Dyrektor generalny obiecuje, że lotnisko w Vancouver jest gotowe na kolejną burzę, a pasażerowie nie utkną w samolotach

Dyrektor generalny obiecuje, że lotnisko w Vancouver jest gotowe na kolejną burzę, a pasażerowie nie utkną w samolotach

Dyrektor generalny międzynarodowego lotniska w Vancouver mówi, że obiekt jest gotowy na spodziewaną zimową burzę i obiecuje, że nie powtórzy chaosu z początku tego tygodnia.

Tamara Froman przekazała aktualizację w czwartek, ponieważ lotnisko pracuje nad odbudową po burzy śnieżnej w poniedziałek wieczorem, która nawiedziła lotnisko, co doprowadziło do dziesiątek odwołań, tłumów zarówno w terminalu, jak i na lotnisku oraz doniesień o ludziach utkniętych w samolotach na płycie postojowej przez wiele godzin .

Froman powiedział, że poniedziałkowe i wtorkowe problemy były spowodowane ilością i szybkością opadów śniegu, czego nie przewidziano w prognozie pogody.

Kontynuacja historii pod reklamą

„Nasze praktyki odladzania działały bardzo dobrze podczas imprezy, a nasze praktyki odladzania działały naprawdę dobrze. To było takie nagromadzenie śniegu, że do czasu odladzania musieliśmy wysłać samolot do zostać… ponownie odlodzony” – powiedziała.

Po prostu nie mogliśmy nadążyć za śniegiem piętrzącym się na skrzydle samolotu. Chociaż mogliśmy mieć trochę śniegu na drogach, podczas gdy mogliśmy mieć trochę śniegu na chodnikach, po prostu nie mogliśmy tolerować jakiegokolwiek śniegu na skrzydle samolotu lub opuszczanie go nie było bezpieczne… i co doprowadziło do zatoru”.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Sprawy konsumenckie: Odszkodowanie za podróż lotniczą


Podczas gdy Foreman pochwaliła wysiłki personelu lotniska w walce z warunkami zimowymi i przywróceniem pasażerów do ruchu, przyznała, że ​​system działał nieprawidłowo w odniesieniu do pasażerów, którzy utknęli w samolotach, niektórzy nawet na 12 godzin, podczas „wydarzenia” śnieżnego.

READ  Czy możesz przejść na wcześniejszą emeryturę, skoro możesz dożyć 100 lat?

Kontynuacja historii pod reklamą

„Byliśmy w stanie dostosować nasze zasady dotyczące bramek. Z pewnością napady, które mieliśmy w samolocie, co oznaczało, że ludzie zostali w samolocie, nie mogąc wysiąść – co trwało bardzo, bardzo długo – na początku tego tygodnia[były]nie do przyjęcia.

„Oznacza to, że tylko dlatego, że (samolot) jest pierwszy, nie oznacza to, że możesz mieć regularny dostęp do bramki, do której masz dostęp… W tych okolicznościach priorytet powinien opierać się na czasie trwania i powstrzymywaniu ludzi od samolotów. Zrobiliśmy ta zmiana późna. Od wtorku wieczorem, w wyniku czego wczoraj nie mieliśmy żadnych uwag w sprawie samolotów i nie będziemy tolerować ani spodziewać się żadnych opóźnień w przyszłości”.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Opady śniegu i marznący deszcz mogą spowodować więcej utrudnień w podróży w YVR


Loty z YVR przylatywały i odlatywały równomiernie w czwartek, około 20 lotów na godzinę. Froman powiedział, że około 100 z 660 zaplanowanych lotów zostało odwołanych.

Kontynuacja historii pod reklamą

Jednak 48-godzinny nakaz anulowania przylatujących lotów międzynarodowych obowiązuje do piątku rano.

Polityka została wdrożona w środę w celu odciążenia lotniska, powiedział Froman, a wyeliminowanie samolotów szerokokadłubowych używanych do lotów długodystansowych zapewniło bardzo potrzebną zdolność do rozładowywania zatorów.

„Chociaż oznaczało to, że niezliczone inne samoloty mogły przemieszczać się przez lotnisko, kolejnym 120 000 pasażerów w ciągu dwóch dni pozwolono na wykonanie lotów i ruch z powrotem do YVR” – powiedziała.

Powiedziała, że ​​lotnisko jest w pełni skoncentrowane na przygotowaniach na śnieg i marznący deszcz, które mają nadejść w czwartek wieczorem.

Ale poradziła podróżnym, aby przed podróżą na lotnisko sprawdzili zarówno linie lotnicze, jak i stronę internetową YVR.

W wywiadzie dla Global News w czwartek Froman powiedział, że lotnisko będzie miało dodatkowy personel na nadchodzącą zamieć i zakupiło dodatkowy płyn do odladzania.

READ  Qantas zamówił Airbusa na najdłuższy lot bez międzylądowań na świecie

Zapytana, dlaczego Froman nie była dostępna na wywiady w ciągu tygodnia, odpowiedziała, że ​​jest zajęta załatwianiem spraw na lotnisku.

„Byłem na miejscu, kiedy zaczął padać śnieg w ciągu pierwszych 48 godzin. Rozmawiałem z pasażerami, pomagałem całemu zespołowi wykonawczemu, podejmowałem te decyzje operacyjne”

Kontynuacja historii pod reklamą

(Byłem) na ziemi, pomagając również pasażerom uzyskać informacje i jedzenie oraz jak najszybciej zabrać ich w drogę”.

Czytaj więcej:

Chaotyczne Święta Bożego Narodzenia dla kanadyjskich podróżników, ponieważ kolejne burze nawiedziły Ontario w Kolumbii Brytyjskiej

Wyzwania związane z lotniskiem jeszcze się nie skończyły i pojawiają się w najbardziej ruchliwej porze roku. W biuletynie opublikowanym na początku tego tygodnia oszacowano, że każdego dnia między 20 grudnia a 1 stycznia przez lotnisko przewinie się średnio prawie 65 000 osób.

Podczas gdy lotnisko próbuje nadrobić zaległości w odwołanych i opóźnionych lotach, w czwartek wieczorem spodziewana jest kolejna duża zimowa burza.

Environment Canada ostrzega, że ​​burza przyniesie ulewne deszcze Śniegi Marznący deszcz I deszcz na śniegu lub lodzie.

Według Environment Canada system frontu Oceanu Spokojnego w połączeniu z zimną masą arktycznego powietrza nad Kolumbią Brytyjską przyniesie kolejną rundę śniegu na południowym wybrzeżu od czwartku wieczorem.

Może gromadzić się od 10 do 20 cm, w zależności od lokalizacji.

Wraz ze wzrostem poziomu zamarzania śnieg zamieni się w deszcz w piątek nad wyspą Vancouver oraz w piątek wieczorem lub w sobotę rano nad kontynentem. W okresie przejściowym możliwe są również marznące opady deszczu.

Kontynuacja historii pod reklamą

Burza może powodować obfite opady śniegu, które mogą doprowadzić do bliskiej zera widoczności.

Environment Canada powiedziało, że dokładna ilość opadów i czas przejścia na deszcz pozostają niepewne, ale wygląda na to, że mieszanka „wpływającej pogody” rozpocznie się w piątek.

READ  Boisz się kontroli bagażu? Wyjaśnienie problemów z zagubionym bagażem w Kanadzie

Obserwacja burzy zimowej obowiązuje dla: East Vancouver Island, Fraser Valley, Greater Victoria, Salines między Gold Stream i Mill Bay, Howe Sound, obszar od morza do nieba od Squamish do Whistler, Inland Vancouver Island, Metro Vancouver, Southern Gulf Islands i Sunshine Wybrzeże, Zachodnia wyspa Vancouver, Whistler.

Lotnisko powiedziało, że robi wszystko, co w jego mocy, aby przygotować się na ostrzejsze warunki pogodowe w czwartek i zobowiązało się do dostarczenia szczegółowych informacji przed przybyciem systemu.

„Wraz z wdrożeniem Winter Storm Watch załogi pracują również nad przygotowaniem się na zwiększone opady śniegu i marznący deszcz w nadchodzących dniach, które wpłyną na loty” – powiedział personel YVR.

Pasażerowie powinni spodziewać się opóźnień i odwołań w wyniku nadchodzącego systemu pogodowego. Aktywnie współpracujemy z naszymi partnerami lotniczymi, aby zapewnić jasny obraz rozkładu na następne 24 godziny”.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Dyrektor generalny YVR milczy podczas chaosu


— Z plikami z Amy Judd Global News

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *