Ford prosi właścicieli 350 000 SUV-ów z 2021 r. o zabranie ich do dealerów w celu naprawy, ponieważ silniki mogą się zapalić.
Ford powiedział w opublikowanych w czwartek dokumentach rządu USA, że nie zna przyczyny pożarów niektórych SUV-ów Ford Expedition i Lincoln Navigator w 2021 roku.
Prawie 39 000 dotkniętych pojazdów zostało sprzedanych w Stanach Zjednoczonych
W Kanadzie sprzedano 2863 pojazdy: 2354 ekspedycje i 509 nawigatorów.
Właściciele powinni zaparkować je na zewnątrz, jeśli to możliwe, ponieważ zgłaszano pożary silnika, nawet gdy pojazdy nie są używane.
Ford zgłosił 16 pożarów pod maską, z których 12 wybuchło przy wyłączonym silniku. Jedna osoba spłonęła.
Spróbuj powiadomić klientów
Do tej pory nie opracowała rozwiązania problemu pożarów, które, jak się wydaje, rozpoczęły się w tylnej części komory silnika po stronie pasażera.
Ford twierdzi, że pilnie zajmuje się procesem wycofywania pojazdów i będzie korzystać z aplikacji i poczty, aby powiadamiać klientów po opracowaniu listy właścicieli pojazdów i adresów.
„Pracujemy przez całą dobę, aby zidentyfikować pierwotną przyczynę tego problemu i rozwiązać go później, aby klienci mogli nadal cieszyć się korzystaniem ze swoich pojazdów” – powiedział w oświadczeniu Jeffrey Marinetik, dyrektor generalny Forda ds. samochodów osobowych.
Ford rozpoczął badanie zgłoszeń pożarowych 24 marca. Mówi, że pożary wydają się ograniczać do SUV-ów zbudowanych od 1 grudnia 2020 r. Do 30 kwietnia 2021 r. Firma twierdzi, że nie ma doniesień o pożarach pojazdów zbudowanych przed lub po tych datach.
Inne wypłaty
Producent samochodów wycofuje również około 310 000 ciężkich ciężarówek, ponieważ poduszka powietrzna kierowcy może się nie napełnić w razie wypadku.
Wycofanie obejmuje niektóre ciężarówki F-250, 350, 450 i 550 z 2016 r. Kurz może dostać się do przewodów poduszki powietrznej kierownicy, powodując wyłączenie prądu. Dealerzy wymienią przewody kierownicy. Właściciele zostaną powiadomieni pocztą od 5 lipca.
Firma wycofuje 464 elektryczne SUV-y Mustang Mach-E do 2021 r. Problem z oprogramowaniem może spowodować niezamierzone przyspieszenie, spowolnienie lub utratę przyczepności w pojazdach z napędem na wszystkie koła.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”