Pewien kanadyjski deweloper jest optymistą, że Winnipeg może odzyskać miejsce wśród największych dużych miast kraju.
Kenneth Mariach, współwłaściciel Focus Equities, mówi, że budowa CentrePort Canada Rail Park może być krokiem w tym kierunku.
Prowincja Manitoba ogłosiła w piątek, że park kolejowy rozwija się wraz z największym trójmodalnym portem śródlądowym w Ameryce Północnej.
Projekt, który ma wygenerować 3 miliardy dolarów działalności gospodarczej dla hrabstwa, uzupełni wizję portu wewnętrznego w zakresie poprawy dostępności w trzech rodzajach transportu: lotniczym, kolejowym i ciężarowym – powiedziała prezes i dyrektor generalna CentrePort Diane Gray.
„Oczywiście, to ekscytujące. Wzrost gospodarczy oznacza tworzenie miejsc pracy” – powiedział Gray we wtorek dla Global News.
Powiedziała, że oczekuje się, że kompleks kolejowy stworzy około 5 000 miejsc pracy w okresie budowy, co może potrwać od 10 do 20 lat.
CentrePort to 20 000 akrów położonych w mieście Winnipeg i RM Rosser, teren przeznaczony do wykorzystania jego centralnego położenia geograficznego i pełnienia funkcji centrum logistycznego, produkcyjnego i magazynowego.
CentrePort Canada Rail Park znajduje się na północny zachód od CentrePort Canada Way i na południe od głównej linii wschód-zachód kolei kanadyjskich do Oceanu Spokojnego. Focus Equities przejmuje projekt o powierzchni 665 akrów, który według Graya pomoże firmom w bardziej efektywnym przemieszczaniu towarów.
Teren przemysłowy, w którym działa już ponad 1000 firm, powiedział, że CentrePort przyciągnął ponad 100 od momentu założenia w 2008 roku, dzięki CentrePort Kanada Prawo.
We wtorek ciężarówki transportowe jeździły w górę iw dół CenterPort Canada Way – trasa z ponad 10 000 kursów dziennie. Całkowicie nowe budynki dla wielu najemców są rozsiane po części otaczającego krajobrazu, wraz z skrawkami świeżo odwróconego terenu i oznakami tętniącej życiem konstrukcji.
„Firmy, które zarządzają częścią swojego łańcucha dostaw koleją, będą miały możliwość posiadania linii tranzytowych bezpośrednio na swojej posesji i na miejscu” – powiedział Gray.
Dodał, że będzie mógł połączyć się z trzema liniami kolejowymi klasy A: bezpośrednio z CP i pośrednio z Canadian National Railways (CN) oraz Burlington Northern and Santa Fe Railway (BNSF) przez Federal Switch.
Podczas gdy transport samochodowy nadal dominuje w kanadyjskiej logistyce, Gray powiedział, że szereg nacisków na branżę może skłonić firmy do rozważenia transportu kolejowego, w tym zmniejszenie ich wpływu na środowisko i zwiększenie kosztów paliwa.
Według Barry’ego Prentice’a projekt ten, jak twierdzi ekspert ds. łańcucha dostaw relokacji, zwiększy atrakcyjność CentrePort.
„To trochę tak:„ Cóż, jeśli go nie masz, dlaczego ludzie tu przychodzą? Jeśli to masz, może to jeszcze większy powód, aby[firmy]przyjechały tutaj” – powiedział w piątek dla Global News Prentice, profesor na Uniwersytecie Manitoba. „Jasne, to bardziej pozytywne niż negatywne”.
„Posiadanie trzech linii kolejowych w Winnipeg i dostęp do wszystkich trzech z parku kolejowego uczyniłoby nas bardziej pożądaną lokalizacją”.
Park kolejowy jest również na czasie, powiedział, wraz z przejęciem przez CP w grudniu Kansas City Southern (KCS), które łączy Winnipeg aż do Meksyku jedną linią.
„To faktycznie jest dla nas zaleta w zakresie przenoszenia rzeczy. Produkty docierają szybciej. Jest mniej prawdopodobne, że się zgubią… I oczywiście ceny mogą być również bardziej konkurencyjne.”
Prentice mówi, że nie może ostatecznie przewidzieć, czy projekt będzie opłacalny, ale jest to posunięcie, którego prezes i dyrektor generalny ds. rozwoju gospodarczego Winnipeg jest przekonany, że zapoczątkuje działalność gospodarczą, którą CentrePort ma nadzieję osiągnąć.
„To jeden z ostatnich dużych elementów, które należy umieścić na miejscu, dzięki czemu można zdać sobie sprawę z zalet CentrePort i tego, co sprzedaliśmy w przypadku kasety CentrePort” — powiedział Dyna Spiering.
„Jestem bardzo podekscytowany. Myślę, że to naprawdę wielka sprawa i będzie to zmiana zasad gry w obszarze rozwoju gospodarczego.”
Real Park może umieścić Manitoba „na mapie”: deweloper
Focus Equities planuje rozpoczęcie budowy latem tego roku, aby do lata przyszłego mieć do dyspozycji najemców pierwszą działkę komercyjną z pełnym zakresem usług.
Nawet 20 różnych najemców może osiedlić się w parku kolejowym po jego ukończeniu, powiedział Marish we wtorek dla Global News i prowadzą rozmowy z kilkoma zainteresowanymi stronami.
Marish spodziewa się, że projekt umieści Manitobę na mapie, ponieważ kolej staje się ważniejsza w obliczu coraz bardziej zatłoczonych portów w USA i niedoboru kierowców ciężarówek.
Kanadyjska branża transportu ciężarowego zmaga się z niedoborem kierowców: „To problem krajowy”
Jeśli fuzja CN-KCS zostanie zatwierdzona przez amerykański organ regulacyjny, jednotorowa sieć łącząca trzy kraje może pomóc ominąć zatory w Houston i Los Angeles i sprawić, że Winnipeg stanie się popularnym towarem, powiedział Mariach.
„Canadian Pacific mówi o (a) 60-procentowym wzroście wolumenu frachtu, co jest ogromne” – powiedział Marish. „Wpływ na to, że Winnipeg będzie terminalem z krajów z południa na północ, będzie bardzo duży popyt”.
„Myślę, że po prostu poczekaj i zobacz. Nie poznasz tego miejsca za 20 lat. Dostaniesz to, na co zasługujesz, co jest świetne.”
Nadchodzi więcej…
© 2022 Global News, oddział Corus Entertainment Inc.