Prognozy są takie, że mieszkańcy Kolumbii Brytyjskiej powinni przygotować się na wyższe ceny gazu w tym tygodniu, a niektóre obszary wokół Vancouver i Victorii mają wzrosnąć powyżej 2 USD za litr.
Oczekuje się, że ceny benzyny w niektórych społecznościach w Kolumbii Brytyjskiej wzrosną w tym tygodniu do ponad 2 USD za litr, co czyni je najdroższymi miejscami do tankowania w Kanadzie.
Oczekuje się, że zwykła benzyna wzrośnie do 200,9 centów w rejonie Vancouver we wtorek, 30 maja, tylko nieznacznie wyżej niż prognoza wiktoriańska (195,9), zgodnie z prognozami cen z usługi prognozowania paliw. Handlarz gazem.
Tymczasem oczekuje się, że Kelowna i Kamloops zobaczą niższe ceny na stacjach paliw, a koszt litra zwykłej benzyny ma we wtorek oscylować wokół 1,75 USD.
„Dzisiaj są to najwyższe ceny, jakie widziałem od 12 listopada 2022 r.”, powiedział Dan McTeague z Charming Gas.
W przypadku Metro Vancouver i Victoria około połowa zwiększonych kosztów gazu będzie pochodzić ze zwiększonego rynku ropy spot na północno-zachodnim Pacyfiku. Druga połowa pochodzi z podatków prowincjonalnych, które wspierają utrzymanie i rozwój tranzytu, między innymi dobra publiczne.
Stacje benzynowe w innych częściach prowincji – a także w pozostałej części zachodniej Kanady i Stanów Zjednoczonych – kierują się wskazówkami cenowymi z rynku spot w Chicago, który ma tendencję do notowania tańszych cen benzyny.
„Nie ma problemów z zamykaniem rafinerii” – powiedział McTeague o niedawnym wzroście cen benzyny. „I nie ma zaplanowanej konserwacji… więc żaden z tych czynników, które często wchodzą w grę o tej porze roku, nie ma wpływu.
„Osiągnięcie poziomu 2,00 USD za litr oznacza, że możemy zacząć widzieć nową normę, przynajmniej przez pozostałą część lata i jesień, w przedziale od 2,15 do 2,20 USD”.
McTeague powiedział, że w ciągu następnego tygodnia decyzje na całym świecie – w tym A.J Możliwe ograniczenie wydobycia ropy Od Organizacji Krajów Eksportujących Ropę Naftową (OPEC) – Może to zdestabilizować rynki i doprowadzić do dalszych podwyżek cen paliw.
Według informacji o paliwie przyjaciel gazuśrednie ceny benzyny w Kolumbii Brytyjskiej są nadal o 0,27 USD niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy rynki paliw stanęły w obliczu znacznej niepewności w następstwie całkowitej inwazji Rosji na Ukrainę.
Posiadanie pojazdów elektrycznych osiąga nowe wyżyny w Kolumbii Brytyjskiej
Niedawny wzrost cen benzyny ma miejsce, gdy BC nadal prowadzi sprzedaż nowych pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej.
Według najnowszego raportu S&P Global, w pierwszych trzech miesiącach 2023 r. prawie 16 procent nowych samochodów sprzedawanych było z napędem elektrycznym — liczba ta wzrasta do około 18 procent, jeśli uwzględni się hybrydy typu plug-in.
Ponad cztery procent pojazdów zarejestrowanych w Kolumbii Brytyjskiej to pojazdy elektryczne. Prowincja prowadzi we wszystkich innych kanadyjskich jurysdykcjach pod względem udziału pojazdów elektrycznych, z ponad jedną czwartą lekkich pojazdów bezemisyjnych w kraju.
Jednak w całym kraju sprzedaż pojazdów elektrycznych w pierwszym kwartale 2023 r. nieznacznie spadła w porównaniu z końcem 2022 r. Analiza przeprowadzona przez S&P Global wykazała, że rejestracje Tesli – które wcześniej stanowiły do 50 procent sprzedaży – spadły o 30%. . procent w pierwszych trzech miesiącach 2023 r., co oznacza 10-procentową utratę udziału w rynku w Kanadzie.
the analiza Powiedział, że presja inflacyjna prawdopodobnie doprowadzi do przejściowego spadku i wskazuje na „przyszłe wyzwania”. Jednak w dłuższej perspektywie S&P Global twierdzi, że ostatnia recesja jest „wybojem na drodze” i że udział w rynku pojazdów elektrycznych jest na dobrej drodze do osiągnięcia federalnych celów 100-procentowej sprzedaży lekkich pojazdów o zerowej emisji do 2035 r.
BC często bije własny rekord sprzedaży pojazdów elektrycznych co kilka miesięcy, mówi Werner Antweiler, profesor i ekspert ds. energii w Sauder School of Business Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej.
„Po raz pierwszy w ostatnim kwartale tego roku całkowity udział pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in po raz pierwszy przekroczył cztery procent” – powiedział.
Antwiler powiedział, że jazda samochodem benzynowym kosztuje średnio cztery razy więcej niż samochodem elektrycznym.
Zamożne gminy nadal przodują w upowszechnianiu pojazdów elektrycznych
Pomimo oszczędności kosztów związanych z prowadzeniem pojazdu elektrycznego przez cały okres eksploatacji pojazdu, samochody nadal wydają się być droższe w porównaniu z równoważnym modelem z silnikiem spalinowym.
Trendy konsumenckie w Kolumbii Brytyjskiej pokazują, że liczba zapisów jest nadal najwyższa w zamożnych gminach, takich jak West Vancouver i niektóre gminy wokół Wielkiej Wiktorii.
Antwiler mówi, że istnieje wiele czynników, które sprawiają, że dana osoba decyduje się na zakup samochodu elektrycznego, ale najważniejszym czynnikiem decydującym jest wygoda. Powiedział, że jeśli masz miejsce parkingowe, na którym możesz zostawić samochód w domu, bardziej prawdopodobne jest, że wybierzesz EV.
„Uptick jest cichszy w gęsto zaludnionych wielorodzinnych budynkach mieszkalnych” — mówi Antwiler. „To kwestia komfortu”.
Ekspert ds. energii powiedział, że niegdyś symbol statusu mający na celu popisywanie się bogactwem, na rynku pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych średniej klasy. W 2024 roku na rynku kanadyjskim ma pojawić się 41 nowych pojazdów z napędem elektrycznym. Modele te obejmują bardziej przystępne opcje, ale także lekkie pickupy, a także cztery modele Jeepa, elektryczny Hummer, GMC Sierra i Chevy Silverado, według S&P Global.
Ponieważ ceny samochodów elektrycznych już spadają, Antwiler twierdzi, że rządy muszą nadal przekierowywać rabaty z dala od pomocy ludziom w zakupie samochodów elektrycznych i w kierunku zlikwidowania luki w infrastrukturze ładowania.
„Infrastruktura jest wciąż brakującym elementem. To tam musi iść wsparcie.”
Ładowanie pojazdów elektrycznych nie podlega wahaniom cenowym, tak jak w przypadku gazu
Brytyjscy Kolumbijczycy mają kilka zalet, jeśli chodzi o przejście na pojazdy elektryczne – energia wodna zapewnia niskoemisyjne dostawy energii elektrycznej, które są stosunkowo tanie i zrównoważone w zmieniającym się klimacie.
„Mamy bardzo małą zmienność w ciągu dnia lub pór roku” – powiedział Antwiller.
Nadal istnieją poważne wyzwania do pokonania. Oczekuje się, że nowe pojazdy elektryczne obciążą sieć elektryczną BC, zwłaszcza w godzinach szczytu. Niektórzy twierdzą, że aby sprostać temu zapotrzebowaniu, prowincja musi rozbudować infrastrukturę dla energii wiatrowej i słonecznej, które są tańsze i wymagają mniej czasu niż budowa elektrowni wodnych. Niemal wszystkie strony zgadzają się, że mieszkańcy i BC Hydro mogą zbilansować zapotrzebowanie na energię elektryczną w zimowe godziny popołudniowe, kiedy zapotrzebowanie jest często największe.
W tym celu BC Utilities Commission dokonuje obecnie przeglądu dokumentacji prosić BC Hydro, aby pobierać od klientów niższe opłaty w godzinach szczytu, kiedy mniej osób składa zamówienia w sieci.
Jeśli zostanie to zatwierdzone, BC Hydro zaoferuje oszczędności w wysokości pięciu centów za kilowatogodzinę każdemu, kto korzysta z energii elektrycznej między 23:00 a 7:00, oraz dodatkową opłatę w wysokości pięciu centów za kilowatogodzinę między 16:00 a 23:00. System cenowy pozwoliłby właścicielowi pojazdu elektrycznego na ładowanie samochodu przez noc za niższą cenę przez cały rok.
„Ludzie muszą myśleć długoterminowo” – powiedział Antwiler.
„Różnica między cenami benzyny i energii elektrycznej będzie się tylko zwiększać”.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”