Napisane przez Kevina Armstronga
Nigdy nie wiesz, kiedy dyrektor generalny Tesli słucha — lub czyta tweety. Elon Musk odpowiedział na tweeta skarżąc się na usługę. Wkłada pieniądze tam, gdzie ma zimne usta i wszyscy wiedzą gdzie się skupia. Napisał na Twitterze: Uwaga, poświęcam dużo czasu na rozwój Tesli, aby była świetna. Mamy nadzieję, że właściciele Tesli tak właśnie czują.
Przy coraz większej liczbie samochodów Teslas na drogach naturalne jest, że istnieje zapotrzebowanie na więcej usług. Wiodąca firma zajmująca się pojazdami elektrycznymi rozwija każdą część swojej działalności, od fabryk po stacje ładowania. W zeszłym roku Musk o tym mówił Przyspiesz automaty serwisowe. Teraz centra usług są wyraźnie na liście rzeczy do zrobienia przez dyrektora generalnego. To nie pierwszy raz, kiedy Musk mówił o poprawie możliwości serwisowych Tesli. 4 czerwca 2022 r. Tweeted: Praca nad Tesla Service North America. Celem jest, aby dwie trzecie samochodów było obsługiwanych tego samego dnia, bez czekania.
Jeśli chodzi o skargę, która skłoniła Muska do odpowiedzi, użytkownik Twittera Austin Henson udostępnił zrzut ekranu wiadomości, którą otrzymał od Tesli. W oświadczeniu wskazano, że jego data została przesunięta, ponieważ części potrzebne do naprawy jego samochodu nie dotarły na czas. Hinson był zdenerwowany późnym powiadomieniem i napisał na Twitterze: Więc Tesla powinien był obciążyć mnie 100 USD za zmianę spotkania w ciągu 24 godzin, ale ta data jest ustalona na dwa tygodnie i teraz mi to mówią? Usługa wymaga przetworzenia.
Musk zgodził się z Hensonem i powiedział, że musi to być wzajemne. Podobno właściciele Tesli muszą dodać 100 USD, jeśli spotkania zostaną zmienione z wyprzedzeniem krótszym niż 24 godziny. Musk również oznaczył Teslę w swojej odpowiedzi, ale nie wspomniano o 100-dolarowym kredycie na stronie – jeszcze.
Celem Tesli jest wyeliminowanie potrzeby serwisowania. Pojazd ma wiele zalet w zakresie usług dzięki zdalnej diagnostyce i bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania, aby utrzymać pojazd w najlepszym stanie. Ponadto, przy znacznie mniejszej liczbie ruchomych części, regularna konserwacja nie jest konieczna. Firma wyprzedziła innych, integrując usługę z aplikacją, umożliwiając właścicielom rezerwowanie, modyfikowanie lub odwoływanie wizyt w centrach serwisowych Tesli. Aplikacja pozwala również Tesli komunikować się z klientami za pomocą przypomnień serwisowych i kiedy pojazd jest gotowy do odbioru.
Masz rację, powinniśmy dodać 100 dolarów właścicielom Tesli, jeśli zmienimy terminy z mniej niż 24 godzinnym wyprzedzeniem. To musi być wzajemne. Umieść tweeta
– Elona Muska 8 września 2022
Napisane przez Kevina Armstronga
Koszt w pełni autonomicznej Tesli wzrósł o 300% od czasu jej odnowienia i udostępnienia do zakupu w 2019 r. Ci, którzy mieli szczęście kupić FSD w kwietniu 2019 r., otrzymali najniższą cenę przetargową wynoszącą 5 000 USD — teraz kosztuje 15 000 USD w USA . .
Elona Muska Ostrzegał konsumentów za pośrednictwem Twittera FSD byłby droższy. 21 sierpnia 2022 r. napisał na Twitterze: Po masowym wydaniu wersji FSD Beta 10.69.2, cena FSD wzrośnie do 15 000 USD w Ameryce Północnej 5 września. Aktualna cena będzie honorowana dla zamówień złożonych przed 5 września, ale zostanie dostarczona później.
Tesla zreorganizowała pakiety Autopilot i FSD trzy lata temu; Wprowadzono podstawowy autopilot, który stał się standardem w każdym pojeździe, podczas gdy FSD został wyceniony na 5000 USD. Ulepszony autopilot został wtedy usunięty jako opcja, ale później został usunięty Ponownie wprowadzony jako opcja 6000 USD W czerwcu 2022 r.
Przed 2019 r. FSD był dodatkiem, który wymagał również zakupu ulepszonego autopilota. Ulepszony autopilot kosztował 5000 USD, a FSD był opcją do 3000 USD, jeśli został zamówiony z samochodem. Jeśli zamówisz FSD po otrzymaniu, będzie kosztować 4000 USD, które później wzrosły do 5000 USD.
Możemy tylko założyć, że gdy Tesla zmieniła swoją ofertę w 2019 roku, było wielu nabywców FSD, ponieważ cena FSD wzrosła w następnym miesiącu i od tego czasu rośnie.
W rzeczywistości Tesla ponownie podniosła cenę trzy miesiące po pierwszym wydaniu, a osiemnaście miesięcy później cena podwoiła się do 10 000 USD. Rok 2022 rozpoczął się kolejnym skokiem do 12 000 $ w styczniu, a teraz dziewięć miesięcy później, Cena znowu wzrosła.
Historyczne ceny FSD
Historyczne ceny FSD od czasu odnowienia oferty FSD przez Teslę w 2019 roku.
Data | Koszt FSD |
---|---|
Kwiecień 2019 | 5000 dolarów |
Maj 2019 | 6000 dolarów |
Sierpień 2019 | 7000 dolarów |
Lipiec 2020 | 8000 dolarów |
Październik 2020 | 10 000 USD |
styczeń 2022 | 12 000 $ |
wrzesień 2022 | 15 000 $ |
CEO Tesli nie wyraził żadnych obaw Wartość programu. Na walnym zgromadzeniu w sierpniu Inżynierowie Tesli powiedzieli Dokonuj przełomów w dziedzinie sztucznej inteligencji. „Rozwiązujemy bardzo ważny element sztucznej inteligencji, który może ostatecznie uratować miliony istnień ludzkich” – powiedział Musk. „I zapobiegamy 10 milionom poważnych obrażeń, jeżdżąc bezpieczniej niż ludzie”. Od momentu powstania do dnia dzisiejszego Musk wierzy, że Teslas będzie całkowicie niezależny. Widzi przyszłość, w której Twój samochód zawiezie Cię do pracy, a następnie będzie służył jako wspólny przejazd, dopóki nie będziesz musiał wracać do domu.
Chociaż Musk powiedział, że cena w Ameryce Północnej wzrośnie do 15 000 USD, oszalał 19 500 dolarów w Kanadzie, ponad 50% więcej niż kosztował w sierpniu. Chociaż istnieje plik Zobacz miesięczną subskrypcję W Stanach Zjednoczonych na północ od granicy nie obsługuje się obecnie nikogo.
Ze scenariuszem Lennona Seahaka
Tesla wziął udział w Hot Chips 34 i podzielił się wieloma zaskakującymi informacjami na temat superkomputera Dojo i architektury chipa.
Szczegóły dotyczące Dojo w Hot Chips 34 przekazane przez Emila Talpesa z Tesli, który pracował w AMD przez około 17 lat nad procesorami Opteron, odnoszą się tylko do sprzętu i możliwości Tiles i Dojo jako całości. Wydajność zostanie omówiona w Drugi dzień AI Tesli 30 września.
Celem Dojo jest: Według Muska„Aby być naprawdę dobrym w szkoleniu wideo. Możemy mieć czwarte lub blisko trzeciego najpotężniejszego centrum obliczeniowego na świecie do szkolenia AI. Naszym celem numer jeden w Dojo jest uczynienie go konkurencyjnym i bycie bardziej efektywnym i trenowanie sieć neuronowa z całego zestawu jednostek przetwarzania grafiki.”
Ponieważ Tesla wymaga znacznej mocy obliczeniowej do przetwarzania danych wideo z pojazdów w swojej flocie, zbudowała własny system na chipie. według Serwowane w domu„Każda matryca D1 jest połączona w płytę z 25 matrycą o mocy 15 kW. Oprócz matrycy 25 D1 istnieje również 40 mniejszych jednostek I/O.”
Całe zasilanie i chłodzenie są zintegrowane bezpośrednio z płytką treningową, która zapewnia przepustowość 10 TB/s na płytce i całkowitą przepustowość poza płytką 36 TB/s. Ta architektura umożliwia skalowanie kafelków przy użyciu łączy 9 TB/s między nimi. Może być również podłączony i nie wymaga własnego serwera.
„Głównym celem naszej aplikacji jest skalowalność” – powiedział Talps pod koniec prezentacji. „Pomijaliśmy wiele mechanizmów, które można znaleźć w typowych procesorach, takich jak spójność, pamięć wirtualna i globalne katalogi wyszukiwania tylko dlatego, że te mechanizmy nie skalują się dobrze, gdy skalujemy do bardzo dużego systemu. Zamiast tego polegaliśmy na SRAM pamięć masowa. Bardzo szybka i wysoce rozproszona w całej sieci. Jest to obsługiwane przez szybkość połączenia wyższą o rząd wielkości niż w typowym systemie rozproszonym.”
Spojrzenie od środka za kulisy budynku Tesli nadal udowadnia, w jaki sposób i dlaczego Tesla jest liderem w dziedzinie sztucznej inteligencji i treningu sieci neuronowych. Daje społeczności Tesli dodatkowe poczucie komfortu, wiedząc, że Tesla zawsze będzie miała skalowalność i innowacyjną technologię na czele wszystkiego, co robi firma motoryzacyjna.
Obejrzyj Anastasi na kanale Tech dla prezentacji Tesla Hot Chip 34
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”