Wygląda na to, że Lexus pracuje nad „wirtualną” manualną skrzynią biegów, informuje Edge. Dowiedz się, czy przekładnie mogą przetrwać rewolucję elektryczną…”
Brytyjski entuzjasta samochodów opublikował Evo Zgłosiłem w tym tygodniu Lexus, który obecnie kieruje pracami Toyoty nad wysokowydajnymi napędami elektrycznymi, opracowuje rodzaj systemu zmiany przełożeń, który naśladuje działanie sprzęgła i zmianę biegów pojazdu elektrycznego. Oczywiście nie ma tradycyjnych mechanicznych połączeń takich przekładni, ponieważ EV nie potrzebuje tych rzeczy, ale naśladuje ruchy związane z jazdą na trzech pedałach. Firma oferowała go nawet w specjalnej edycji Lexusa UX 300e, elektrycznego crossovera niesprzedawanego w Stanach Zjednoczonych.
Evo donosi, że „przekładnia” ma odłączoną drążek zmiany biegów i sprzęgło połączone z elektrycznym układem napędowym, z fałszywymi dźwiękami spalania wewnętrznego i oprogramowaniem, które zwiększa elektryczny moment obrotowy. Innymi słowy, jest to kompletny, pomysłowy przewodnik po pojeździe elektrycznym, wraz z dźwiękami „vroom vroom”… Jeśli ta elektryczna przemiana naprawdę się wydarzy, bycie przyszłym entuzjastą może oznaczać płacenie dużych pieniędzy za symulację rzeczy, które zgubiły się po drodze.
Ich tytuł czyni go mniej życzliwym. („Lexus mógłby zapewnić zmianę biegów w pojazdach elektrycznych, jeśli kierowcy zechcą to zademonstrować”).
Ale Ewo Pisze, że ostatecznym celem Toyoty jest „Uatrakcyjnij jazdę pojazdami elektrycznymi”, stwierdzając, że są one również wyposażone w silniki haptyczne do „generowania wrażeń”.
Niezdarne zmiany zostaną dokładnie przetłumaczone; Będziesz mógł go nawet wyłączyć. Toyota twierdzi, że teoretycznie będzie w stanie odtworzyć dowolny silnik i skrzynię biegów dzięki połączeniu dźwięku i momentu obrotowego z układu napędowego…. Takashi Watanabe, główny inżynier Lexusa ds. pojazdów elektrycznych, wyjaśnił: „To system oparty na oprogramowaniu, więc można go zaprogramować. odtworzyć wrażenia z jazdy różnymi typami pojazdów, umożliwiając kierowcy wybór ulubionych map…”
Dźwięk wytwarzany przez tego typu system będzie tylko lepszy, ponieważ inne czynniki, takie jak wibracje, mogą być odtwarzane w kabinie przez siłowniki w siedzeniach. Jest to system zastosowany w najnowszym, wysokiej klasy systemie dźwiękowym BMW Bowers & Wilkins, który wykorzystuje silniki wibracyjne w siedzeniach, aby nadać głębi basom wydobywającym się z głośników… To może nie być prawdziwe, ale w przyszłości gdzie nie mamy wyboru Jeśli o to chodzi i musimy jeździć samochodem elektrycznym, to może być kolejna najlepsza rzecz…
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”