Dlaczego zwolennicy mówią, że Kanada musi przyspieszyć przyjęcie samochodów elektrycznych?

Dlaczego zwolennicy mówią, że Kanada musi przyspieszyć przyjęcie samochodów elektrycznych?

Nasza planeta się zmienia. Nasza prasa też. Ta historia jest częścią inicjatywy CBC News zatytułowanej Nasza zmieniająca się planeta Aby pokazać i wyjaśnić skutki zmian klimatycznych oraz co się z nimi robi.


Kiedy Jodi Goodwin chciała odbyć jazdę próbną samochodem elektrycznym, nie udała się do salonu. Zamiast tego poszedłem do placówki non-profit w północnym Toronto o nazwie Plug’n Drive.

„Trudno to dostać” – powiedziała o samochodach elektrycznych. „Moja siostra próbowała kupić jeden i nie mogła znaleźć dostępnego”.

Plug’n Drive nie tylko posiada salon wystawowy, w którym ludzie mogą testować pojazdy o zerowej emisji (ZEV), ale jego personel jest również przeszkolonymi ambasadorami, którzy odpowiadają na pytania dotyczące sposobu, zasięgu i kosztów wysyłki pojazdów.

„Odkryliśmy, że raz po raz, po prostu wypróbowanie tego jest tym, co przekonuje ludzi” – powiedziała Kara Klerman, dyrektor generalna Plug’n Drive, która stara się przyspieszyć wprowadzanie pojazdów elektrycznych w Kanadzie.

Klient patrzy na Forda Fusion często zaparkowanego w Colma w Kalifornii, na tym zdjęciu z pliku z 2011 r. Według badania przeprowadzonego w 2020 r. na zlecenie Transport Canada, prawie dwie trzecie dealerów w Kanadzie nie ma ani jednego pojazdu elektrycznego dostępnego do kupienia lub przetestowania napęd. (David Paul Morris/Getty Images)

Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane rosnącymi cenami gazu, czy poczuciem pilności wywołanym zmianami klimatycznymi, coraz więcej Kanadyjczyków rozważa przejście na pojazdy elektryczne (EV). według Ostatnia ankieta KPMGPrawie 70 procent Kanadyjczyków, którzy planują zakup nowego samochodu w ciągu najbliższych pięciu lat, prawdopodobnie kupi samochód elektryczny.

Ale w tym samym czasie powstały samochody elektryczne Niecałe cztery procent Ze wszystkich sprzedanych samochodów w zeszłym roku — nawet zgodnie z definicją Kanady Cel obowiązkowy W przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych i lekkich ciężarówek sprzedawanych w kraju do 2035 r. będą miały zerową emisję.

Aby osiągnąć ten cel, zwolennicy mówią, że wiele pozostaje do zrobienia.

  • Masz pytania dotyczące COP26, klimatologii, polityki lub polityki? Napisz do nas: [email protected]. Twój wkład pomoże w określeniu naszego zasięgu.

Rozwiązywanie problemów z dostawami

Prawie dwie trzecie dealerów w Kanadzie nie ma ani jednego pojazdu elektrycznego dostępnego do zakupu lub jazdy próbnej, zgodnie z Badanie 2020 zlecone przez Transport Canada.

READ  Usługa odzyskiwania sieci pogodowej po naruszeniu bezpieczeństwa cybernetycznego

Teraz z przyczyną epidemii Problemy w łańcuchu dostaw, stało się gorzej.

Zwiększenie podaży ma zasadnicze znaczenie dla przyspieszenia adaptacji pojazdów elektrycznych w Kanadzie, powiedział Miran Smith, dyrektor wykonawczy programu Clean Energy Canada na Uniwersytecie Simona Frasera.

„Nie chcą kupować nowej niewidzialnej technologii, nie chcą umieszczać swojego nazwiska na liście i czekać sześć lub 12 miesięcy na samochód. Kiedy potrzebujesz samochodu, potrzebujesz go teraz.”

Smith powiedział, że rząd federalny potrzebuje silnego krajowego mandatu dla pojazdów o zerowej emisji, który wymagałby od krajowych dealerów samochodów „posiadanie samochodów i sprzedaż pewnego procentu swoich samochodów”. [electric] samochody. „

Przystępność to kolejna ważna kwestia

Podczas gdy ceny pojazdów bezemisyjnych spadają, wciąż są one droższe niż ich odpowiedniki napędzane gazem – nawet o 20 000 USD więcej, Według najnowszego raportu TD. Najtańszy samochód elektryczny na rynku, Nissan Leaf z 2022 r., kosztuje 37 498 USD przed rabatami.

Przystępne cenowo samochody elektryczne, takie jak Nissan Leaf, są zaprojektowane tak, aby spodobały się początkującym nabywcom. (Stowarzyszenie prasy)

Zaliczki rządu federalnego Rabat do $5000. Smith powiedział, że te zachęty powinny być kontynuowane, dopóki nie będzie parytetu kosztów między samochodami elektrycznymi i gazowymi, a także powinny być skierowane do rodzin o niskich dochodach.

„Często to oni nie mogą sobie pozwolić na 5 000 dolarów lub dodatkowe 10 000 dolarów potrzebne na zakup pojazdu elektrycznego”, powiedziała. „Ale to oni mogą skorzystać na oszczędnościach”.

Tymczasem regionalne programy rabatowe są bardzo zróżnicowane. Ontario, Alberta, Manitoba, Saskatchewan i Nunavut nie oferują obecnie zachęt do zakupu nowych pojazdów o zerowej emisji, ale inne prowincje i terytoria mają silne programy.

Liczby pokazują, że zachęty działają: Quebec i Kolumbia Brytyjska, z których każde oferuje również zachęty zdrowotne dla pojazdów elektrycznych. Liderem kraju we wprowadzaniu samochodów elektrycznych.

Budownictwo infrastrukturalne

Kolejną wadą jest dostępność infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych, niezależnie od tego, czy kierowca wybiera się w podróż, czy mieszka w zatłoczonym centrum miasta. Według zasobów naturalnych KanadyW całej Kanadzie jest ponad 6000 ogólnodostępnych stacji ładowania, ale istnieje około 12 000 stacji benzynowych.

READ  Chiny ponownie gromadzą zapasy ropy, a to świetna wiadomość dla cen ropy

Podczas ostatnich wyborów federalnych liberałowie prowadzili kampanię na platformie, która obejmowała wydanie dodatkowych 700 milionów dolarów na budowę 50 000 nowych stacji ładowania energii elektrycznej i wodoru. Jeśli rząd dotrzyma tej obietnicy, znacznie wzmocni infrastrukturę Kanady.

Zwolennicy twierdzą, że jedną z barier dla szerszego przyjęcia pojazdów elektrycznych jest dostępność infrastruktury do ładowania. (Nacho Dossey/Reuters)

Firmy borykają się również z problemem infrastruktury. Silniki ogólne Plany ogłoszone niedawno zainstalować 4000 stacji ładowania w Kanadzie w ramach planu zwiększenia inwestycji w pojazdy elektryczne.

„Mamy kanadyjskie firmy, które walczą w tej dziedzinie” – powiedział Smith. „Będziemy tego coraz więcej widzieć w transformacji energetycznej; nowe miejsca pracy, nowe możliwości dla firm, gdy przejdziemy z paliw kopalnych na system elektryczny”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *