Grupa BMW Publicznie stwierdził, że jego przyszły sukces na konkurencyjnym rynku pojazdów elektrycznych w dużej mierze zależy od „solidnych, innowacyjnych i produkowanych w sposób zrównoważony” ogniw akumulatorowych. Kiedy architektura BMW Neue Klasse (nowa klasa) zostanie wprowadzona na rynek w 2025 roku, niemiecki producent samochodów twierdzi, że platformy EV będą wykorzystywać nowo opracowane ogniwa akumulatorowe 46 mm, ten sam większy projekt, którego używa Tesla.
ostatni sierpień, Omówiliśmy raport BMW planowało zastosować cylindryczne ogniwa Tesli 4680 (46 mm x 80 mm) – największe jak dotąd ogniwa EV. Tesla wyprodukowała już 4680 ogniw w Gigafactory w Teksasie, ale producent samochodów zaangażował również innych producentów akumulatorów, aby pomogli w produkcji ogniwa, aby zmaksymalizować jego dostępność.
Jedną z zainteresowanych stron była chińska firma EVE Energy, która miała produkować 4680 ogniw EV również dla BMW. W tym czasie niemiecki producent samochodów nie skomentował, ale powiedział, że informacje o bateriach pojawią się na początku września.
Oto jesteśmy, nieco ponad tydzień poza miesiącem, a BMW potwierdziło, że zastosuje ogniwa 46 mm do swojej nadchodzącej platformy EV, ale z niespodzianką. Co więcej, dowiedzieliśmy się, że producent samochodów wyrzuca dwucyfrowe miliardy na producentów akumulatorów, aby zakładać gigantyczne fabryki w Europie, Chinach i strefie wolnego handlu USMCA (Stany Zjednoczone, Meksyk i Kanada).
BMW zleca CATL i EVE produkcję akumulatora 4680 EV
Grupa BMW potwierdziła swoje nowe ambicje dotyczące akumulatorów w komunikat prasowy Dziś dzieli się mnóstwem nowych informacji na temat szóstej generacji ogniw akumulatorowych i niektórych osiągów, jakie zapewnią one platformie BMW 800V Neue Klasse.
Po pierwsze, BMW twierdzi, że cylindryczne ogniwa zostały specjalnie zaprojektowane dla nowej geometrii EV i mogą zwiększyć zasięg jej topowego modelu nawet o 30% (WLTP). Frank Weber, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój, szczegółowo wyjaśnił specyfikacje:
Nowo opracowana szósta generacja ogniw litowo-jonowych to ogromny skok technologiczny, który zwiększy gęstość mocy o ponad 20 procent, poprawi szybkość ładowania nawet o 30 procent i zwiększy zasięg nawet o 30 procent. Ograniczamy również dwutlenek węgla2 Emisje z produkcji ogniw wzrosły nawet o 60 procent. To duże kroki w kierunku zrównoważonego rozwoju i korzyści dla klienta.
Złapałeś go? Weber wspomina o ogniwach litowo-jonowych. Wcześniej zastanawialiśmy się, czy BMW zamierza wdrożyć chemię fosforanu litowo-żelazowego (LFP) w ogniwach 46 mm, co może umożliwić korzystanie z tańszych samochodów elektrycznych BMW. Ponadto w materiale katodowym można całkowicie uniknąć ważnych surowców, takich jak kobalt i nikiel, zapewniając większą trwałość.
Chociaż BMW wyraźnie zaangażowało się w cylindryczne ogniwa litowo-jonowe EV, producent samochodów stwierdził, że technologia akumulatorów szóstej generacji będzie również po raz pierwszy dostępna dla katod LFP. Ponadto BMW Group twierdzi, że opracowuje całkowicie stałe akumulatory (ASSB) i zamierza wprowadzić serię do końca dekady. BMW zobowiązało się do wprowadzenia na wystawę samochodu elektrycznego z tą technologią „przed 2025 rokiem”.
Innym ważnym aspektem jest to, że BMW twierdzi, że chociaż ogniwa mają średnicę 46 mm, będą dostępne w dwóch różnych wysokościach. Nie subskrybowałem tych wysokości, ale spodziewałem się, że będzie to 80 mm Tesla Komórki powiązane z drugą opcją wysokości.
Aby zaspokoić to nieuchronne zapotrzebowanie na nowe ogniwa 46 mm, BMW zawarło już umowy z dwoma producentami akumulatorów, poszukując trzeciego. Dwa przyznane kontrakty są z CATL A EVE Energy jest w „skali dwóch miliardów euro”, aby wspierać każdego producenta baterii w tworzeniu kilku gigantycznych fabryk – dwóch w Europie i dwóch w Chinach.
Planowane są obie elektrownie ogniw bateryjnych o łącznej rocznej wydajności 20 GWh. BMW twierdzi, że już planuje założyć dwóch dodatkowych producentów ogniw akumulatorowych w Ameryce Północnej, ale ci partnerzy nie zostali jeszcze zidentyfikowani. Jeśli i kiedy tak się stanie, te lokalnie produkowane komórki są odskocznią na przyszłość Pojazdy elektryczne BMW kwalifikują się do federalnych ulg podatkowych W Stanach Zjednoczonych na zmienionych warunkach ustawy o redukcji inflacji. Dopóki producent samochodów luksusowych może dostarczyć pojazd, którego sugerowana cena detaliczna jest niższa niż progi cenowe.
Na skrzydłach swoich sześciu planowanych fabryk BMW uważa, że koszty szóstej generacji ogniw akumulatorowych mogą spaść nawet o 50%, w oparciu o obecne założenia rynkowe.
FTC: Używamy linków afiliacyjnych, aby zarabiać. jeszcze.
Subskrybuj Electrek na YouTube, aby otrzymywać ekskluzywne filmy i zasubskrybuj notacja dźwiękowa.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”