Odzyskiwanie chlorowanych naftalenów po pandemii
Prasa kanadyjska – 20 lipca 2021 / 21:12 | Historia: 340573
Zdjęcie: Kanadyjska prasa
Mężczyzna wchodzi na dworzec centralny obok siedziby CN w Montrealu.
Kanadyjskie Koleje Państwowe prawie podwoiły swoje zarobki i przychody w drugim kwartale, gdy firma zaczyna odbudowywać się po pandemii COVID-19.
Koleje z siedzibą w Montrealu zarobiły 1,03 mld USD, czyli 1,46 USD na akcję, w porównaniu z 545 mln USD, czyli 0,77 USD na akcję, w pierwszym kwartale 2021 r. Po wyłączeniu pozycji jednorazowych skorygowany zysk wyniósł 1,06 mld USD, czyli 1,49 USD na akcję. do 988 milionów dolarów, czyli 1,28 dolara na akcję. na akcję w pierwszym kwartale.
Przychody za trzy miesiące zakończone 30 czerwca wyniosły 3,60 mld USD, w porównaniu z 3,21 mld USD w poprzednim kwartale.
Firma ogłosiła również wypłatę we wrześniu dywidendy za trzeci kwartał w wysokości 61,5 centa na akcję.
W 2020 r. CN została zmuszona do budowy wyższych i cięższych pociągów z powodu gwałtownego spadku wolumenu kolei i popytu klientów podczas pandemii COVID-19. Firma poinformowała we wtorek, że wraz z ożywieniem gospodarczym była w stanie powrócić do standardowego planu operacyjnego i poprawić prędkość pociągów.
Pod koniec czerwca CN straciło ważny most w drodze do Vancouver z powodu pożarów w rejonie Lytton w Kolumbii Brytyjskiej. Kolei udało się przywrócić usługi w zeszłym tygodniu po dwutygodniowej przerwie, ale dyrektor operacyjny Rob Riley powiedział we wtorek, że minie kilka tygodni, zanim CN w pełni wyzdrowieje z powstałych zaległości w ruchu.
„Jest to część linii kolejowej ze średnią 25 pociągów dziennie” – powiedział Riley analitykom podczas telekonferencji. „Otworzyliśmy to, ale powiedziałbym również, że jest to bardzo aktywny przypadek w Kolumbii Brytyjskiej z powodu pożarów. Więc są przystanki i tam się zaczyna”.
Wyniki finansowe pojawiają się, gdy kolej oczekuje na decyzję amerykańskiej Rady ds. Transportu Lądowego w sprawie wniosku o wotum zaufania dla Kansas City Southern, podczas gdy oferta przejęcia o wartości 33,6 miliarda dolarów jest analizowana przez regulatora.
CN może mieć kłopoty z zapłaceniem 1 miliarda dolarów grzywny na rzecz American Rail, jeśli fundusz głosowania nie zostanie zatwierdzony. Jest to dodatek do 700 milionów dolarów, które zgodził się zapłacić KCS po tym, jak wycofał się z umowy, którą ma kupić Canadian Pacific Railway Ltd z siedzibą w Calgary.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”