Kupno nowego samochodu, który służy nie tylko do celów mobilnych, to przywilej. Wspaniale jest prowadzić SUV-a, który ma specyficzny zapach nowego samochodu. Niestety w niektórych przypadkach ten zaszczyt może szybko przerodzić się w ból głowy. Ale niektórzy producenci samochodów są lepsi od innych. Mazda jest gdzieś pośrodku. to jest powód.
Trzyrzędowa Mazda CX-90 to samochód trzyrzędowy SUV-y Będziesz chciał, jeśli masz w pełni elektryczny model Rivian R1S lub Tesla
Oczywiście z boku mruga do nas Toyota Grand Highlander. Ale jeśli patrzysz na SUV-a z sześciocylindrowym silnikiem pod maską, który wykorzystuje również zakazaną technologię Formuły 1, inne japońskie pojazdy, takie jak Honda Pilot, prawdopodobnie nie wchodzą w grę.
Teraz wyobraź sobie, że jest koniec 2023 r. lub początek 2024 r. Podjąłeś decyzję i zdecydowałeś się kupić CX-90. W zależności od żądanego poziomu wyposażenia, rozważasz następujące sugerowane ceny detaliczne:
- CX-90 3,3 Turbo Select – 39 595 dolarów;
- Preferowany CX-90 3,3 Turbo – 43 445 USD;
- CX-90 3,3 Turbo Preferred Plus – 45 900 dolarów;
- CX-90 3,3 Turbo Premium – 48 900 dolarów;
- CX-90 3,3 Turbo Premium Plus – 52 950 dolarów;
- Preferowany CX-90 PHEV – 47 445 dolarów;
- CX-90 PHEV Premium – 52 900 dolarów;
- CX-90 PHEV Premium Plus – 56 950 dolarów;
- CX-90 3,3 Turbo S – 51 750 dolarów;
- CX-90 3,3 Turbo S Premium – 56 450 dolarów;
- CX-90 3.3 Turbo S Premium Plus 59 950 dolarów.
Wszystko działa płynnie, a SUV na gaz jest świetny. To dowodzi, że Mazda była gotowa zrobić kolejny krok naprzód i spełniła wszystkie niezbędne kryteria. Tu i ówdzie zdarza się kilka czkawek, ale tego można się spodziewać w przypadku zupełnie nowego samochodu zbudowanego od podstaw na nowej platformie. Na szczęście większość dealerów była skłonna do terminowego rozpatrywania skarg klientów.
Ale tu leży problem. Jest koniec lutego 2024 r. i Mazda nie wiadomo skąd proponuje zniżkę na wzór Tesli. Nagle niezelektryfikowany CX-90 stracił na wartości aż do 4000 dolarów. Tak! W formie pisemnej MSRP przedstawiają się następująco:
- CX-90 3,3 Turbo Wybierz 37 845 USD;
- Preferowany CX-90 3.3 Turbo 40 445 USD;
- CX-90 3,3 Turbo Preferred Plus 42 900 USD;
- CX-90 3,3 Turbo Premium 45 900 USD;
- CX-90 3,3 Turbo Premium Plus 48 900 USD;
- CX-90 3,3 Turbo S 49 850 USD;
- CX-90 3,3 Turbo S Premium 52 450 USD;
- CX-90 3.3 Turbo S Premium Plus 55 950 dolarów.
Ci, którzy zdecydowali się na siedmiomiejscowy model hybrydowy, odnieśli pozytywny wynik, ponieważ japoński producent samochodów podniósł ceny tej oszczędnej wersji. Projekty MSRP w chwili pisania tego tekstu to:
- Preferowany CX-90 PHEV 49 445 USD;
- CX-90 PHEV Premium 54 400 USD;
- CX-90 PHEV Premium Plus kosztuje 57 450 dolarów.
W przeciwieństwie do klientów Tesli, którzy pogodzili się z faktem, że ich drogie samochody elektryczne niemal z dnia na dzień straciły na wartości (nasi czytelnicy zostali ostrzeżeni), większość nabywców Mazdy nie jest gotowa na poradzenie sobie z nową rzeczywistością.
Japońska marka sprzedała w zeszłym roku CX-90 w Stanach Zjednoczonych za 30 821 dolarów. Jeden z takich klientów otrzymał w zeszłym roku prezent na Święto Dziękczynienia o wartości 60 000 dolarów. SUV, którego oczekiwali, to CX-90 Turbo S Premium Plus, który pojawił się w styczniu tego roku. Niestety samochód miał pewne problemy.
Następnie zostali bez paneli operacyjnych, których oczekiwali i na które czekali. Jak możesz sobie wyobrazić, nieoczekiwany spadek cen pogorszył sytuację.
Byli gotowi stawić czoła trudnościom związanym z posiadaniem nowej Mazdy z pierwszego roku modelowego, ale ostatnią kroplą była sztuczna dewaluacja. Zadzwonili do agenta, złożyli skargę na sytuację, wyjaśnili, że są bardzo niezadowoleni z rozwoju sytuacji i zgłosili się na leczenie. Jak sam klient stwierdził, są „Zapłacił pieniądze za luksusowy samochód i chciał być leczony”. Odpowiednio.
Dealer próbował wsadzić ich za kierownicę Kia Telluride, ale klient Mazdy odmówił. W końcu włączyły się firmy.
Oficjalny przedstawiciel producenta samochodów w Stanach Zjednoczonych powiedział, że dokona pierwszej płatności od klienta i przedłuży gwarancję. To mówi nam jedno: Mazda zdaje sobie sprawę, że niższe ceny mogły zdenerwować niektórych kupujących. Przygotowała pewne środki zaradcze i jest gotowa je uruchomić. Wszystko, co musisz zrobić, to skontaktować się z dystrybutorem i powiedzieć mu, aby przekazał Twoją skargę do firmy. Być może uda Ci się nieco zrekompensować ten przyspieszony spadek.
ta osoba Odrzucił ofertę Mazdy. Przedstawiciel firmy powiedział, że skontaktuje się z nimi z aktualizacją. Nie czekali. Poradzili sobie ze zmniejszoną wartością i zamienili CX-90 na Acura MDX z przebiegiem około 600 mil. Porozmawiajcie o tym, że macie szczęście i nie czekacie, aż marka zrobi wszystko dobrze!
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.