Cold Stone Creamery stoi przed sądem w związku z brakiem prawdziwych pistacji w swoich lodach

Cold Stone Creamery stoi przed sądem w związku z brakiem prawdziwych pistacji w swoich lodach

Czy szaleństwem jest założenie, że gałka lodów pistacjowych musi zawierać prawdziwe pistacje? A może prawdziwe masło w misce maślanych orzechów pekan?

Tak ważne pytania dotyczące ulubionego letniego deseru mogą wkrótce rozstrzygnąć sądy.

Sędzia federalny w Nowym Jorku dał zielone światło pozwowi zbiorowemu złożonemu przez kobietę z Long Island, która twierdzi, że Cold Stone Creamery oszukuje konsumentów, kupując określone smaki, które „nie zawierają reprezentowanych przez nie składników”.

Główna powódka, Gina Marie Duncan, kupiła swoją część lodów pistacjowych od Cold Stone Creamery w Levittown w stanie Nowy Jork mniej więcej w lipcu 2022 r. Z jej pozwu wynika, że ​​Duncan zasadnie uważała, że ​​lody pistacjowe, które kupiła od pozwanego, zawierały pistacje. „

Jednak Duncan dowiedział się później, po przeczytaniu strony internetowej firmy, że w mrożonym produkcie mlecznym nie ma pistacji – należących do rodziny orzechów nerkowca – lecz raczej „aromat pistacjowy”, który definiuje się jako mieszaninę wody, etanolu, glikolu propylenowego i naturalne składniki. Według pozwu sztuczny aromat, żółty 5 i niebieski 1.

„Kiedy konsumenci kupują lody pistacjowe, oczekują pistacji, a nie mieszanki przetworzonych składników” – stwierdził Duncan w pozwie, zauważając, że konkurenci tacy jak Häagen-Dazs używają w swoich lodach prawdziwych pistacji.

Duncan zajmuje się również składnikami lodów Cold Stone o smaku mango, kokosa, pomarańczy, mięty, masła, orzechów pekan i syropu pomarańczowego firmy Cold Stone.

Associated Press zostawiła wiadomość z prośbą o komentarz prawnika Duncana.

Sędzia okręgowy USA Gary R. Brown, którego czasem naiwne oceny dosypywały tekstów o lodach – od „Banana Split for My Baby” Louisa Primy po „I Love Rocky Road” Weirda Ala Yankovica – pisze, że sprawa ta „rodzi zwodniczo złożone pytanie o oczekiwania, które są „uzasadnione”. powód i podobnie myślący miłośnicy lodów.”

READ  Bitcoin po raz pierwszy od czerwca przekroczył granicę 30 000 USD

Czy konsument zamawiając lody pistacjowe powinien spodziewać się prawdziwych pistacji?

„A jeśli odpowiedź brzmi nie, czy pozostawi to po sobie gorzki posmak” – napisał sędzia orzekający w maju.

Brown przyznaje w swoim orzeczeniu, które obecnie pozwala na kontynuowanie sprawy, że rzekome twierdzenia Duncana dotyczące oszukańczych praktyk na mocy ogólnego prawa handlowego Nowego Jorku były „na pierwszy rzut oka rozsądne”, jeśli chodzi o zakupione przez nią lody pistacjowe. Prawo stanowe zabrania „oszukańczych działań i praktyk w prowadzeniu jakiejkolwiek działalności gospodarczej, handlu lub handlu albo przy świadczeniu jakichkolwiek usług”.

W wiadomościach oczekiwano na komentarz prawnika Kahala Franchising LLC, spółki-matki obsługującej prawie 1000 sklepów Cold Stone na całym świecie. Jeden z prawników, z którym skontaktowała się agencja Associated Press, odmówił komentarza w tej sprawie.

W aktach sądowych Kahala wnosiła o oddalenie sprawy, argumentując, że w Internecie zamieszczona została szczegółowa lista składników lodów. Regionalny kierownik operacyjny Kahala oświadczył w aktach sądowych, że w zakładzie w Levittown nie było żadnej tabliczki smakowej wskazującej, że lody „zrobiono” z jakiegoś konkretnego składnika.

Odnosząc się do smaków wspomnianych w pozwie, stwierdził: „Konsumenci mogą sami przekonać się, że w lodach nie ma żadnych elementów, które wydają się być konkretnymi składnikami, które wskazywałyby, że dane lody zawierają określony składnik”.

Na przestrzeni lat wniesiono wiele pozwów w związku z produktami, które nie odpowiadają szumowi reklamowemu, w tym pozwy przeciwko restauracjom typu fast food za nie serwowanie dużych burgerów, soków lub napojów gazowanych, które nie zapewniają obiecanych korzyści zdrowotnych. Zdarzały się również pozwy dotyczące produktów, które nie zawierają składników, które rzekomo zawierają.

Brown zauważa w swoim orzeczeniu, że niektóre z tych nieporozumień doprowadziły do ​​„analizy etymologicznej” dotyczącej tego, czy firma używa słowa takiego jak wanilia jako rzeczownika odzwierciedlającego rzeczywisty składnik produktu, czy po prostu jako przymiotnika opisującego smak.

READ  Pierwszy na świecie pub SI Clubhouse zostaje otwarty w UBC w Vancouver

Sędzia przyznał jednak, że dla producenta lodów jest to trudny argument, jeśli chodzi o nowoczesne smaki, zauważając, że „kiedy zamawia się rożek „Moose Tracks”, odciski kopyt największego członka rodziny jeleniowatych działają językowo .” Jako przymiotnik.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *