Federalna Rada Pracy nakazuje pracownikom kolei powrót do pracy i narzuca wiążący arbitraż

Federalna Rada Pracy nakazuje pracownikom kolei powrót do pracy i narzuca wiążący arbitraż

Federalna Komisja Pracy nakazała tysiącom pracowników kolei powrót do pracy po zaciekłym sporze kontraktowym, który doprowadził do zamknięcia dwóch największych kolei w kraju.

Decyzja podjęta przez Kanadyjską Radę ds. Stosunków Przemysłowych (CIRB) nakłada na strony wiążący arbitraż po wstrzymaniu pracy Canadian National Railway Company (CN) i Canadian Pacific Kansas City Company (CPKC) wstrzymaniu przesyłek towarowych i zakłóceniu ruchu na terenie kraju od rana… czwartku.

Orzeczenie to zapadło po tym, jak federalny minister pracy Stephen MacKinnon nakazał w czwartkowe popołudnie niezależnemu trybunałowi rozpoczęcie procesu arbitrażowego, stwierdzając, że strony znalazły się w impasie, a stawką są kanadyjskie firmy i stosunki handlowe.

Związek Kierowców Ciężarówek odwołał się od decyzji rządu, ale w sobotę zarząd stwierdził, że sąd nie jest uprawniony do oceny, czy zarządzenie ministra jest ważne.

„Komisja stwierdza, że ​​w tym przypadku nie ma swobody ani możliwości odmowy wdrożenia dyrektyw Sekretarza w całości lub w części lub zmiany ich warunków” – napisała przewodnicząca komisji Ginette Brazeau w dwóch orzeczeniach.

W czwartek pracownicy pikietowali przed stacją kolejową Canadian Pacific Kansas City w Port Coquitlam w Kolumbii Brytyjskiej. (Ben Nelms/CBC)

Brazo nakazał obu firmom, konduktorom, przewodnikom i odpowiednim pracownikom stoczni wznowienie działalności od godziny 12:01 w poniedziałek.

Oprócz zakończenia lokautu i jednoczesnego strajku w CPKC, orzeczenie unieważnia 72-godzinne wezwanie do strajku wydane CN w piątek rano.

Związek Kierowców Ciężarówek oświadczył, że zastosuje się do decyzji rady, ale planuje odwołać się od orzeczenia do sądu, argumentując, że „ustanawia ono niebezpieczny precedens”.

„To sygnał dla kanadyjskich przedsiębiorstw, że duże firmy muszą po prostu zamknąć działalność na kilka godzin, powodując krótkotrwałe problemy gospodarcze, a rząd federalny wkroczy, aby rozbić związek” – powiedział Paul Boucher, prezes Truckers Kongres Kanady.

Podczas strajku ludzie noszą transparenty i napisy.
Członkowie Związku Kierowców Ciężarówek Kanadyjskiej Konferencji Kolejowej pikietowali w piątek przed siedzibą Związku Kierowców Ciężarówek w Calgary. (Jeff McIntosh/Prasa kanadyjska)

„Dzisiaj prawa kanadyjskich pracowników uległy poważnym naruszeniom” – stwierdził w komunikacie prasowym.

Największa kanadyjska spółka kolejowa oświadczyła, że ​​dąży do jak najszybszego zwiększenia dostaw.

READ  Czy akcje Sol osiągną 250 dolarów? Oto dlaczego Solana może dokonać tego wyczynu w następnej kolejności!

„W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy CN prowadziła w dobrej wierze negocjacje w celu osiągnięcia porozumienia. Firma konsekwentnie proponowała oferty obejmujące lepsze płace, lepszy wypoczynek, bardziej przewidywalne harmonogramy pracy i mobilną siłę roboczą – wolontariuszy” – stwierdziła spółka. w komunikacie prasowym.


„Choć CN jest rozczarowana faktem, że nie można osiągnąć porozumienia przy stole negocjacyjnym, firma jest zadowolona, ​​że ​​to zamówienie skutecznie położy kres nieprzewidywalności, która od miesięcy negatywnie wpływa na łańcuchy dostaw”.

Urząd Pracy zdecydował, że wiążący arbitraż rozpocznie się 29 sierpnia.

Ruch towarowy i niektóre linie pasażerskie w całej Kanadzie zostały wstrzymane w czwartek, gdy Koleje Kanadyjskie i CPKC uziemiły swoich pracowników po miesiącach coraz bardziej napiętych rozmów kontraktowych, które nie doprowadziły do ​​porozumienia.

Był to pierwszy przypadek jednoczesnego wstrzymania prac przy budowie kolei.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *