Czy Twoja podróż jest zakłócona? Oto, co jesteś winien — i czego nie dostaniesz

Czy Twoja podróż jest zakłócona?  Oto, co jesteś winien — i czego nie dostaniesz

Pogoda może się poprawiła, ale wielu podróżnych nadal nie jest w stanie dotrzeć do celu ani wrócić do domu po zimowej burzy z zeszłego tygodnia. Wielu innych wciąż czeka na odpowiedzi i zwrot kosztów po tym, jak ich plany podróży się nie powiodły.

Setki Kanadyjczyków spędziło wiele dni w Meksyku, na Kubie i na Dominikanie po tym, jak Sunwing wielokrotnie odwoływał loty do domu. Unieruchomieni podróżni twierdzą, że otrzymali niewiele informacji lub wsparcia od linii lotniczych.

  • Utknąłeś z powodu odwołanego lotu lub pociągu? Chcemy z tobą porozmawiać. Wysłać e-maila do [email protected].

Pasażerowie WestJet i Air Canada również zgłaszali problemy z dotarciem do miejsc docelowych.

Tymczasem niektórzy dojeżdżający koleją wciąż czekają na dotarcie do celu po tym, jak pociągi Via Rail między Windsorem a Quebec City zatrzymały się od piątku wieczorem do soboty, pozostawiając podróżnych uwięzionych na pokładzie przez ponad 20 godzin. ViaRail wznowił we wtorek usługi między Toronto, Ottawą i Montrealem, ale ostrzegł o znacznych opóźnieniach z powodu zatorów na trasach.

Podczas gdy niektórzy podróżni czekają, aby zobaczyć, kiedy dotrą do celu, inni zastanawiają się, kiedy mogą otrzymać zwrot pieniędzy i odszkodowanie — czy w ogóle są do nich uprawnieni.

Długie oczekiwanie na podróżnych rozpoczęło się w piątek na międzynarodowym lotnisku Pierre Elliott Trudeau w Montrealu. Niektórzy pasażerowie nie dotarli jeszcze do celu, podczas gdy inni utknęli i nie mogą wrócić do domu. (Andriej Iwanow/AFP/Getty Images)

Prawa do podróży lotniczych

tam Jasne zasady Kanadyjskie linie lotnicze są narażone na opóźnienia i odwołania lotów, ale dokładnie to, do czego pasażerowie są uprawnieni, zależy od przyczyny zakłócenia. Na przykład, jeśli pasażerowie zostaną zatrzymani z przyczyn pozostających pod kontrolą linii lotniczej – takich jak brak załogi – mają prawo do wyżywienia i napojów, zakwaterowania, jeśli muszą czekać przez noc na nowy lot, oraz odszkodowania, jeśli ich lot jest opóźniony o więcej niż trzy godziny.

Ale jeśli sytuacja poza kontrolą linii lotniczejI podobnie jak w przypadku złej pogody pasażerowie nie otrzymują takich samych standardów opieki ani odszkodowania.

READ  Środowa decyzja Fed może pozwolić partii byków na „kontynuację”

Linie lotnicze mają również zmienić rezerwację pasażerów na nowy lot do miejsca docelowego w ciągu 48 godzin od pierwotnego czasu odlotu, nawet jeśli oznacza to zmianę rezerwacji na lot konkurencji. Dla wielu osieroconych Kanadyjczyków w ciągu ostatniego tygodnia, którzy dzwonili do CBC News, nie wydawało się to być opcją.

W oświadczeniu Sunwing powiedział, że pracuje nad lotami „odzyskiwaczowymi”, a klienci mogą zarezerwować własny lot do domu inną linią lotniczą, a następnie Prześlij prośbę o zwrot pieniędzy Za ich niewykorzystany lot Sunwing. Nie wspomniał o swoim zobowiązaniu wynikającym z przepisów federalnych do zmiany rezerwacji pasażerów w innych liniach lotniczych.

John Lawford, dyrektor wykonawczy Public Interest Advocacy Centre w Ottawie, powiedział, że wygląda na to, że linie lotnicze nie rozmawiały z pasażerami o ich prawie do zmiany rezerwacji na innego przewoźnika.

Wiele osób siedzi lub stoi wokół swojego bagażu na lotnisku.  Niektórzy ludzie siedzą na podłodze i patrzą na swoje telefony komórkowe.
Pasażerowie Sunwinga czekają we wtorek na międzynarodowym lotnisku w Cancun w Meksyku. Linia lotnicza twierdzi, że organizuje loty „odzyskiwania” dla podróżnych, którzy utknęli, ale nie powiedziała, gdzie i kiedy te loty się odbędą. (Elizabeth Ruiz/AFP/Getty Images)

„Nalegam, aby spróbować dostać lot inną linią lotniczą… Pasażerowie powinni wiedzieć, że mają do tego prawo, jeśli nie zmienią rezerwacji w ciągu dwóch dni” – powiedział Lawford.

Lawford zaleca, aby każdy opóźniony lub unieruchomiony pasażer zachował wszystkie rachunki i złożył wniosek o odszkodowanie w swoich liniach lotniczych.

Mniej praw dla pasażerów kolei

Żadne równe prawa pasażerów nie chronią podróżujących koleją – co oznacza, że ​​klienci Via Rail, których podróże zostały zakłócone w ostatnich dniach, mają prawo tylko do tego, co firma chce im dać.

We wtorkowym oświadczeniu dla CBC News Via Rail poinformowała, że ​​pasażerowie, których pociągi zostały odwołane między 24 a 26 grudnia, automatycznie otrzymają pełny zwrot pieniędzy. Podróżni mogą anulować loty 27 grudnia online i otrzymać zwrot pieniędzy.

Klienci będą potrzebować Komunikacja kolejowa Aby poprosić o zwrot kosztów nieprzerwanej części podróży lub podróży powrotnej.

Osoba w płaszczu i masce rozmawia z ciemnoniebieskim taksówkarzem przed stacją kolejową VIA w śnieżny dzień.
Ester Ahn bierze taksówkę po tym, jak jej pociąg został odwołany z powodu postoju linii kolejowej w okolicy Cobourg w Ontario w sobotę. (Nick Lachance/Reuters)

Nie było jasne, czy pasażerowie, którzy spędzili dłuższy czas uwięzieni w zatrzymanych pociągach w zeszłym tygodniu, otrzymają jakiekolwiek odszkodowanie.

READ  Czy akcje Sol osiągną 250 dolarów? Oto dlaczego Solana może dokonać tego wyczynu w następnej kolejności!

ViaRail powiedział, że wszystkie pociągi z Toronto do Ottawy i Toronto do Montrealu będą kursować według zwykłego rozkładu jazdy od środy, ale prawdopodobne są opóźnienia.

lepsza odpowiedzialność?

W Stanach Zjednoczonych Southwest Airlines przechodzi dodatkową kontrolę po tym, jak tysiące lotów zostało odwołanych, a podróżni utknęli na lotniskach w całym kraju w ostatnich dniach.

Departament Transportu USA i Senacka Komisja Handlu, Nauki i Transportu USA planują przyjrzeć się działaniom linii lotniczej – w tym przyczynom odwołania większej liczby lotów po przejściu najgorszej pogody.

Pasażer leży na podłodze w kolejce przy południowo-zachodniej kasie.
Southwest Airlines odwołało ponad 12 000 lotów na weekend, co skłoniło Departament Transportu USA i komisję senacką do wszczęcia dochodzenia. Tutaj podróżni czekają na międzynarodowym lotnisku Baltimore/Waszyngton we wtorek. (Michael A. McCoy/Reuters)

Lawford zasugerował, że kanadyjscy podróżni mogą wywierać presję na ustawodawców, aby poprawili prawa pasażerów linii lotniczych, kontaktując się z lokalnym parlamentarzystą w celu podzielenia się swoimi doświadczeniami z podróży.

W oświadczeniu dla CBC News rzecznik federalnego ministra transportu Omara Al-Ghabry powiedział, że jego biuro i Transport Canada są „w stałym kontakcie z liniami lotniczymi i lotniskami, aby zapewnić im to, czego potrzebują, aby pasażerowie mogli bezpiecznie podróżować”.

Jeśli chodzi o zamieszki związane z Via Rail, rzecznik powiedział, że rząd „pociągnie do odpowiedzialności wszystkich zaangażowanych”, nie podając dalszych szczegółów.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *