Rok 2023 nie był dobrym rokiem dla MacBooka. Spadek sprzedażyOpóźnione premiery i brak innowacyjnych funkcji w przygotowaniu przyczyniły się do słabej wydajności laptopa z systemem macOS. Co Apple musi zrobić, aby rozwiązać te problemy i odnieść sukces w ciągu najbliższych 12 miesięcy?
Po pierwsze, Apple musi przyjrzeć się temu, czego oczekiwał od 15-calowego MacBooka Air. Zaprezentowany na konferencji Worldwide Developers Conference był to pierwszy konsumencki MacBook z wyświetlaczem większym niż 13 cali. Spodziewano się wiele; Większa obudowa z pewnością uruchomi falę sprzedaży wśród konsumentów, którzy czekali na piętnaście cali?
Chociaż pierwsza fala sprzedaży wyglądała obiecująco po fali zakupów „powrót do szkoły”, popyt jest wysoki ogon, Apple wyciąć księgę zamówień. Jej przewidywania dotyczące reakcji rynku nie sprawdziły się.
Następnie mamy ciągłe skutki pandemii wirusa koronowego i wynikające z niej pojawienie się ruchu na rzecz pracy z domu. Zmienił się sposób pracy ludzi, a wraz z nim zapotrzebowanie na bardziej elastyczne technologie. Sprzedaż generowana przez elektronikę użytkową wśród klientów indywidualnych i korporacyjnych zwiększyła przychody i sprzedaż w całym sektorze. Skorzystały na tym oczywiście linie Apple MacBook Air i MacBook ProWarto zauważyć, że Apple rozpoczęło przechodzenie na krzem oparty na architekturze ARM w latach 2020 i 2021, co dało impuls osobom chcącym dokonać modernizacji i rozważyć MacBooka.
Po zaspokojeniu zwiększonego popytu społeczność MacBooków oferuje obecnie stosunkowo nowe laptopy, a zwykła częstotliwość modernizacji sprzętu spadła. W 2023 r. rynek komputerów osobistych odnotował trzydziestoprocentowy spadek w ujęciu rocznym, ale Apple odnotował jeszcze większy spadek, ponieważ… Sprzedaż MacBooków spadła aż o 45 procent.
Wreszcie pojawia się ekscytacja lub, w przypadku MacBooka, brak ekscytacji. Apple spędził lata, upewniając się, że przejście z urządzeń z procesorami Intel na urządzenia z procesorami ARM przebiegło płynnie. To posunięcie pozwoliło gamie komputerów Mac zaoferować poważną wydajność, żywotność baterii i skoki wydajności. To była atrakcyjna wizytówka. W laptopach MacBook Pro wprowadzono nową konstrukcję, większe wyświetlacze z mniejszymi ramkami oraz przywrócono najważniejsze wejścia/wyjścia i porty rozszerzeń, a modele MacBooka Air poszły tym tropem.
Wszystkie te zmiany podekscytowały i dodały energii społeczności Apple.
Spojrzenie na dzisiejszy rynek laptopów pokazuje ekscytujące innowacje i produkty we wszystkich dziedzinach; Masz wyświetlacze o rozdzielczości do 4K; Ekrany dotykowe, które łatwo integrują się z systemem operacyjnym; Zaprojektowany specjalnie do gier AAA, prac artystycznych i kreatywnych, wytrzymałego sprzętu dla przedsiębiorstw lub wysoce mobilnych laptopów i tabletów. Rynek laptopów jest szeroki i szeroki i oferuje wiele rozwiązań szerokiemu gronu konsumentów.
Co Apple może zaoferować, aby rzucić wyzwanie temu rynkowi? MacBook Air i MacBook Pro to laptopy „do wszystkiego” i w swojej cenie powinny pasować do każdego możliwego zastosowania. Teraz, gdy przejście na Apple Silicon zostało już zakończone, w jaki sposób Apple może uczynić swoje laptopy ekscytującymi i pożądanymi?
Apple przygotowuje się do aktualizacji rodziny MacBooków do nowej generacji Apple Silicon, platformy M3. Miało się rozpocząć w tym miesiącu. Jednak pomimo wszystkich oznak i wskaźników występujących w ciągu roku, premiera została opóźniona do połowy 2024 r. Jednak każdy producent będzie dostarczał szybsze, mocniejsze i wydajniejsze chipsety rok po roku.
Aby Apple odniosło sukces w produkcji MacBooka, musi lepiej zrozumieć rynek, odwrócić tendencję spadkową sprzedaży i sprawić, że laptopy z systemem macOS znów będą ekscytujące.
Przeczytaj teraz najnowsze nagłówki dotyczące komputerów Mac, iPhone’a i iPada w cotygodniowym podsumowaniu wiadomości Apple magazynu Forbes…
Chodź za mną Świergot Lub LinkedIn. spłacać Dla mnie strona internetowa.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.