Podczas startu nowy Kerbal Space Program 2 wydaje realistyczny dźwięk rakiety.
KSP2 miał swoją wczesną premierę dla graczy na PC 24 lutego i zawiera kilka nowych funkcji dla fanów prawdziwych gier kosmicznych, takich jak rozbudowany system samouczków dla początkujących graczy, więcej pocisków i więcej miejsc docelowych. Urzędnicy KSP2 powiedzieli, że wczesna wersja nie ma jeszcze wszystkich funkcji, ale więcej zostanie dołączonych w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
Reżyser dźwięku Kerbal Space Program 2 (KSP2), Howard Mostrom, uchwycił materiał filmowy z wystrzelenia podwójnego satelity Atlas V przez United Launch Alliance (ULA) 4 października 2022 r. Przeprojektował dźwięk na Ziemi dla innych miejsc w grze, takich jak Księżyc lub Mars, które mają inną atmosferę (lub w ogóle nie mają atmosfery).
„Duży, hałaśliwy i głośny” Mostrom opisał start rakiety, a nawet tankowanie w Space.com, dodając, że lubił obserwować robotników pracujących na platformach. „Dzieje się wiele interesujących dźwięków”, powiedział, „więc używam dużo tego klimatu w grze na launchpadzie. To samo w sobie było dla mnie bardzo przekonujące”.
Czytaj więcej: Kerbal Space Program 2 już jest! Uwolnij radość z wybuchu rakiety już dziś
Podobnie jak wielu obserwatorów pocisków, Mostrom stwierdził, że bycie świadkiem jego pierwszego wystrzelenia wymagało lat prób. Nawet potwierdzony start ULA musiał zostać opóźniony z powodu aktywności huraganu o około tydzień; on dodał.
Mostrom musiał zainstalować swoje mikrofony w pobliżu rakiety na dzień przed startem i powiedział, że pracuje nad uzyskaniem „największego możliwego zakresu dynamiki”. Nagranie zostało wykonane w 32-bitowym HD, z dziewięcioma mikrofonami pojemnościowymi w płycie i czternastoma innymi w innych miejscach. Konfiguracja wygenerowała około 600 GB danych, które zostały skompresowane na potrzeby doświadczeń w grze.
Radzenie sobie z nieuniknionymi problemami technicznymi „było bardzo stresujące, przechodzenie przez ten proces, podczas gdy wokół są wszystkie te ramy czasowe”, powiedział, ale zabezpieczenia, które zastosował w sprzęcie, działały dobrze. Miał filtry przeciwwiatrowe i inne osłony zatrzymujące strumień wody, chociaż później musiał wszystko czyścić ręcznie, aby uniknąć utrzymującego się zapachu nafty (RP-1) na urządzeniu.
Mostrom opisał samą premierę jako doświadczenie zmieniające życie i zrobił wszystko, co w jego mocy, aby wprowadzić ją do gry: „To było absolutnie niesamowite. Szczerze mówiąc, nie wiem, jak mogłem nie być całkowicie hałaśliwy, to było tak emocjonalny. Mam na myśli, że nawet nie spałem poprzedniej nocy; było tak wielu na linii i nie mogłem się doczekać.
Dodał, że przedstawiciele ULA i kilka innych osób na przyjęciu z okazji premiery przyszło do niego podczas premiery, aby porozmawiać o tym, jak bardzo gra im się podoba. Inspiracja dla następnej generacji była w centrum uwagi pracowników Kerbal, w tym Mostromu, kiedy opracowali następcę popularnej gry wprowadzonej na rynek w 2011 roku.
„Widzę to w mojej rodzinie. Widzę, że mój syn kocha rakiety i naukę o rakietach. Widzę, że moja córka interesuje się nauką i tym wszystkim tylko z powodu tej gry. To bardzo upokarzające widzieć, jaki wpływ może mieć ta gra dla społeczności naukowej i całego świata”.
Elizabeth Howell jest współautorką książki pt.Dlaczego jestem wyższy (Otwiera się w nowej karcie)? (ECW Press, 2022; z kanadyjskim astronautą Dave’em Williamsem), książka o medycynie kosmicznej. Śledź ją na Twitterze @pracownik (Otwiera się w nowej karcie). Śledź nas na Twitterze @pracownik (Otwiera się w nowej karcie) Lub Facebook (Otwiera się w nowej karcie).
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”