Damen Shipyards dostarcza holowniki ASD do polskiego portu WUZ i usług offshore

Damen Shipyards dostarcza holowniki ASD do polskiego portu WUZ i usług offshore

[By: Damen]

19 października w Gdańsku odbyła się uroczystość podniesienia bandery na trzy nowe holowniki AST. W obecności licznego grona polskich i międzynarodowych partnerów i firm
załogi, nowe holowniki zostały powitane we flocie. Następuje to po chrzcie drugiej kaczki ASD 2811 w Rotterdamie we wrześniu. Nazwane pudełko (łac
„Peace”), polskiego operatora na początku 2023 roku, a statek jest ostatnim ze znanej trójholowej linii. Damona Klientem jest WUZ Usługi Portowe i Morskie, największa w Polsce firma holownicza.

Pierwsze dwa statki, Ares, AST Tug 2813 i Mars, AST Tug 2811, zostały dostarczone do WUZ Port and Maritime Services przez firmę Damen w lipcu tego roku. Zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie i rozpoczęły działalność w sierpniu w macierzystym porcie klienta w Gdańsku, po chrzcie w Rotterdamie.

Pax firmy Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jako ASD Tug 2811 to statek nowej generacji o zoptymalizowanej wydajności i wydajności oraz zaawansowanej łączności. Został zaprojektowany, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na większą liczbę uciągów na palach w kompaktowych holownikach, w miarę jak statki handlowe stają się coraz większe, a porty pozostają takie same. Ma zaledwie 28 metrów długości i zapewnia dobrą przyczepność na słupku oraz doskonałą zwrotność.

Dzięki dostawie Baxa WUZ Port and Maritime Services jest obecnie właścicielem siedmiu holowników Damen i łącznie 17 statków. Obsługując tankowce, kontenerowce, masowce i platformy wiertnicze korzystające z portu, a także wykonując holowanie głębokowodne i morskie oraz inną działalność wspomagającą, ich rola jest kluczowa dla Portu Gdańsk.

Ostatnie przejęcia są odpowiedzią na rozbudowę przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk obszarów morskich, w tym terenów przemysłowych i nowego terminalu kontenerowego. Nowe instalacje do importu i regazyfikacji LNG mają powstać także w Zatoce Gdańskiej. Wszystkie nowe statki Damen spełniają wymogi FIFI 1 i są dobrze wyposażone do obsługi terminalu LNG.

Marek Wengrzyn, Prezes Zarządu WUZ Usługi Portowe i Morskie, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy powitać w naszej flocie ostatni holownik tego zamówienia. Holowniki Damen sprawdziły się jako niezawodne i te kompaktowe holowniki będą cennym nabytkiem na rynku port i jeszcze bardziej ulepszymy usługi, które świadczymy naszym klientom.”

„Jesteśmy zaszczyceni, że możemy świętować ten kamień milowy wspólnie z przedstawicielami WUZ w Rotterdamie” – mówi Justin Rietveld, kierownik sprzedaży na wschód i południowy wschód w Damon Shipyards. „Stało się to tradycją dla naszych firm i nie możemy się doczekać kontynuacji naszych silnych relacji”.

Produkty i usługi opisane w tej informacji prasowej nie są zatwierdzone przez Administrację Morską.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *