Przepisy EPA „Faza 3” dotyczące samochodów ciężarowych o dużej ładowności zostały sfinalizowane i, co zaskakujące, weszły w życie. mocniejszy (choć nieznacznie) niż zasada pierwotnie zaproponowana w zeszłym roku.
Właśnie opublikowano ostateczną wersję przepisu, więc jest wiele do przejrzenia, ale podczas wczorajszej rozmowy prasowej EPA poruszyła kilka kluczowych kwestii.
Transport jest najbardziej zanieczyszczającym sektorem w Ameryce, a ciężkie pojazdy powodują nieproporcjonalnie dużą ilość tego zanieczyszczenia. Pojazdy lekkie nadal wytwarzają większość – około 60% emisji pochodzących z transportu pochodzi z pojazdów lekkich – ale pojazdy ciężkie odpowiadają za około jedną czwartą emisji z transportu, mimo że stanowią jedynie 5% pojazdów.
Podkreśla to znaczenie regulowania tych związków i ogromne korzyści, jakie możemy dzięki temu uzyskać.
Nowa zasada pozwala zaoszczędzić 1 miliard ton dwutlenku węgla i 13 miliardów dolarów rocznie
Kluczowe liczby zawarte w ostatecznej zasadzie są takie, że zapewni ona społeczeństwu 13 miliardów dolarów rocznych korzyści netto, pozwoli uniknąć emisji gazów cieplarnianych o wartości miliarda ton i zmniejszy zanieczyszczenie powietrza dla 72 milionów Amerykanów mieszkających w promieniu 200 metrów od środowiska o trudnych warunkach. Trasa ciężarówek służbowych (grupa nieproporcjonalnie należąca do społeczności zaniedbanych). Przepisy obejmują lata modelowe 2027–2032.
Oszczędności w kosztach i zdrowiu sprawiają, że te zasady rzadko są korzystne dla obu stron. Firmy oszczędzają pieniądze na kosztach (około 3,5 miliarda dolarów rocznie, od 3 do 10 000 dolarów na pojazd w zależności od typu), oszczędności w zakresie zdrowia i środowiska są korzystne dla wszystkich, a branża pcha się ku przyszłości, którą i tak musi zaakceptować. Albo cóż… biorąc pod uwagę, nie jest to rzadkie Najbardziej pozytywne ruchy ekologiczne Oferuj tego typu korzyści.
Podobnie jak przepisy dotyczące pojazdów lekkich, przepisy dotyczące pojazdów ciężkich są uważane za „neutralne pod względem technologicznym”, ponieważ nie wymagają od producentów stosowania określonych technologii, ale raczej spełniają określone wytyczne dotyczące zanieczyszczeń, które wymagałyby znacznych ulepszeń w stosowanych technologiach silników. Oznacza to, że na rynku dostępne są pojazdy hybrydowe, hybrydowe typu plug-in, elektryczne i zasilane ogniwami paliwowymi.
Tak naprawdę baza choć raz stała się silniejsza
A najbardziej niesamowitą rzeczą w tych zasadach jest to, że one faktycznie mają miejsce (w bardzo niewielkim stopniu) mocniejszy między proponowanym a ostatecznym przepisem ze względu na 175 000 komentarzy, które według EPA pozostawiono w okresie zgłaszania uwag.
EPA pierwotnie twierdziła, że proponowana zasada zmniejszy emisję dwutlenku węgla o 1,8 miliarda ton, ale musiała zmienić te obliczenia na nowo ze względu na agresywne przepisy Kalifornii dotyczące samochodów ciężarowych, które zmniejszyłyby całkowite emisje o znaczną ilość (zarówno w Kalifornii, jak i w innych stanach). . Obecnie EPA twierdzi, że proponowana zasada zmniejszyłaby emisję dwutlenku węgla o 998 milionów ton w porównaniu ze zmienionym poziomem bazowym, czyli o 1 miliard ton w przypadku ostatecznej zasady. Zatem tylko 0,2% poprawy, ale nadal niewielka poprawa w porównaniu do przejścia w drugą stronę.
Nie jest to częste zjawisko – w zeszłym tygodniu wskazaliśmy, że w przypadku przepisów o lekkich obciążeniach dzieje się odwrotnie i że ostatnio wydaje się to frustrująco powszechne. Ilekroć wydawana jest nowa zasada, niezależnie od tego, jak logiczna i wykonalna, lobby branżowe stara się ją złagodzić (i to nie tylko w USA; patrz: Europa i Australia), a ustępstwa zwykle idą na ich korzyść, a nie na korzyść ogółu publiczny.
Zmiany między proponowanymi a ostatecznymi przepisami obejmują złagodzenie przepisów na lata 2027–2030, aby dać przedsiębiorstwom więcej czasu na ustawienie infrastruktury ładowania, ale także zaostrzenie limitów emisji w latach 2031 i 2032 dla większości klas pojazdów. Na przykład dla niektórych pojazdów zawodowych o średniej i dużej ładowności w ostatecznych przepisach w 2032 r. obowiązywałyby o 40% wyższe limity niż w rozporządzeniu w fazie II, a nie o 35% w proponowanych przepisach.
W zaproszeniu prasowym EPA nie analizowała wszystkich zmian między proponowanym a ostatecznym przepisem, ponieważ przepis ten obejmuje wiele różnych klas pojazdów. Ale ogólnie rzecz biorąc, jest to poprawa w stosunku do zmian w zasadach lekkich obowiązków – tych, które tylko stały się słabsze, podczas gdy stały się silniejsze, przy nieco większej elastyczności w harmonogramie wdrażania.
Powszechnie pozytywna reakcja na bazę ciężkich samochodów ciężarowych
Reakcja na przyjęcie przepisów dotyczących fazy trzeciej była w dużym stopniu pozytywna. American Lung Association pochwaliło wprowadzenie przepisów, które wraz z poprzednią zasadą EPA dotyczącą NOx zapewniają rocznie 22 miliardy dolarów oszczędności w służbie zdrowia, i odnotowało brak przepisów, które są coraz bardziej rygorystyczne w procesie stanowienia przepisów. Też to zauważyłem Amerykanie bardzo szeroko popierają rygorystyczne przepisy dotyczące samochodów ciężarowych. Pochwały napłynęły także od Sierra Club, Rady Hip-Hop (która skupiała się na aspekcie tych zasad dotyczącym sprawiedliwości środowiskowej), a nawet od przedstawicieli branży.
Niektóre źródła branżowe sprzeciwiły się tym przepisom lub zwróciły się o ich ograniczenie, np. różne koncerny naftowe i niektórzy producenci samochodów ciężarowych (np. Daimler Trucks i Volvo Trucks, oba Publicznie popierał tę zasadę, ale prywatnie nawoływał do jej opóźnienia, mimo że jest liderem w dziedzinie zelektryfikowanych ciężarówek). Ale poparło ich kilka dużych grup.
W okresie przed przyjęciem tej reguły, Ponad 100 firm wezwało do wprowadzenia surowych standardów dla samochodów ciężarowych. Obejmowało to nowo utworzoną grupę branżową zwaną Heavy Duty Leadership Group, która wezwała do szybkiego zatwierdzenia rygorystycznego przepisu EPA, a każdy z czterech uczestników – Ford, Cummins, BorgWarner i Eaton – złożył oświadczenia, w których pochwalił ostateczny przepis przyjęty przez EPA Dzisiaj. Nawet przywódcy wojskowi mieli dobre rzeczy do powiedzenia na temat nowej bazy bezpieczeństwoorganizacji opowiadającej się za odejściem od ropy naftowej z punktu widzenia energii i bezpieczeństwa narodowego.
Jak administracja Bidena pomogła elektryzować się pod każdym względem
Jedną z mocnych stron przepisów jest ich kompleksowość, zwłaszcza biorąc pod uwagę równoległe systemy i zachęty tworzone przez administrację. Wiele osób wskazywało na poszczególne zasady EPA i stwierdziło, że są one zbyt wąskie lub nie uwzględniają we właściwy sposób pełnego obrazu funkcjonowania energii elektrycznej. Jednak patrząc całościowo, działania podjęte przez EPA i administrację Bidena obejmują niemal każdy możliwy aspekt elektryfikacji transportu.
Zasada ta reguluje emisję dwutlenku węgla przez ciężarówki, ale istnieje inna zasada, która reguluje emisję tworzącą smog, oraz inna zasada Zorganizowane kolejea wciąż mamy jeden, który zwiększy wymagania floty w zakresie mpg (w oparciu o zmianę w obliczeniach mpg dla pojazdów elektrycznych, tak aby producenci nie mogli zbudować jak najmniejszej liczby zgodnych pojazdów elektrycznych).
Aby pokryć koszty początkowe, umowa FRA uwzględnia kredyty handlowe zarówno na zakup samochodów ciężarowych ZEV, jak i instalacji ładowarek (oraz warunki i zachęty w przypadku produkcji krajowej). Dwupartyjna ustawa infrastrukturalna stanowi dalsze zachęty dla ładowarek. Porty otrzymują specjalne wsparcie od Program do czyszczenia portówpodobnie jak autobusy szkolne, objęte gwarancją Kalifornijskiej Agencji Ochrony Środowiska Pozostanie poligonem doświadczalnym dla lepszych przepisów w zakresie ochrony środowiska. Administracja opublikowała również niedawno generalny plan infrastruktury mający na celu elektryzację wszystkich tras towarowych w USA do 2040 r.
Więc… to załatwia prawie wszystko, prawda?
Weź elektryczny
Jak zawsze mówimy, nie mamy nic przeciwko narzucaniu zasad, które są silniejsze od tych, które są egzekwowane. Musimy zelektryfikować transport i to wkrótce, a po prostu nie robimy wystarczająco dużo, aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym.
Ale pomimo mojego ciągłego pytania „dlaczego nie wcześniej?” Nagłówki: Jestem pod szczególnym wrażeniem ostatnich przepisów dotyczących samochodów ciężarowych w tym kraju (zarówno prawa kalifornijskiego, jak i nowych przepisów EPA). Uważam również, że przepis EPA dotyczący lekkich pojazdów ciężarowych ma duży sens i rozwiązuje kilka poważnych problemów (takich jak wielkość pojazdu), mimo że pierwotna propozycja była lepsza.
To najbardziej imponująca część tej zasady. Popłakałem się Trwa Opowiadając się za lekką zasadą, że regulacje zawsze wydają się być kompromisem na korzyść zanieczyszczających, a nigdy w interesie publicznym. Ale tym razem tak się nie stało – to ugoda, a zanieczyszczający dostali mniej tego, czego chcieli, ale społeczeństwo Również Otrzymaliśmy lepsze regulacje końcowe, niż pierwotnie, i zostały one zrównoważone nieco lepszą bazą na koniec.
Jak to ujęło (po prostu) Stowarzyszenie Płuc: „To nie zawsze się zdarza”. A jednak dzisiaj to się stało.
Wszyscy możemy się z tego cieszyć – a szczególnie 72 miliony Amerykanów mieszkających w promieniu 200 metrów od tras ciężarówek będzie mogło w nadchodzących latach oddychać czyściej.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.