Co by było, gdyby Audi stworzyło transport publiczny? Koncepcja Movin’On Challenge Design zaciera granice między luksusem a użytecznością

Co by było, gdyby Audi stworzyło transport publiczny?  Koncepcja Movin’On Challenge Design zaciera granice między luksusem a użytecznością

Czy kiedykolwiek rozglądałeś się, stojąc w korku, tylko po to, by zobaczyć, że jesteś otoczony dużymi samochodami, w których znajduje się tylko jedna lub dwie osoby? Osobista własność transportu jest dobra dla społeczeństwa, ale nie tak bardzo dla rzeczywistego środowiska, w którym żyje nasze społeczeństwo. Trudno jednak pozbyć się wrażenia, że ​​większe, droższe samochody sprawiają, że wyglądasz, jakbyś należał do określonej klasy społecznej. Dla Marko Petrovica, projektanta i założyciela MarkDesignStudio, odpowiedź była prosta – aby uczynić luksus przyjaznym dla środowiska, wystarczy zatrzeć granicę między luksusem a użytecznością. Ludzie pokochają korzystanie z transportu publicznego, jeśli wygląda fajnie i ma logo Audi, BMW, Mercedes-Benz lub jakiejkolwiek innej marki. Jeśli jedyną przeszkodą w masowej adopcji transportu publicznego jest to, że samochody prywatne wyglądają lepiej i są bardziej luksusowe, rozwiązanie było oczywiste. Spraw, aby obiekty publiczne wyglądały i czuły się świetnie!

Concept NTU (New TransportationUtility) to zgłoszenie do tegorocznego konkursu Movin’On Challenge Design (wcześniej Design Michelin Challenge), opartego na temacie „Zrównoważony rozwój”. Koncepcja koncentruje się na trzech uznanych filarach zrównoważonego rozwoju: ludziach, zysku i planecie. Podczas gdy transport istnieje na trzech nośnikach – lądzie, powietrzu i wodzie, koncepcja Petrovica koncentruje się głównie na lądzie, ale można ją łatwo przenieść na inne obszary transportu. Ludzie i planeta odniosą korzyści po prostu łącząc się w celu stworzenia wydajnej usługi użyteczności publicznej, z której społeczeństwo chce korzystać. Concept NTU mieści sześć osób w przezroczystej kapsule, która jest transportowana na zasilanej energią słoneczną platformie elektrycznej. Koncepcja kapsuły efektywnie wykorzystuje tę przestrzeń, zapewniając, że nie stanie się ona pusta, i wykorzystuje stałe trasy, prawie jak system tramwajowy lub kolejowy, tworząc solidną, scentralizowaną usługę komunalną zasilaną czystą energią. Jak wpływa na zysk? Cóż, te kapsuły transportowe są tworzone bezpośrednio przez marki, które koncentrują się nie na własności prywatnej, ale na służbie publicznej. Marki mogą rozszerzać swoją ofertę, dostarczając pakiety dostosowujące wrażenia pojazdu i interfejs użytkownika.

READ  Czy nadchodzą deszczowe dni dla przetwarzania w chmurze?

projektant: Marko Pietrowicz

Kliknij tutaj, aby odwiedzić stronę Movin’On Challenge Design i dowiedzieć się więcej o wyzwaniu 2023.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkich zwycięzców Wyzwania 2022.

Co by było, gdyby Audi stworzyło transport publiczny?  Koncepcja Movin’On Challenge Design zaciera granice między luksusem a użytecznością

Koncepcję NTU można podzielić na trzy odrębne części — ramę, poliwęglanową kabinę i ramiona silnika. Sama rama jest lekką, ale mocną konstrukcją, która otacza cały pojazd. „Inspiracją i główną ideą jest recykling odpadów z tworzyw sztucznych i połączenie ich ze wzmocnioną nanotechnologią i włóknami węglowymi, tworząc mocną i lekką falistą strukturę dla przyszłych modeli”, mówi Petrovic.

Koncept może nabrać awatarów kultowych samochodów za pomocą grafiki, łączącej markę i pojazd.

Kabina z poliwęglanu jest swoją własną, unikalną jednostką, istniejącą jako oddzielna jednostka czekająca w różnych miejscach w mieście i zadokowana w dowolnej pustej ramie NTU, z którą jest dostarczana. Zawiera również półprzezroczyste ekrany osadzone laserowo w poliwęglanie, które ożywają, tworząc „pojedynczy superkomputer wewnątrz szkła / poliwęglanu”. To z kolei służy dwóm celom: jest nie tylko interfejsem użytkownika dla pasażerów wewnątrz samochodu, ale także wyświetla obrazy 3D marek samochodów, które są widoczne dla osób na zewnątrz.

W ramieniu silnika tkwi cała futurystyczna magia Concept NTU, polegająca na bezprzewodowym systemie przenoszenia mocy Tesli zamiast tradycyjnych zbiorników paliwa lub akumulatorów litowo-jonowych. „Wewnątrz ramion/kolumn znajduje się również potężny komputer z silnikiem elektrycznym i układem gąsienicowym zamiast klasycznej okrągłej ramy” — wyjaśnia Petrovic. Ramiona silnika pobierają energię bezprzewodowo z pobliskich elektrowni, ale posuwają się nawet do dzielenia niewykorzystanej mocy z innymi elektrowniami i pojazdami NTU w pobliżu, tworząc wydajną rozproszoną bezprzewodową sieć energetyczną.

Trwająca obecnie 23. edycja konkursu Movin’On Challenge Design (w którym udział jest bezpłatny) jest otwarta na zgłoszenia aż do terminu zakończenia konkursu, który upływa 28 lutego 2023 r. Zgłoszenia będą oceniane przez prestiżowe międzynarodowe jury złożone z szefów wnioskodawców . Projektowanie dla głównych organizacji zajmujących się mobilnością. Zwycięzcy 23. konkursu projektowego Movin’On Challenge zostaną ogłoszeni podczas szczytu Movin’On Summit w czerwcu 2023 r. W tym roku trzy prace zdobędą złote, srebrne i brązowe miejsca, a jako dodatek do ich obecnego formatu trzy najlepsze finaliści będą mieli okazję spotkać się z zespołem Movin’On Challenge Design oraz przedstawicielami jury, aby przejrzeć swoje zgłoszenia, portfolio i plany zawodowe. Aby przeczytać więcej o tegorocznej edycji Movin’On Challenge Design, kliknij tutaj.

READ  Zaoszczędź 120 USD na teleskopie premium Celestron AstroMaster 114EQ w Cyberponiedziałek

Założona w 2001 r. firma Michelin Challenge Design została przemianowana na Movin’On Challenge Design w 2020 r., odzwierciedlając jej integrację jako programu sygnaturowego dla Movin’On Summit, najważniejszego na świecie spotkania poświęconego zrównoważonej mobilności. Zainspirowany przez Michelin szczyt gromadzi duże korporacje, start-upy, władze publiczne i akademickie, organizacje pozarządowe i międzynarodowe, a także społeczność ekspertów i profesjonalistów, aby przejść od ambicji do działania. „Zachęcił nas ciągły wzrost globalnego udziału w programie Design Challenge, a w tym roku szczególnie cieszymy się, że uczestnicy koncentrują się na zrównoważonych aspektach swoich rozwiązań mobilnych” — powiedziała Kimbrelly Kegler, prezes Movin’ Na Wyzwaniu. Projekt.

Kliknij tutaj, aby odwiedzić witrynę Movin’On Challenge Design i dowiedzieć się więcej o wyzwaniu 2023.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkich zwycięzców Wyzwania 2022.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *