VC Andreessen Horowitz uważa, że branżą najbardziej dotkniętą generatywną sztuczną inteligencją będą gry wideo. Ale Nie są jedyniThe Economist donosi:
Interaktywność gier wymaga, aby były wypełnione pieczołowicie wykonaną zawartością: weźmy pod uwagę 30 mil kwadratowych krajobrazów lub 60 godzin muzyki w „Red Dead Redemption 2”, współczesnej przygodzie kowbojskiej. Rekrutacja asystentów AI do usunięcia tego może drastycznie skrócić terminy i budżety…
Tworzenie gry jest łatwiejsze niż kiedyś: w zeszłym roku na Steamie opublikowano prawie 13 000 tytułów, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w 2017 roku. Gry mogą wkrótce przypominać branżę muzyczną i wideo, a większość nowych treści zostanie opublikowana na Wygenerowane przez użytkowników Spotify lub YouTube. Jeden z dyrektorów ds. gier przewiduje, że małe firmy będą najszybciej identyfikować nowe gatunki, które mogą być możliwe dzięki sztucznej inteligencji. W zeszłym miesiącu Raja Koduri, dyrektor wykonawczy w firmie Intel, opuścił producenta chipów, aby założyć start-up zajmujący się sztuczną inteligencją.
Jednak duże studia się nie liczą. Jeśli będą w stanie wypuścić pół tuzina wysokiej jakości tytułów rocznie zamiast kilku, może to odrzucić nastawiony na szkody charakter ich działalności, mówi Josh Chapman z Konvoy, VC skoncentrowanego na grach. Świat wyborów jest również bardziej preferowany przez osoby dysponujące dużymi budżetami marketingowymi. A gigantyczne korporacje mogą mieć lepsze odpowiedzi na rosnące pytania dotyczące praw autorskich dotyczące sztucznej inteligencji. Jeśli modele generatywne będą musiały być szkolone na danych, do których deweloper ma prawa, te z dużymi katalogami zaplecza będą w lepszej sytuacji niż startupy.
. Trent Kaniuga, artysta, który pracował nad grami takimi jak Fortnite, powiedział w zeszłym miesiącu, że wielu klientów zaktualizowało swoje umowy, aby zablokować grafikę generowaną przez sztuczną inteligencję.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.