Justin Bieber na własnej skórze przekonał się, że nie można lekceważyć siły ekskluzywnej marki.
Na podstawie raportówGwiazda popu miała zakaz kupowania przyszłych ekskluzywnych modeli i specjalnych edycji Ferrari, ponieważ pomalował swoją wersję samochodu na neonowy niebieski. Dokonywanie zmian w pojeździe jest niezgodne z kodeksem postępowania firmy.
Zamiast tego Bieber będzie miał prawo kupować tylko modele produkcyjne z serii luksusowych samochodów. I chociaż może to oznaczać, że nie kupi żadnych limitowanych edycji luksusowego samochodu, Darian Kovacs mówi, że to naprawdę świetna strategia marketingowa.
„Ilość wolnych mediów i rozgłosu, które Ferrari za to dostało, wiesz, to jeden lub dwa samochody mniej do sprzedania Pepesowi”, powiedział Kovacs, który prowadzi marketing cyfrowy Geely w Fort Langley w Kolumbii Brytyjskiej.
„Ale w przeciwieństwie do tego, obecni członkowie są dziś nieco wyżsi, ponieważ są bardzo dumni z tego, do czego należą”.
Jest to taktyka znana jako marketing liny aksamitnej, nazwana tak od rodzaju klubu, w którym strażnik na zewnątrz decyduje, kto może wejść, a inni ustawiają się w kolejce za czerwoną aksamitną liną.
„Chodzi o to, aby stworzyć poczucie ekskluzywności, poczucie doświadczenia VIP i poczucie pragnienia, które budujesz dla tego produktu lub usługi” – powiedział Kovacs.
członek klubu
Według właściciela Ferrari, Gary’ego Sandberga, metoda działa.
„Mam na myśli to, że jest to wyłączność zastrzeżona. Więc w zasadzie mówi:„ To zadziałało ”- powiedział Sandberg, prezes oddziału amerykańskiego Ferrari w Kolumbii Brytyjskiej.
Według tych standardów Sandberg zrobił to nie raz, ale trzy razy. Sandburg posiada trzy Ferrari. Dla niego to coś więcej niż posiadanie luksusowego samochodu.
„Mam kuzynkę, która jest psychiatrą w Seattle i powiedziałem jej, wiesz, 20-30 minut za kierownicą Ferrari – po prostu wszystkie problemy i problemy po prostu znikają, a ty wychodzisz bardzo wypoczęty” – powiedział.
„To świetna sesja terapeutyczna”.
Ale firma produkująca luksusowe samochody nie jest jedyną marką, która używa stylu aksamitnej liny. Marki odzieżowe, takie jak Supreme i Yeezy, sprawiają, że ich wytwórnia sprzedaje limitowane edycje wybranych artykułów.
Nie idealny system
Kovacs powiedział, że firmy nie zawsze są przygotowane na szum wywołany ekskluzywnością.
Kiedy Gillian Harris, kanadyjska osobowość telewizyjna pojawiła się w programach takich jak Uwielbiam to lub wymień to A BSCutworzyła pudełko subskrypcji wypełnione produktami do dekoracji wnętrz, mody, urody i wellness swoich ulubionych marek, co spowodowało, że potencjalni klienci wpadli na jej stronę internetową.
„Promowała ją na Instagramie i naprawdę podekscytowała ludzi i powiedziała, że są ograniczone subskrypcje. A w dniu, w którym subskrypcja jest otwarta, możesz zapisać się do codziennego funduszu, który naprawdę zepsuł internet” – powiedział Kovacs.
Są też inne wady, powiedział Kovacs. Jeśli popyt na produkt jest duży, na pewno pojawią się imitacje. I chociaż nie jest to możliwe w przypadku samochodu takiego jak Ferrari, rynek jest pełen podróbek marek odzieżowych, takich jak Supreme.
„Ze względu na ich ekskluzywny charakter, operacje i limitowane edycje niektórych produktów, są one dość podatne na czarny rynek i są bardzo podatne na podróbki i osoby sprzedające podrobione kopie tego produktu” – powiedział Kovacs.
Powiedział, że dla tych firm ważne było stworzenie innych opcji dla klientów.
„Jeśli jesteś w stanie pomóc im uniknąć stania się, wiesz, sfrustrowanym, urażonym, wyrzutkiem, powiesz: „OK, oto następna rzecz”. Możesz być tego częścią, o ile musisz to zachować pęd się dzieje”.
A czasami oznacza to odmowę jednej z największych kanadyjskich gwiazd popu, chociaż jak powiedział Kovacs, może to zwiększyć prężność marki.
CBC skontaktowało się z Bieberem i Ferrari w celu uzyskania komentarza i nie otrzymało odpowiedzi.
Napisane przez Philipa Dorosta. Wyprodukowane przez Jennifer Kane.
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”