BMW M5 2025 ma zasięg na napędzie elektrycznym wynoszącym 25 mil i poważny problem z wagą

BMW M5 2025 ma zasięg na napędzie elektrycznym wynoszącym 25 mil i poważny problem z wagą

Mimo większej mocy niż wcześniej, pierwsza w historii hybryda typu plug-in BMW M5 rozwija prędkość do 60 mil na godzinę od swojego poprzednika.

Pierwsze zdjęcia BMW M5 (2024).

Historycznie jeden z najbardziej ekscytujących i prowadzących się sportowych sedanów na świecie, BMW M5 jest oficjalnie siódmą generacją hybrydy typu plug-in. Wyposażone w 4,4-litrowy silnik V-8, silnik elektryczny zintegrowany z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i akumulator wysokiego napięcia o pojemności 14,8 kWh (użytecznej), BMW M5 2025 ma świetne parametry techniczne i przystępną cenę.

Całkowicie nowy niemiecki sedan Ubera, który pojawi się w USA jeszcze w tym roku, zapewnia „niezrównane osiągi”, ale nie możemy nie zauważyć, że nawet przy wszystkich zmniejszonych masach wspomnianych w oficjalnym komunikacie prasowym – takich jak plastikowa miska olejowa, Między innymi – M5 2025 jest nadal o 1000 funtów cięższy od poprzedniej generacji.

Dane techniczne BMW M5 2025

  • Długość: 200,6 cala
  • Szerokość: 77,6 cala
  • Wysokość: 59,4 cala
  • Rozstaw osi: 118,3 cala
  • Silnik: V-8, 32 zawory, 4,4 litra
  • Moc silnika: 577 koni mechanicznych przy 5600–6500 obr./min
  • Moment obrotowy silnika: 553 Nm przy 1800–5400 obr./min
  • Moc silnika elektrycznego: 194 KM
  • Moment obrotowy silnika elektrycznego: 207 funtów na stopę
  • Maksymalna moc układu: 717 KM przy 5600-6500 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy układu: 738 Nm przy 1800–5400 obr./min
  • Akumulator wysokonapięciowy: litowo-jonowy o napięciu nominalnym 347,5 V, pojemności użytkowej 14,8 kWh i maksymalnej szybkości ładowania 7,4 kW
  • Maksymalny zasięg na napędzie elektrycznym: 25 mil (szacunki BMW)
  • Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę: 3,4 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 155 mil na godzinę (190 mil na godzinę z opcjonalnym pakietem kierowcy M)

BMW M5 siódmej generacji waży 5390 funtów, a całkowita moc systemu wynosi 717 koni mechanicznych i momentu obrotowego 738 funtów na stopę. To sprawia, że ​​jest o 117 KM mocniejszy i o 185 Nm większy moment obrotowy w porównaniu do swojego poprzednika, ale mimo to przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę wynosi 3,4 sekundy, czyli o jedną dziesiątą sekundy wolniej niż w przypadku starego modelu.

READ  Samsung redefiniuje smartwatche na MWC 28 czerwca

Mocniejsze i szybsze wersje PHEV M5 niemal na pewno wyjdą na ulice w nadchodzących latach, ale w obecnym stanie nie wygląda to zbyt dobrze dla entuzjastów sportowych sedanów.

Miłośnikom spalania może nie spodobać się także moc wyjściowa jednostki V-8 pod maską. S68 wytwarza 577 KM i 553 Nm momentu obrotowego bez pomocy silnika elektrycznego, czyli o 23 KM mniej niż jego poprzednik, przy takim samym momencie obrotowym.

Przechodząc do rozwiązań bardziej elektrycznych, montowany na podłodze akumulator o pojemności 14,8 kWh zapewnia do 40 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym i według BMW można go doładować za pomocą ładowarki poziomu 2 mocą do 7,4 kW. Można go także ładować podczas jazdy, korzystając z trybu jazdy eControl. Jednocześnie przy każdym uruchomieniu samochód przełącza się w tryb hybrydowy, dając dostęp do pełnej mocy systemu. Przełączenie w tryb Comfort powoduje, że system PHEV będzie częściej uruchamiał silnik elektryczny, podczas gdy tryb elektryczny całkowicie wyłącza silnik V8, o ile w akumulatorze jest wystarczająca moc do napędzania samochodu.

Dwa dodatkowe tryby jazdy, Dynamic i Dynamic Plus, są częścią opcjonalnego pakietu M Drive Professional i są przeznaczone do bardziej agresywnej jazdy. Po włączeniu oba tryby utrzymują pracę silnika spalinowego i elektrycznego oraz przygotowują układ chłodzenia do jazdy po torze. Kolejnym opcjonalnym dodatkiem jest pakiet kierowcy M, który zwiększa prędkość maksymalną ze standardowych 255 mil na godzinę do 300 mil na godzinę.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, nowe M5 jest wyposażone w napęd na wszystkie koła o nazwie M xDrive, który za naciśnięciem przycisku może przekształcić się w napęd na tylne koła, zapewniając zabawę w niszczeniu opon. Nowe BMW M5 2025 jest również standardowo wyposażone w przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami i pięciowahaczową oś tylną, a także adaptacyjne zawieszenie i układ kierowniczy na cztery koła.

READ  Netflix przejmuje swoje pierwsze studio gier, Night School Studio

Za hamowanie odpowiada standardowo układ M Compound, który obejmuje 16,1-calowe tarcze i sześciotłoczkowe zaciski z przodu oraz 15,7-calowe tarcze i jednotłoczkowe zaciski z tyłu. Opcjonalnie klienci mogą wyposażyć samochód w hamulce M Carbon Ceramic, które są o około 55 funtów lżejsze od hamulców standardowych i są wyposażone w złote zaciski hamulcowe i większe 16,5-calowe perforowane tarcze z przodu.

W porównaniu do standardowej Serii 5, BMW M5 2025 jest o 3 cale szersze z przodu i 1,9 cala z tyłu dzięki szerszemu rozstawowi kół i poszerzonym nadkolom zaprojektowanym specjalnie dla szybkiej Serii 5.

Wewnątrz tego niemieckiego sedana wyczynowego dostępna jest długa lista wyposażenia standardowego, w tym system dźwięku przestrzennego Bowers & Wilkins, panoramiczny dach Sky Lounge, podwójnie zakrzywiony wyświetlacz na desce rozdzielczej, wyświetlacz przezierny, łączność eSIM i nie tylko.

Ceny BMW M5 2025 w Stanach Zjednoczonych będą rozpoczynać się od 120 675 dolarów (łącznie z miejscem docelowym). Produkcja rozpocznie się w lipcu w fabryce BMW w Dingolfing w Niemczech, a globalne dostawy zaplanowano na listopad.

Czytaj więcej

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *