CentrePort w Manitobie rozpoczyna prace nad parkiem kolejowym tego lata – Winnipeg

CentrePort w Manitobie rozpoczyna prace nad parkiem kolejowym tego lata – Winnipeg

Pewien kanadyjski deweloper jest optymistą, że Winnipeg może odzyskać miejsce wśród największych dużych miast kraju.

Kenneth Mariach, współwłaściciel Focus Equities, mówi, że budowa CentrePort Canada Rail Park może być krokiem w tym kierunku.

Prowincja Manitoba ogłosiła w piątek, że park kolejowy rozwija się wraz z największym trójmodalnym portem śródlądowym w Ameryce Północnej.

Projekt, który ma wygenerować 3 miliardy dolarów działalności gospodarczej dla hrabstwa, uzupełni wizję portu wewnętrznego w zakresie poprawy dostępności w trzech rodzajach transportu: lotniczym, kolejowym i ciężarowym – powiedziała prezes i dyrektor generalna CentrePort Diane Gray.

„Oczywiście, to ekscytujące. Wzrost gospodarczy oznacza tworzenie miejsc pracy” – powiedział Gray we wtorek dla Global News.

Powiedziała, że ​​oczekuje się, że kompleks kolejowy stworzy około 5 000 miejsc pracy w okresie budowy, co może potrwać od 10 do 20 lat.

Historia toczy się dalej pod reklamą

Czytaj więcej:

CP Rail i kierowcy zgadzają się na ostateczny arbitraż, pracownicy wracają do pracy

CentrePort to 20 000 akrów położonych w mieście Winnipeg i RM Rosser, teren przeznaczony do wykorzystania jego centralnego położenia geograficznego i pełnienia funkcji centrum logistycznego, produkcyjnego i magazynowego.

CentrePort Canada Rail Park znajduje się na północny zachód od CentrePort Canada Way i na południe od głównej linii wschód-zachód kolei kanadyjskich do Oceanu Spokojnego. Focus Equities przejmuje projekt o powierzchni 665 akrów, który według Graya pomoże firmom w bardziej efektywnym przemieszczaniu towarów.

CentrePort Canada Rail Park znajduje się na północny zachód od CentrePort Canada Way i na południe od głównej linii wschód-zachód kolei kanadyjskich do Oceanu Spokojnego.

Skoncentruj się na magazynie/dostarczeniu

Teren przemysłowy, w którym działa już ponad 1000 firm, powiedział, że CentrePort przyciągnął ponad 100 od momentu założenia w 2008 roku, dzięki CentrePort Kanada Prawo.

We wtorek ciężarówki transportowe jeździły w górę iw dół CenterPort Canada Way – trasa z ponad 10 000 kursów dziennie. Całkowicie nowe budynki dla wielu najemców są rozsiane po części otaczającego krajobrazu, wraz z skrawkami świeżo odwróconego terenu i oznakami tętniącej życiem konstrukcji.

Historia toczy się dalej pod reklamą

Czytaj więcej:

Ogłoszenie nowego rozwoju przemysłowego dla Portu Centro w Manitobie

„Firmy, które zarządzają częścią swojego łańcucha dostaw koleją, będą miały możliwość posiadania linii tranzytowych bezpośrednio na swojej posesji i na miejscu” – powiedział Gray.

Dodał, że będzie mógł połączyć się z trzema liniami kolejowymi klasy A: bezpośrednio z CP i pośrednio z Canadian National Railways (CN) oraz Burlington Northern and Santa Fe Railway (BNSF) przez Federal Switch.

Podczas gdy transport samochodowy nadal dominuje w kanadyjskiej logistyce, Gray powiedział, że szereg nacisków na branżę może skłonić firmy do rozważenia transportu kolejowego, w tym zmniejszenie ich wpływu na środowisko i zwiększenie kosztów paliwa.

Według Barry’ego Prentice’a projekt ten, jak twierdzi ekspert ds. łańcucha dostaw relokacji, zwiększy atrakcyjność CentrePort.

„To trochę tak:„ Cóż, jeśli go nie masz, dlaczego ludzie tu przychodzą? Jeśli to masz, może to jeszcze większy powód, aby[firmy]przyjechały tutaj” – powiedział w piątek dla Global News Prentice, profesor na Uniwersytecie Manitoba. „Jasne, to bardziej pozytywne niż negatywne”.

„Posiadanie trzech linii kolejowych w Winnipeg i dostęp do wszystkich trzech z parku kolejowego uczyniłoby nas bardziej pożądaną lokalizacją”.

Park kolejowy jest również na czasie, powiedział, wraz z przejęciem przez CP w grudniu Kansas City Southern (KCS), które łączy Winnipeg aż do Meksyku jedną linią.

Historia toczy się dalej pod reklamą

„To faktycznie jest dla nas zaleta w zakresie przenoszenia rzeczy. Produkty docierają szybciej. Jest mniej prawdopodobne, że się zgubią… I oczywiście ceny mogą być również bardziej konkurencyjne.”

Prentice mówi, że nie może ostatecznie przewidzieć, czy projekt będzie opłacalny, ale jest to posunięcie, którego prezes i dyrektor generalny ds. rozwoju gospodarczego Winnipeg jest przekonany, że zapoczątkuje działalność gospodarczą, którą CentrePort ma nadzieję osiągnąć.

„To jeden z ostatnich dużych elementów, które należy umieścić na miejscu, dzięki czemu można zdać sobie sprawę z zalet CentrePort i tego, co sprzedaliśmy w przypadku kasety CentrePort” — powiedział Dyna Spiering.

„Jestem bardzo podekscytowany. Myślę, że to naprawdę wielka sprawa i będzie to zmiana zasad gry w obszarze rozwoju gospodarczego.”

Real Park może umieścić Manitoba „na mapie”: deweloper

Focus Equities planuje rozpoczęcie budowy latem tego roku, aby do lata przyszłego mieć do dyspozycji najemców pierwszą działkę komercyjną z pełnym zakresem usług.

Nawet 20 różnych najemców może osiedlić się w parku kolejowym po jego ukończeniu, powiedział Marish we wtorek dla Global News i prowadzą rozmowy z kilkoma zainteresowanymi stronami.

Marish spodziewa się, że projekt umieści Manitobę na mapie, ponieważ kolej staje się ważniejsza w obliczu coraz bardziej zatłoczonych portów w USA i niedoboru kierowców ciężarówek.

Historia toczy się dalej pod reklamą

Czytaj więcej:

Kanadyjska branża transportu ciężarowego zmaga się z niedoborem kierowców: „To problem krajowy”

Jeśli fuzja CN-KCS zostanie zatwierdzona przez amerykański organ regulacyjny, jednotorowa sieć łącząca trzy kraje może pomóc ominąć zatory w Houston i Los Angeles i sprawić, że Winnipeg stanie się popularnym towarem, powiedział Mariach.

Kenneth Mariach, współwłaściciel Focus Equities, mówi, że przejęcie przez CP w grudniu Kansas City Southern, które łączy Winnipeg z Meksykiem, może uczynić miasto gorącym towarem.

Skoncentruj się na magazynie/dostarczeniu

„Canadian Pacific mówi o (a) 60-procentowym wzroście wolumenu frachtu, co jest ogromne” – powiedział Marish. „Wpływ na to, że Winnipeg będzie terminalem z krajów z południa na północ, będzie bardzo duży popyt”.

„Myślę, że po prostu poczekaj i zobacz. Nie poznasz tego miejsca za 20 lat. Dostaniesz to, na co zasługujesz, co jest świetne.”

Nadchodzi więcej…

Historia toczy się dalej pod reklamą


Kliknij, aby odtworzyć wideo:



CentrePort spodziewa się wybudować stację kolejową o wartości 100 milionów dolarów w Winnipeg


CentrePort spodziewa się wybudować stację kolejową o wartości 100 mln USD w Winnipeg – 7 czerwca 2018 r.

© 2022 Global News, oddział Corus Entertainment Inc.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *