TORONTO — Heinz rozpoczął kampanię online wzywającą firmy do sprzedaży hot-dogów i bułek w podobnych ilościach. Jednak znawcy branży twierdzą, że istnieje powód, dla którego sprzedają w niedopasowanych ilościach.
Firma znana z produkcji ketchupu zapowiedziała swój nowy produkt Karta Hot Doga Heinza we wtorek, mówiąc, że nadszedł czas, aby „wielkie firmy cukiernicze i duże firmy sprzedawały ciasto i wino w równych opakowaniach”.
Daniel Gottlieb, zastępca dyrektora ds. budowania marki i innowacji w Kraft Heinz, powiedział CTVNews.ca, że niedopasowane opakowanie od lat jest „słabym punktem” dla konsumentów.
Chociaż Heinz nie produkuje hot-dogów ani bułek, Gottlieb mówi, że celem petycji jest wprowadzenie „znaczącej zmiany” w „kwestii stosunku kiełbasy do muffinki”.
„Mam nadzieję, że dzięki wystarczającej liczbie podpisów pod naszą petycją możemy pokazać firmom, że nadszedł czas na zmiany” – powiedział Gottlieb w e-mailu w czwartek.
W piątek po południu petycja zebrała ponad 17 000 podpisów.
Jednak eksperci twierdzą, że istnieje powód nierównego pakowania ciast i babeczek.
Janet Riley, wiceprezes ds. komunikacji i spraw publicznych w Maple Leaf Foods, powiedziała CTVNews.ca, że hot dogi były spożywane samodzielnie na długo przed pojawieniem się bułki.
„Hot dogi były robione w naturalnych osłonkach, które pozostawały na hot dogach, kiedy je jadłam, i zwykle jedzono je nożem i widelcem” – wyjaśniła w wywiadzie telefonicznym w środę.
Riley, który był wcześniej przewodniczącym amerykańskiej Narodowej Rady Hot Dogów i Kiełbasy (NHDSC), wyjaśnił, że ludzie chodzili do delikatesów i zamawiali dokładną liczbę hot dogów, jakiej chcieli. Mówi, że dopiero na początku lat 40. Hot Dog Winners zaczęły być produkowane jednolicie w osłonkach celulozowych, aby zapewnić, że każdy pies ma ten sam rozmiar.
W tym czasie Riley powiedział, że wprowadzono bułeczki z kiełbaskami i zostały wykonane przy użyciu patelni do pieczenia zawierających cztery bułeczki.
„Te babeczki bez skóry były sprzedawane w opakowaniach, które zwykle zawierały po 10 sztuk, ale blachy do pieczenia wypiekały po cztery ciasta na raz, więc dwa zestawy po cztery ciasta były sprzedawane w opakowaniu po osiem” – wyjaśnił Riley.
Mimo to Riley mówi, że od tego czasu ilość hot dogów i ciast zmieniła się.
Powiedziała, że marki Maple Leaf Foods oferują konsumentom różne opcje kiełbas. Riley mówi, że firma produkuje 34 różne produkty do hot dogów, sprzedawane w ośmiu, 10 i 12 opakowaniach.
Bimbo Canada, producent i dystrybutor świeżo pakowanego chleba i wyrobów piekarniczych, w tym między innymi Dempster’s, Villaggio, POM, Bon Matin i Stonemill, powiedział, że oferuje konsumentom również różne opcje bułek do hot dogów.
Rzeczniczka Bimbo Canada, Silvia Sekoso, powiedziała CTVNews.ca, że petycja Heinza nie przedstawia „dokładnego przedstawienia” sytuacji Wiener-Bonn w Kanadzie.
Sicuso powiedział w wywiadzie telefonicznym w czwartek, że jego marki oferują sześć, osiem, 12 i 24 opakowania bułek do hot dogów.
„Liczba zmienia się w zależności od tego, gdzie mieszkasz w Kanadzie i do jakiego sprzedawcy się udajesz” – powiedziała.
Chociaż oferta produktów może się różnić w zależności od marki, Sicuso powiedział, że Bimbo Canada sprzedaje hot dogi w tych ilościach od ponad 10 lat.
Jeśli jedzenie resztek bułek z kiełbaskami nie jest idealne, amerykańska Narodowa Rada ds. Hot Dogów i Kiełbas zaleca prostą matematykę, aby rozwiązać problem.
„Aby uchronić się przed obliczeniowym niepokojem w alejce do pieczenia, musisz kupić pięć torebek po osiem bułek i cztery hot-dogi po 10 do równej paczki” Według jej strony internetowej.
Jednak rzecznik NHSDSC przyznał, że jeśli nie organizujesz rodzinnego grilla, jest dużo hot-dogów.
Biorąc pod uwagę dylemat, NHDSC powiedział CTVNews.ca w e-mailu, że petycja Heinza jest „fajnym” sposobem na zmuszenie firm i miłośników kiełbasek na tej samej stronie.
„Cieszymy się z wszelkich partnerstw, aby serwować keczup w ofercie hot dogów i bułek, więc kroją musztardę dla miłośników kiełbasek na całym świecie” – powiedziała organizacja.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”