Kontynuacja przerażającej komedii Ari Astera Hereditary and Midsommar zadebiutuje falami w całym kraju.
Ari Aster to bardzo dziwny reżyser. Nie tylko ze względu na dziwne i wspaniałe horrory z popcornem, ale także ze względu na sposób, w jaki te dziwne filmy stały się niezwykle popularne. Oba jego poprzednie filmy, Midsmar I Dziedziczny, to doskonałe, zapadające w pamięć, kontemplacyjne horrory o traumie i żalu. Oba są zabawne, na swój własny, pokręcony i mroczny sposób. Obaj odcisnęli trwałe piętno na nastolatkach i 20-latkach w internecie dzięki indywidualnemu marketingowi, efektownym zdjęciom i… Ogólna umiejętność memów.
Teraz firma produkcyjna A24 (która stała za obydwoma poprzednimi filmami Aster) ma nadzieję stworzyć ten sam rodzaj zapału do najnowszego i najdziwniejszego filmu Aster. Bo się bojęnadając mu bardzo dziwny harmonogram wydań, który został zaprojektowany przede wszystkim w celu przyciągnięcia fanów i zdominowania mediów społecznościowych.
Bo się boję Podąża za Beau (Joaquin Phoenix), który jest mniej zwykłym facetem, a bardziej kłębkiem niepokoju, boleśnie zranionym w każdej chwili swojego życia, gdy podróżuje do swojej matki. Po drodze napotyka różnego rodzaju dziwactwa, takie jak upiorne miasteczko, wędrowna grupa teatralna, lekko obłąkane dzieciaki i Nathan Lane. W przeciwieństwie do pozostałych dwóch filmów Aster, Bo się boję To wyraźnie komedia, choć przeszła przez filtr absurdalnej tragedii z odrobiną horroru.
Zdjęcie: Takashi Seida/A24
To także wyjątkowo dziwny film, w najbardziej nieuzasadniony sposób. Chociaż zawiera fragmenty znanych filmów, łączy je tak mocno i konsekwentnie, że wymyka się porównaniu z czymkolwiek innym w tym samym czasie. zamiast, kochanek Podobnie jak amalgamat dziesiątek reżyserów, filmów, książek, sztuk teatralnych i pisarzy, wywierał wpływ na Aster przez całe jego życie. A przy tak dziwnym i odmiennym filmie pasuje tylko to, że jego kinowa premiera jest równie dziwaczna.
Aby to osiągnąć, A24 rozpoczął niespodziewany równoczesny pokaz światowej premiery filmu w kinach Alamo Drafthouse w kilku różnych miastach w Stanach Zjednoczonych. Obecni myśleli, że przygotowują się do przedstawienia Midsmar Wersja reżyserska (wciąż najlepszy film Astera), z bezpośrednimi pytaniami i odpowiedziami reżysera na końcu. Zamiast tego, gdy już usiedli, zostali poinformowani, że wezmą udział w premierze Bo się boję – chociaż nadal prowadzone są pytania i odpowiedzi na żywo, prowadzone przez Emmę Stone i transmitowane równolegle do kin w całym kraju.
Ten rodzaj wczesnej projekcji czasami wiąże się z surowym zakazem korzystania z mediów społecznościowych, ale w tym przypadku uczestnicy mogli opublikować swoje reakcje na film w momencie, gdy film się skończył. Co oznacza, że film natychmiast wywołał pozytywne opinie niektórych największych fanów Aster — zarówno krytyków, jak i zwykłych widzów.
Zdjęcie: Takashi Seida/A24
Rzeczywisty zakaz recenzji dla kochanek Jest ustawiony na 22:00 EST w poniedziałek wieczorem, 10 kwietnia – niezwykła godzina na ban, ponieważ zwykle jest ustawiana rano lub po południu. Zakaz ten pojawia się również na kilka dni przed planowaną premierą filmu na ograniczony czas w kilku kinach w Nowym Jorku i Los Angeles. W większości miast krytycy nie zobaczą filmu aż do publicznej premiery IMAX 18 kwietnia. Następnie film wreszcie doczeka się bardziej tradycyjnej premiery i trafi do kin w całym kraju 21 kwietnia.
Ten dziwaczny harmonogram oraz częste i spiralne media społecznościowe A24 wyraźnie mają nadzieję, że nastąpi każda nowa fala premier, ma na celu rozpoczęcie powolnego budowania oczekiwania i rozpędu dla filmu. Jeśli wszystko pójdzie na korzyść studia, fani filmu usłyszą o tym dobre rzeczy Bo się boję przez ponad trzy tygodnie, zanim będą mieli okazję sami zobaczyć film. Ta strategia jest odczytywana jako sfabrykowana próba stworzenia takiego hitu, jaki zrobił Aster Dziedziczny stał się. Po silnym występie w kinach (osiągając 44 miliony dolarów w kraju), Dziedziczny Naprawdę wystartował, gdy trafił na Netflix, a ludzie pokazali go swoim znajomym, aby poważnie zszokować kogoś innego.
Zdjęcie: Takashi Seida/A24
Ale to nie tylko imponujące zaległości w poprzednich filmach Aster, które A24 może mieć w nadziei, że może zrobić wielki hit. kochanek; To także najnowsza historia premier kinowych. Horrory na 2022 rok uśmiechając sięI barbarzyńskiI Przerażające 2 Wszyscy widzieli, jak ich zwroty kasowe powoli osiągają imponujące wyżyny w ciągu tygodni, zamiast przeżywać boom w pierwszy weekend, typowy dla większych premier. Nawet przebojowe filmy animowane, takie jak Kot w butach: Ostatnie życzenie Znalezienie publiczności w dzisiejszym środowisku filmowym zajęło trochę czasu. Tymczasem w tym roku Skinamarink Wyciekł online, generując sporo szumu TikTok przed jego kinową premierą, przekonując ludzi do masowego stawienia się na bardzo specyficzny rodzaj horroru w zwolnionym tempie.
Nie ma na to żadnej gwarancji Bo się boję Z konieczności znalazłby równie dużą i oddaną publiczność, albo w rzeczywistości stałby się sukcesem szeptanym. Ale przynajmniej trudno winić A24 za eksperymentowanie ze stylem wydania w tak dziwacznym filmie. Byłem na pierwszym pokazie filmu na Brooklynie, gdzie Aster pojawił się żywy i zdrowy fizycznie. Jego nowy film jest zabawny, zabawny, dziwaczny i chaotyczny, nawet jeśli nie kończy się całkowicie. Fani horroru, filmowych osobliwości i innych dzieł Astera powinni go obejrzeć, gdy tylko pojawi się taka opcja. Z tych wszystkich powodów film jest również trudny do sprzedania, więc dlaczego nie sprawić, by A24 popełnił błąd przy powolnej kompilacji, z najbardziej zagorzałymi fanami Astera na czele?
Czytaj więcej
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”