(Poprawia udział w rynku w paragrafie 7)
(Reuters) – Chińska firma technologiczna Honor w niedzielę wprowadziła na rynek nowy smartfon Magic 6 Pro i zademonstrowała eksperymentalną funkcję śledzenia wzroku ze sztuczną inteligencją, która umożliwia użytkownikom zdalne odblokowywanie i przemieszczanie samochodów po prostu patrząc na ekran telefonu.
Narzędzie jest już dostępne w Chinach, a firma pracuje nad jego komercyjną integracją za granicą.
Honor, który został sprzedany firmie Huawei Technologies w listopadzie 2020 r. i obecnie należy do państwowej spółki Shenzhen Zhixin New Information Technology Co., do niedzieli wypuścił swój nowy telefon wyłącznie w Chinach.
Firmy technologiczne i telekomunikacyjne wprowadzają na rynek nowe produkty i funkcje przed corocznym Światowym Kongresem Mobilnym (MWC) w Barcelonie, który rozpoczyna się w poniedziałek, mając nadzieję, że szum wokół sztucznej inteligencji poprawi perspektywy biznesowe.
Producenci smartfonów mają nadzieję, że podekscytowanie sztuczną inteligencją pomoże pobudzić rynek smartfonów, który znajduje się w stagnacji, chociaż wielu ekspertów twierdzi, że generatywna sztuczna inteligencja może budzić wątpliwości prawne lub etyczne.
Firma, która konkuruje z takimi firmami jak Apple i Oppo o udział w chińskim rynku smartfonów, pracuje również nad integracją ze swoim telefonem tak zwanego LlaMA 2 Large Language Model (LLM), narzędzia podobnego do ChatGPT.
Według International Data Corporation w 2023 r. Apple miał 17,3% udziału w rynku w Chinach, a Honor 17,1%.
W niedzielę Honor wprowadzi także na rynek nowy laptop MagicBook Pro 16 z funkcją sztucznej inteligencji, która umożliwia użytkownikom przenoszenie aplikacji, takich jak komunikatory, między urządzeniami, na przykład ze smartfona z systemem Android na komputer z systemem Windows, jednym przesunięciem.
„Głęboko wierzymy w transformacyjną moc synergii współpracy, szczególnie w dobie sztucznej inteligencji” – stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny George Chow.
(Ta historia została poprawiona, aby ustalić udział w rynku w paragrafie 7)
(Raport: Olivier Surgo)
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.