Niedzielny magazyn19:01Ciesz się kulturowym i historycznym wpływem hot dogów z Jamiem Loftusem
Komik i pisarka Jamie Loftus, jak sama mówi, miała „obsesję” na punkcie filmu o tym, jak zrobić hot dogi, odkąd była na studiach.
pięciominutowy film, Zaczerpnięte z odcinka programu z 2008 roku jak to zostało zrobioneszczegółowo opisuje fabryczny proces przekształcania resztek mięsa w ośmiopak kiełbasek, który można spotkać wszędzie w Ameryce Północnej, od stołówek szkolnych po stadiony baseballowe.
W jednym ujęciu różowo-szary zemulgowany miąższ – zmieszany z przyprawami, wodą i syropem kukurydzianym – wyciąga się z metalowej tuby, wyglądając bardziej jak miękkie lody.
„To dla mnie zabawne, ponieważ jest to najlepszy możliwy i najbardziej satysfakcjonujący sposób pokazania, jak powstaje hot dog, a mimo to jest obrzydliwy” – powiedziała. Niedzielny magazyn Gospodarz gościnny Megan Williams.
Loftus udała się do Stanów Zjednoczonych w 2021 roku, aby dowiedzieć się więcej o hot dogach, w tym spróbować dziesiątek regionalnych odmian do swojej książki Raw Dog: naga prawda o hot-dogach.
Na zewnątrz jest napisane, że hot dog to kultowe danie, które ucieleśnia pomysłowość i indywidualność Stanów Zjednoczonych. Z drugiej strony jego ciągła popularność i przystępność cenowa jest możliwa tylko dzięki ciemnej stronie kapitalizmu.
„Niewiele napisano o historii kiełbasy, która również uznałaby wyzysk pracy niezbędny do istnienia kiełbasy” – powiedziała. „Więc… skorzystałem z okazji, aby ukarać moje ciało tak dużą ilością kiełbasek, jak tylko mogłem”.
Kiełbasy są produkowane
Loftus powiedział, że dla wielu hot dog jest kojarzony z klasą robotniczą z niższej i średniej klasy ze względu na historycznie niską cenę i łatwość przygotowania.
„Trwa, ponieważ wciąż jest dostępny dla wszystkich, co jest rzadkością w przypadku jedzenia celebrytów” – powiedziała.
Zauważyła, że wynika to w dużej mierze z tego, jak szeroko produkowane i dystrybuowane są psy.
„Industrializacja miała miejsce w latach trzydziestych XX wieku i odbywa się poprzez… emulsyfikację, która w zasadzie polega na braniu mięsa i mieszaniu go w pastę, a następnie pompowaniu do syntetycznej osłonki” – powiedział Jeffrey Belcher, profesor historii i badań żywności na Uniwersytecie w Toronto.
Ten proces pomaga odróżnić ją od tradycyjnej kiełbasy, powiedział Belcher, i dzieli wiele technik, które umożliwiły inne produkty, takie jak paluszki rybne i nuggetsy z kurczaka.
Loftus powiedział, że jego dostępność i przystępność cenowa wynikają w dużej mierze z nisko opłacanych pracowników, którzy prowadzą fabryki, które je produkują.
Raport ProPublica z 2022 r Znaleziono dowody na to, że administracja ówczesnego prezydenta USA Donalda Trumpa współpracowała bezpośrednio z szefami Tyson Foods i Smithfield Foods – producentami odpowiednio Ball Park Franks i hot-dogów Nathana – w celu wydania rozporządzenia wykonawczego zezwalającego fabrykom na pozostanie otwarte podczas COVID-19, rzekomo w interesie narodowym polegającym na wyżywieniu amerykańskiej opinii publicznej.
„Dyrektorzy generalni zasadniczo wysyłali kopię tego zarządzenia wykonawczego, aby mogli nadal osiągać zyski w skandalicznych cenach, nie robiąc absolutnie nic, aby chronić swoich pracowników” – powiedział Loftus.
Według innego raportuZakłady przetwórcze należące do pięciu największych firm mięsnych w Stanach Zjednoczonych odnotowały 59 000 przypadków COVID-19 i 269 zgonów pracowników między marcem 2020 r. a lutym 2021 r.
Loftus twierdzi, że status kiełbasy jako wyjątkowo amerykańskiej żywności zwiększył społeczne poparcie dla utrzymania otwartych fabryk pomimo ryzyka.
„Wszystkie te nostalgiczne posiłki wróciły w wielkim stylu podczas blokady, ponieważ, jak sądzę, ludzie byli zdesperowani, aby dostać coś znajomego i poczuć ulgę” – powiedziała.
Historie pochodzenia wołowiny
Patriotyzm stojący za hot dogami w Stanach Zjednoczonych jest ironiczny, powiedział Loftus, ponieważ danie ma swoje korzenie w przemyśle kiełbasianym w Europie. Imigranci z takich miejsc jak Niemcy i Polska przynieśli ze sobą swoje tradycje kulinarne; W końcu przerodzą się z masową produkcją, aby wyprodukować „wyjątkowo północnoamerykańskie paliwo koszmarów”, czyli nowoczesny hot dog na bułce.
„Większość kiełbas, które jesz, nie byłaby możliwa bez procesu przemysłowego i wszystkich tego rodzaju problemów etycznych, które się z nim wiążą” – powiedziała.
Trudno powiedzieć, jak dokładnie powstało klasyczne połączenie hot doga i bułki.
Loftus mówi, że badała konkurencyjne historie pochodzenia i zwykle znajdowała mieszankę kampanii marketingowych i mikstur, z których większość koncentruje się na „wyjątkowości jednego człowieka” posiadania pomysłu przed kimkolwiek innym.
„Istnieje milion wersji tej historii. Żadna z nich nie jest prawdziwa. To wszystko jest zabawne” – powiedziała.
Napotkano inne mity napędzane marketingiem, takie jak geneza konkursu Nathan’s Hot Dog Eating Contest, w którym zawodnicy ubierają psy w szybkim tempie każdego 4 lipca.
Firma opisywała kiedyś, że począwszy od lat dwudziestych XX wieku, improwizowana rant wśród imigrantów na temat tego, ile mogą zjeść za jednym posiedzeniem – jako świadectwo „Kto jest najbardziej amerykański?” – powiedział Loftus.
W rzeczywistości, mówi, zaczęło się jako wydarzenie promocyjne na początku lat siedemdziesiątych.
klasa pracująca? nie zawsze
Więź klasy robotniczej, jaką ludzie mają z niedrogimi hot dogami lub innymi fast foodami, nie jest tak długa, jak mogłoby się wydawać, powiedział Pilcher, zauważając, że chodzenie na mecz baseballowy i jedzenie hot dogów na trybunach było rozrywką, na którą niewielu ludzi mogło sobie pozwolić.
„Wiesz, te stowarzyszenia klasowe zdecydowanie zmieniają się z czasem” – powiedział.
Po ujawnieniu historii i niesmacznych faktów na temat miejsca hot dogów we współczesnym przemyśle spożywczym, Loftus mówi, że aktywnie zachęca ludzi do poszukiwania lokalnie i etycznie produkowanych psów i kiełbasek, a w szczególności do unikania tych wytwarzanych przez Tyson i Smithfield Foods.
Przyznaje jednak, że przygoda nie powstrzymała jej całkowicie przed jedzeniem, co ją nawet zaskoczyło.
Jej ulubieniec z wycieczki przez kraj? Rozpruwacz, pies spopularyzowany przez Rutt’s Hut w New Jersey i smażony, aż osłonka się otworzy.
„To jest na poboczu autostrady w Jersey. Więc czujesz się, jakbyś mógł popełnić morderstwo, a potem iść po hot doga i piwo i cieszyć się ze swoich zbrodni. Po prostu to uwielbiam”.
„Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży.”