FIA wycofuje kary za Grand Prix Belgii dla Red Bulla

FIA wycofuje kary za Grand Prix Belgii dla Red Bulla

Kierowcy Red Bulla Sergio Perez i Max Verstappen oraz kierowca VCARB Daniel Ricciardo zostali w piątek ukarani grzywnami na torze Spa-Francorchamps podczas pierwszego treningu za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Organ zarządzający z nieznanych jeszcze powodów uchylił jednak kary nałożone na trzech kierowców.

Zespół Miltona Keynesa przystępuje do weekendu Grand Prix Belgii z wielkim optymizmem, podbudowany serią trzech zwycięstw Verstappena z rzędu na słynnym torze dużych prędkości. Jednak weekend rozpoczął się od porażki, ponieważ Holender został ukarany karą przesunięcia o 10 pozycji na starcie za użycie nowego silnika.

Ponadto stwierdzono, że dwóch kierowców Red Bulla przekroczyło dozwoloną prędkość w depot wynoszącą 80 km/h jedynie o 0,1 km/h. To drobne naruszenie bezpośrednio narusza Artykuł 34.7 regulaminu sportowego Formuły 1. Zgodnie z tymi wytycznymi każde naruszenie, niezależnie od jego zakresu, skutkuje automatycznymi karami finansowymi. W rezultacie sędziowie nałożyli na drużynę łączną karę w wysokości 200 euro, z czego 100 euro przydzielono za każde naruszenie przez kierowców przepisów dotyczących prędkości.

Verstappen wjechał do alei serwisowej w czasie 14:23, podczas gdy jego kolega z drużyny Perez zrobił to tuż przed nim w 14:16. Ricardo, który dwukrotnie dopuścił się wykroczenia, przekroczył dozwoloną prędkość o 0,1 km na godzinę o godzinie 14:10 i ponownie o 14:20. Warto zaznaczyć, że Międzynarodowa Federacja Samochodowa nie ujawniła powodów wycofania kar nałożonych na kierowców Red Bulla i Ricciardo.

Red Bull i jego juniorski zespół mieli szczęście, jeśli chodzi o kary za przekroczenie prędkości, ale kierowca VCARB, Yuki Tsunoda, stanął przed podobną porażką jak Verstappen z powodu instalacji nowego silnika. W rezultacie Tsunoda również wystartuje z końca stawki, dając swojemu koledze z drużyny Ricciardo szansę na wyprzedzenie go.

Weekend Grand Prix Belgii to kluczowe wydarzenie dla Red Bulla, który w klasyfikacji konstruktorów prowadzi McLarena z niewielką przewagą 51 punktów. Kara Verstappena na starcie w połączeniu z niesamowitą prędkością McLarena MCL38 może dać zespołowi Papaya szansę na zmniejszenie straty pomimo imponujących osiągnięć Verstappena w Spa.

READ  „Nie jedziemy do Michigan w drodze do finału”: Kanada naciska przycisk resetowania na Mistrzostwach Świata Juniorów

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *