CBC i Radio-Canada zwolniły 800 pracowników w niektórych programach

CBC i Radio-Canada zwolniły 800 pracowników w niektórych programach

CBC odnotowało przychody w wysokości 515,5 mln dolarów w roku finansowym 2023, co oznacza spadek o około 21% w porównaniu z rokiem poprzednim. Całkowite finansowanie rządowe osiągnęło 1,27 miliarda dolarów w roku budżetowym 2023, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

Treść artykułu

TORONTO – Canadian Broadcasting Corporation i Radio-Canada zwolnią około 600 stanowisk pracy, a dodatkowe 200 stanowisk pozostanie nieobsadzonych ze względu na deficyt budżetowy w wysokości 125 milionów dolarów.

CBC i Radio-Canada zwolnią po około 250 pracowników, a reszta zwolnień będzie dotyczyć działów korporacyjnych, takich jak technologia i infrastruktura, poinformował w poniedziałek nadawca publiczny.

Reklama 2

Treść artykułu

Treść artykułu

Zidentyfikowała także około 200 obecnie wolnych stanowisk, które zostaną zlikwidowane.

Część cięć – do 10 proc. zatrudnienia organizacji – zostanie wdrożona natychmiast, inne w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Większość zwolnień nastąpi dopiero 1 kwietnia, a konkretni pracownicy, działy lub programy, których to dotyczy, będą się zmieniać, ponieważ miejsca pracy można by uratować, gdyby nadawca miał przychody, powiedziała Catherine Tate, prezes i dyrektor generalna CBC/Radio-Canada. Lub zwiększ finansowanie

„Powodem, dla którego robimy to w ramach podejścia etapowego, jest możliwość zachowania elastyczności w reagowaniu, jeśli nasza sytuacja się poprawi, oraz możliwość ochrony jak największej liczby miejsc pracy” – powiedział Tait w poniedziałek. W wywiadzie.

Powiązane historie

Przyznała jednak, że podejście etapowe może mieć wpływ na morale pracowników, którzy mogą pracować miesiącami, nie mając pewności, czy znajdą pracę.

„Im bardziej będziemy przejrzyści, tym lepsze będą nasze relacje z pracownikami, ale w tym przypadku ta przejrzystość wiąże się z niepewnością, więc jest to trudny element, z którym będziemy musieli sobie poradzić” – powiedział Tate.

Reklama 3

Treść artykułu

CBC przypisała cięcia „tym samym czynnikom strukturalnym, które wpływają na wszystkie firmy medialne”, które stacja zidentyfikowała, w tym rosnącym kosztom produkcji, spadającym wpływom z reklam telewizyjnych i ostrej konkurencji ze strony gigantów technologicznych.

Crown Corporation spodziewa się również cięć w funduszach parlamentarnych od następnego roku budżetowego, w tym wygaśnięcia 21 mln dolarów ze specjalistycznych funduszy, które otrzymuje corocznie od 2021 r., aby pomóc nadawcy radzić sobie z pandemią Covid-19.

Tate powiedział, że CBC było „bardzo błogosławione”, że nie musiało dokonywać cięć w czasie kryzysu zdrowotnego.

„W czasie pandemii priorytetem była dla nas maksymalna ochrona naszych pracowników, ponieważ wiedzieliśmy, jak bardzo ludzie cierpią w tym okresie” – powiedziała.

„Obawiam się, że to część tego, przez co dzisiaj przechodzimy, czyli wychodzenia z pandemii z myślą, że według nas gospodarka się odbije i będziemy w lepszej sytuacji niż obecnie. (Ale widzimy, że cały sektor mediów – prywatny i publiczny – znajduje się pod tą samą presją finansową.)

READ  Zasady zakupów IT mogą spowodować więcej katastrof podobnych do ArriveCan: badanie

CBC rozpoczęło już podejmowanie działań w celu rozwiązania problemów budżetowych na początku roku, kiedy obcięło ponad 25 milionów dolarów w wydatkach na podróże, sponsoring i marketing, odroczyło niektóre inicjatywy technologiczne i ograniczyło obsadę wakatów.

Reklama 4

Treść artykułu

Ogłoszone w poniedziałek cięcia będą głębsze i dotkną szeroką gamę siły roboczej, która na koniec marca obejmowała 6500 pracowników stałych, około 2000 pracowników tymczasowych i około 760 pracowników kontraktowych.

Wraz z redukcją zatrudnienia CBC obniży budżety programowe w języku angielskim i francuskim, w tym około 40 milionów dolarów na niezależne zlecenia produkcyjne i przejęcia programów. Stwierdzono, że posunięcie to spowoduje mniej odnowień, przejęć, nowych seriali telewizyjnych, odcinków istniejących programów i oryginalnych seriali cyfrowych.

„Czy w godzinach największej oglądalności będzie to zbyt dramatyczne dla widzów? Nie, nie będzie” – powiedział Tate.

„Ale z czasem będzie to boleć, ponieważ oznacza to więcej powtórzeń i mniej nowych seriali, które możemy uczcić, i mniej nowych seriali, którymi możemy się podzielić wszystkimi pochwałami, jakie zdobywamy”.

Niektóre seriale nie zostaną wznowione w ramach cięć, a Tait ostrzegł, że CBC może nie być w stanie stworzyć większej liczby miniseriali, takich jak „BlackBerry”, „Bones of Crows” i „Swan Song”, „ponieważ po prostu nie mamy budżetu”. dla tego.” „.

Firmy z branży mediów informacyjnych w Kanadzie i innych krajach przez ostatnią dekadę lub dłużej zwalniały pracowników, aby uporać się z malejącymi dochodami z reklam w obliczu powszechnej transformacji cyfrowej.

Reklama 5

Treść artykułu

Tylko w tym roku Postmedia Network Corp., wydawca „National Post”, zwolnił w styczniu 11 procent personelu redakcyjnego, Bell Media zwolniło 6 procent siły roboczej, a wydawca Toronto Star zwolnił 605 stanowisk pracy, gdy lokalna sieć gazet Metroland Media Grupa złożyła wniosek o ochronę wierzycieli.

Cięcia CBC mają miejsce w momencie, gdy rząd dokonuje przeglądu mandatu nadawcy i zmienia swoje podejście do firm technologicznych, które pochłonęły większość dochodów reklamowych kraju, szkodząc organizacjom mediów informacyjnych.

READ  Płace rosną — dla niektórych. Czy prawdopodobnie zauważysz podwyżkę w wynagrodzeniu?

W maju ówczesny minister dziedzictwa Pablo Rodriguez powiedział, że rozważa sposoby, w jakie rząd federalny mógłby zwiększyć finansowanie CBC, pomagając nadawcy w mniejszym stopniu polegać na reklamach.

Z mandatu premiera wynika, że ​​celem zapewnienia większych środków finansowych CBC i Radio-Canada jest wyeliminowanie reklam w wiadomościach i innych programach poświęconych tematyce publicznej.

W roku podatkowym 2022–23 przychody CBC z reklam telewizyjnych wyniosły 288,6 mln dolarów, w tym 215,5 mln dolarów z reklam telewizyjnych i 73,1 mln dolarów z marketingu cyfrowego.

Reklama 6

Treść artykułu

CBC odnotowało przychody w wysokości 515,5 mln dolarów w roku finansowym 2023, co oznacza spadek o około 21 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy Igrzyska Olimpijskie w Tokio 2020 i Pekinie 2022 odbyły się w jednym roku finansowym, co zwiększyło przychody.

Całkowite finansowanie rządowe wyniosło 1,27 miliarda dolarów w roku budżetowym 2023, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z 1,24 miliarda dolarów w roku poprzednim.

Jednak w najnowszym budżecie federalnym rząd liberalny poprosił każde ministerstwo i agencję o zaproponowanie sposobów ograniczenia wydatków o trzy procent.

W rozmowie z reporterami w Ottawie przed poniedziałkowym ogłoszeniem CBC obecny Minister Dziedzictwa Pascal St. Onge powiedział, że ostateczna decyzja w sprawie cięć w nadawcy „jeszcze nie została podjęta”. Tate powiedział, że w poniedziałkowym ogłoszeniu uwzględniono trzyprocentową obniżkę.

St-Onge wykorzystała także swój wygląd, aby odeprzeć pogląd, że do cięć doprowadziła ustawa o wiadomościach online, która zmusza gigantów technologicznych Google i Meta do płacenia za wiadomości, do których prowadzą linki lub do których służą inne cele na swoich platformach.

Powiedziała, że ​​ustawa, która niedawno doprowadziła do zawarcia z Google umowy o wartości 100 milionów dolarów w celu zrekompensowania firmom dziennikarskim, zapewnia systemowi „nowe przychody”.

Jednak rząd liberalny zasugerował, że ograniczy kwotę, jaką CBC i Radio-Canada mogą otrzymać w ramach umowy z Google.

Na CBC wpłynęło także to, że Meta, właścicielka Facebooka i Instagrama, blokowała w ostatnich miesiącach kanadyjskim użytkownikom dostęp do treści informacyjnych.

— Z dodatkowymi raportami Mickeya Djuricia z Ottawy

Na naszej stronie internetowej znajdziesz najświeższe informacje, ekskluzywne informacje, długie lektury i prowokacyjne komentarze. Proszę dodać zakładkę Nationalpost.com i zapisać się do naszego codziennego biuletynu publikowanego tutaj.

Treść artykułu

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *