Fintech skoncentrowany na zrównoważonym rozwoju Farrown ogłosił plany ekspansji na Europę Środkową i promowania gospodarki o obiegu zamkniętym, pomagając bankom i sprzedawcom detalicznym w dostarczaniu produktów jako usługi. Platforma zostanie uruchomiona w Polsce we współpracy ze sprzedawcą premium Apple Cortland i Inbank.
Fintech łączy banki i handlowców, aby oferować produkty jako usługi w ramach miesięcznych planów subskrypcji. Ponad 50 000 konsumentów korzysta obecnie z ich usług w Skandynawii i krajach bałtyckich za pośrednictwem marek takich jak Apple, STIHL i Komplett.
Fairown planuje dostarczać zrównoważone rozwiązania poprzez redukcję odpadów i materiałów recyklingowych, aby przedłużyć żywotność produktów. Oznacza to, że gdy produkt jest odnawiany, stary materiał jest wysyłany na rynek w celu recyklingu.
Partnerstwo Cortland, Inbank i Fairown ułatwi realizację zielonych ambicji detalistów i instytucji finansowych w Polsce; Fairown będzie kontrolować innowacyjność produktów, Inbank sfinansuje projekt, a Cortland będzie sprzedawać produkty.
Fintech ma na celu pomóc dużym firmom stać się bardziej przyjaznymi dla środowiska, tworząc nową gospodarkę rynkową o obiegu zamkniętym do ponownego użycia i recyklingu produktów. Żywotność produktu jest monitorowana przez oprogramowanie Fairown.
Dyrektor generalny Fairown, Hendrik Roosna, skomentował: „Zrównoważony rozwój definiuje nas. Kierujemy się celami zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych, które łączą innowacje przemysłowe z odpowiedzialną konsumpcją i produkcją. Firmy i konsumenci mogą zrobić więcej razem, dokonując bardziej ekologicznych wyborów. Wszyscy im to zapewniamy możliwość.”
Tomasz Reski, Country Sales Manager oddziału Inbank w Polsce, powiedział: „Cortland Smart to rozwiązanie, które umożliwia zakup smartfonów Apple na najbardziej atrakcyjnych warunkach dostępnych obecnie na polskim rynku. wybrane iPhone’y są bardzo proste i przejrzyste, a co najważniejsze oferują klientom znaczne oszczędności.”
Ruzna dodaje: „Uważamy, że wejście na polski rynek jest kolejnym logicznym krokiem w naszej ekspansji, mającym na celu szerokie i szerokie rozpowszechnienie korzyści płynących z gospodarki o obiegu zamkniętym. Informacje zwrotne, które otrzymujemy na temat naszego zrównoważonego modelu subskrypcji od dotychczasowych partnerów i ponad 50 000 subskrybentów w krajach bałtyckich i nordyckich, nadal są zachęcające i wierzymy, że polscy konsumenci będą równie otwarci i pozytywni.
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.