącą sneakersów z recenzowanym raperem.

Najnowsza firma zajmująca się cięciem telekomunikacyjnym

Adidas poinformował we wtorek, że przeprowadził „dokładny przegląd” i natychmiast wstrzyma produkcję linii produktów Yeezy oraz wstrzyma płatności na rzecz Ye i jego firm. Firma produkująca odzież sportową powiedziała, że ​​spodziewa się w tym roku zarobić 250 milionów euro (338,5 miliona dolarów w dolarach kanadyjskich) w wyniku przeprowadzki.

Posunięcie Adidasa, którego dyrektor generalny Kasper Rorsted ustąpi w przyszłym roku, nastąpił po tym, jak Ye został zawieszony w Twitterze i Instagramie w tym miesiącu za antysemickie posty, które zdaniem sieci społecznościowej naruszały jego politykę.

Niedawno zasugerował, że niewolnictwo jest wyborem i między innymi nazwał szczepionkę COVID-19 „znakiem bestii”. Został również skrytykowany za noszenie koszulki „White Lives Matter” na pokazie Yeezy Collection w Paryżu.

Oglądaj | Strateg komunikacji o tym, dlaczego marki muszą „czytać pokój”:

Strateg komunikacji mówi, że konsumenci chcą, aby „marki zajęły stanowisko”

Martin St. Victor, strateg ds. komunikacji, wyjaśnia odpowiedzialność marek i dlaczego powinny naprawdę rozważyć „z kim współpracują”, ponieważ adidas zdecydowało się zerwać więzi z Kanye Westem w wyniku antysemickich komentarzy.

READ  16 reakcji fanów udowadniających, że „Wolny facet” to film Ryana Reynoldsa, o którym nie wiedziałeś, że go potrzebujesz

Jego agent go upuścił

Jego agencja talentów, CAA, porzuciła go, a studio MRC ogłosiło w poniedziałek, że napisze o nim cały dokument.

Według Women’s Wear Daily dom mody Balenciaga zerwał związek z Ye w zeszłym tygodniu. JPMorganChase i Ye zakończyli współpracę biznesową, chociaż krach bankowy trwał jeszcze przed antysemickimi komentarzami Ye.

W ostatnich tygodniach Ye zakończył również współpracę swojej firmy z Gap i powiedział Bloombergowi, że planuje zerwać kontakty ze swoimi dostawcami korporacyjnymi.

Po zawieszeniu na Twitterze i Facebooku Ye zaproponował zakup konserwatywnej sieci społecznościowej Parler.

Raper, który zdobył 24 nagrody Grammy, zyskał reputację mniej za swoją muzykę, a więcej za wzbudzanie kontrowersji od 2016 roku, kiedy był hospitalizowany w Los Angeles z powodu tego, co jego zespół określił jako stres i zmęczenie. Później ujawniono, że zdiagnozowano u niego chorobę afektywną dwubiegunową.

Grupy żydowskie zwracały uwagę na powagę komentarzy rapera w czasie narastającego antysemityzmu. Anti-Defamation League napisała w liście do adidasa w zeszłym tygodniu, wzywając ją do oddzielenia się od Yi, takie incydenty w Stanach Zjednoczonych osiągnęły rekordowy poziom w zeszłym roku.

Protestujący na estakadzie w Los Angeles w sobotę podnieśli transparent chwalący antysemickie komentarze Yi, wywołując oburzenie w mediach społecznościowych, gdy celebryci i inni mówili, że popierają Żydów.

Grupy żydowskie z zadowoleniem przyjęły decyzję Adidasa, ale stwierdziły, że jest to za późno. Światowy Kongres Żydów zauważył, że podczas II wojny światowej fabryki Adidasa „produkowały zaopatrzenie i broń dla reżimu nazistowskiego, korzystając z pracy przymusowej”.

W Niemczech, gdzie Adidas ma siedzibę, szef głównej grupy żydowskiej w kraju z zadowoleniem przyjął decyzję firmy, ale powiedział, że jest „za późno”.

„Chciałem wcześniej zająć jasne stanowisko w sprawie niemieckiej firmy, która była również zaangażowana w reżim nazistowski” – powiedział w oświadczeniu Josef Schuster, szef Centralnej Rady Żydów w Niemczech. „Adidas zrobił wiele, aby zdystansować się od swojej przeszłości i podobnie jak wiele marek sportowych, jest jedną z tych firm, które prowadzą kampanie przeciwko antysemityzmowi i rasizmowi. Dlatego wczesne zerwanie z Kanye Westem było właściwe”.

READ  Steven Dorff: Marvel to śmieci, MCU Blade nie pokona Wesleya Snipesa

słuchaj | Ruch w mediach społecznościowych Kanye Westa:

7:39Krytyk kultury z Toronto, Stacey Lee Kong, ma coś do powiedzenia na temat najnowszego ruchu Kanye Westa w mediach społecznościowych

Raper Kanye West, zamknięty na Twitterze i Instagramie. Zasugerował teraz zakup Parler, platformy mediów społecznościowych popularnej wśród amerykańskich konserwatystów. Stacy Lee Kong jest pisarką, redaktorką i krytykiem kulturalnym mieszkającą w Toronto. Jest założycielką Friday Things, cotygodniowego biuletynu popkulturowego. Rozmawiałem z gospodynią Ellie Glasner o najnowszym ruchu Kanye.

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *