Dlaczego ten e-mail od szefa o 21:00 sprawia, że ​​jesteś chory?

Dlaczego ten e-mail od szefa o 21:00 sprawia, że ​​jesteś chory?

Jest dziewiąta wieczorem w czwartek wieczorem. Zjedzono kolację, a zmywarka była zapakowana. Twoje nocne rytuały oficjalnie się rozpoczęły, zaczynając od filiżanki ciepłej herbaty i najnowszego odcinka Sukcesji w telewizji.

Kiedy zapadasz się na kanapie, Twój telefon na stoliku wibruje. Jedna tykwa, potem dwie. „Proszę przejrzeć przed jutrzejszym terminem” – czytamy w liście od szefa, po którym następuje odpowiedź od innego kolegi, zapisana w wątku e-mail.

W panice wstajesz z kanapy i chwytasz telefon, spiesząc, aby zrozumieć, co należy przejrzeć i na co odpowiedzieć. Adrenalina zaczyna działać i nagle odczuwasz ulgę i odprężenie. Tymczasem twój partner jest cicho zły, że znów rozmawiasz przez telefon poza godzinami pracy i w pracy w nocy.

Dla wielu Kanadyjczyków ten scenariusz jest aż nazbyt znajomy. Badanie przeprowadzone w tym roku przez Angusa Reeda, zlecone przez badacza z Uniwersytetu Toronto, Scotta Schiemanna, wykazało, że 20 procent Kanadyjczyków dzwoni do swojego szefa po godzinach kilka razy w tygodniu. Dla 10 procent Kanadyjczyków tego rodzaju zakłócenia zdarzają się poza pracą kilka razy dziennie.

Dlatego rząd Ontario zatwierdził: Prawo pracy dla pracowników – znana również jako ustawa „Prawo do odłączenia się” – 30 listopada, aby skłonić pracodawców do zastanowienia się nad wysyłaniem e-maili po godzinach pracy i aby „ułatwić spędzanie czasu z rodziną i bliskimi”, zgodnie z komunikat prasowy rządu.

Prawo wymaga, aby firmy opracowały własne zasady dotyczące prawa do odcięcia od kontaktów e-mailowych i rozmów telefonicznych poza zaplanowanymi godzinami pracy. Firmy mają sześć miesięcy na dostosowanie się od daty otrzymania rachunku królewskiego, Chociaż eksperci w miejscu pracy krytycznie oceniają, czy prawo doprowadzi do fundamentalnych zmian W dobie technologii.

Ale nie można zaprzeczyć, że dodatkowy stres poza godzinami pracy, spowodowany szybkim zacieraniem się granic między domem a pracą, miał ogromny negatywny wpływ na nasze zdrowie psychiczne – stres większy, niż pracownicy mogą sobie wyobrazić. Sytuację zaostrzyła pandemia COVID-19.

READ  Badanie laboratoryjne twierdzi, że kanapki z tuńczykiem Subway nie zawierają DNA z tuńczyka

Teraz ludzie sprawdzają pocztę e-mail podczas kolacji lub wysyłają SMS-y do szefa przygotowując dzieci do szkoły, powiedział Schiemann, przewodniczący wydziału socjologii na Uniwersytecie T.

„Wszystkie te rzeczy są teraz możliwe dzięki urządzeniom technologicznym” – dodał.

Eliana Cohen, psycholog z Toronto, specjalizująca się w zdrowiu psychicznym w miejscu pracy, mówi, że wiadomość e-mail od szefa o godzinie 21:00 prawdopodobnie aktywuje dwa rodzaje reakcji na stres fizyczny w mózgu i ciele, oba zakorzenione w starożytnej psychologii: pierwszy to „Walka lub… reakcja lotu, druga to „udawanie martwego”.

„W walce lub ucieczce jesteś aktywowany i albo przygotowujesz się do ucieczki, albo do walki” – powiedział Cohen. Ta odpowiedź powoduje przypływ adrenaliny i przyspieszone tętno. Powoduje również uczucie wrogości i drażliwości. Wysoki poziom adrenaliny, zwłaszcza po wysłaniu e-maila późno w nocy, może powodować problemy ze snem i uczucie niepokoju następnego ranka.

„Możesz nie mieć ochoty podchodzić do pracy z takim samym entuzjazmem następnego ranka, ponieważ możesz być w odpowiedzi na lot” – powiedział Cohen.

Cohen powiedział, że kolejna reakcja typu „play-dead” może objawiać się zachowaniem dysocjacyjnym. Ludzie mogą wydawać się spokojni na zewnątrz, ale wewnętrznie są całkiem odcięci, a ich tętno spada. „Czasami pracownik po prostu nie może wstać z łóżka” następnego dnia, powiedziała, podnosząc się z najmniejszego impulsu.

Te reakcje na stres są naturalne i ochronne, powiedział Cohen. Ale jeśli zaburzenia po godzinach pracy utrzymują się, objawy te mogą również prowadzić do zmęczenia, a czasem do uczucia głębokiej depresji. Efekt wpływa również na nasze życie społeczne i nasze relacje z innymi, powodując narastanie stresu i niepokoju.

„Jeśli stale skupiamy się na jednym obszarze, takim jak praca, i nie mamy czasu na kreatywność, białą przestrzeń lub czas na kontakty towarzyskie z innymi… to z czasem powoduje to znaczne szkody” – powiedziała Paula Allen, Global Research Leader w LifeWorks (dawniej Morneau Schieble), który bada zdrowie psychiczne pracowników podczas pandemii.

READ  Premie za przeprowadzkę i bezpłatny parking oferowane przez „zdesperowanych” właścicieli Wiktorii

Eksperci podkreślają jednak, że nie wszystkie zakłócenia w pracy po godzinach są pasywne, a niektórzy pracownicy nie są bierni w swoim odbiorze. Niektóre mile widziane wiadomości po godzinach do odebrania i wysłania, zwłaszcza jeśli dotyczą problemu, który uważają za ważny i wymaga natychmiastowej uwagi.

„Nie wszyscy czują się przygnębieni tym kontaktem po godzinach pracy. Niektórzy ludzie mówią:” To jest część pracy i zaakceptowałem ją „, zwłaszcza jeśli jest to praca zarobkowa i oferuje pewną elastyczność lub czas wolny w ramach rekompensaty. dlaczego jest sceptycznie nastawiony do tego, czy ustawa o prawie do separacji całkowicie położyłaby kres nadmiernej pracy.

„Jestem sceptyczny, czy rząd naprawdę może wpaść w chwasty kultury, zasad i praktyk w miejscu pracy, które wymusiłyby 100-procentowe cięcie, i nie sądzę, że mogą” – powiedział.

Ustawodawstwo dotyczące prawa do odłączenia się nie jest całkowicie nowe, ponieważ Francja uchwaliła podobne przepisy w 2017 r. Prawo francuskie, podobnie jak prawo Ontario, pozostawia swoje zastosowanie pracodawcom. W jednym przypadku, Spowodowało to, że francuski pracownik otrzymał od swojego poprzedniego pracodawcy 87 000 USD, firmie zajmującej się zwalczaniem szkodników, po tym, jak poproszono go o pozostawienie telefonu odblokowanego na stałe w godzinach wolnych od pracy.

Jednak francuskie prawo nie nakłada kar na firmy, które nie przestrzegają przepisów, a eksperci ostrzegają, że nie jest jeszcze jasne, jak prawo Ontario będzie wyglądało w praktyce.

Jednak to, co zrobiło prawo, otworzyło dyskusję na temat potrzeby lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym w czasie, gdy coraz więcej kanadyjskich pracowników zmaga się z problemami. Z najnowszego badania LifeWorks, opublikowanego w czwartek, wynika, że ​​prawie jedna czwarta pracowników twierdzi, że ich życie zawodowe pogorszyło się podczas pandemii, co znacząco wpłynęło na ich zdrowie psychiczne.

READ  TD podwaja prognozę niższych cen domów w związku z „nagłym wzrostem podaży” – National

„To, co to (prawo) robi, to postawienie linii na piasku i musimy być ostrożni” – powiedział Allen..

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *