Astronauta Sultan Al Neyadi widzi 16 zachodów słońca dziennie na stacji kosmicznej. Jak powstaje Ramadan?

Astronauta Sultan Al Neyadi widzi 16 zachodów słońca dziennie na stacji kosmicznej.  Jak powstaje Ramadan?

Jackie Wattles, CNN

Przez wieki zachód słońca oznaczał koniec rytualnego postu w święta takie jak Ramadan i Jom Kippur i sygnalizował pyszny posiłek po całym dniu powstrzymywania się od jedzenia i picia. Ale co by się stało, gdyby zegar słoneczny nagle się zmienił, tak jak ma to miejsce w przypadku astronautów na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej? Orbitujące laboratorium okrąża Ziemię z prędkością 17 000 mil na godzinę (27 600 km/h), dając pasażerom 16 wschodów i zachodów słońca każdego dnia.

Jest to pytanie, z którym astronauta Sultan Al Neyadi zmaga się od swojej epoki Przylot na stację kosmiczną 3 marca. Jest jednym z mniej niż tuzina muzułmańskich astronautów, którzy podróżowali w kosmos i pod koniec swojej misji Za około pięć miesięcy będzie pierwszym astronautą ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, który zakończy długoterminowy pobyt w pływającym laboratorium.

Podczas jego pobytu muzułmanie na ziemi będą obchodzić miesiąc Ramadan – Czas postu, modlitwy i medytacji trwający od wieczora 22 marca do 21 kwietnia. Obchodzone są również dwa święta islamskie – Eid al-Fitr, które oznacza koniec Ramadanu, oraz Eid al-Adha, które jest świętem Id al-Adha. Coroczna pielgrzymka muzułmanów do Mekki, świętej ziemi w Arabii Saudyjskiej, która rozpoczyna się 28 czerwca.

„Sześć miesięcy to dużo czasu dla misji i wielka odpowiedzialność” – powiedział dziennikarzom Al Neyadi podczas konferencji prasowej. Styczeń Konferencja prasowa.

Ale, jak wyjaśnił Al Neyadi, jako astronauta odnosi się do niego definicja „podróżnika”, co zwalnia go z prób świętowania Ramadanu w tym samym czasie, co muzułmanie udający się na Ziemię. Powiedział „możemy rzeczywiście zjeść śniadanie”. „To nie jest obowiązkowe”.

Dodał: „Post nie jest obowiązkowy, jeśli źle się czujesz. Tak więc pod tym względem – wszystko, co mogłoby zagrozić misji lub ewentualnie zagrozić członkom załogi – faktycznie wolno nam jeść wystarczającą ilość jedzenia, aby zapobiec eskalacji niedoborów żywności, pożywienia lub wody.

Neyadiego też do reporterów Podczas konferencji prasowej w Dubaju w lutym mógł pościć zgodnie z Greenwich Mean Time, czyli uniwersalnym czasem koordynowanym, który jest oficjalną strefą czasową na stacji kosmicznej.

READ  Ostatnia jednostka dokująca na chińskiej stacji kosmicznej Tiangong - Nauka i technologia

„Jeśli nadarzy się okazja, Ramadan jest z pewnością dobrą okazją do postu, co jest w rzeczywistości zdrowe” – powiedział dziennikarzom Al Neyadi na swojej konferencji prasowej w styczniu. – Poczekamy i zobaczymy, jak to się potoczy.

Religia w kosmosie: historia

Astronauci i przywódcy religijni Spróbuj nadać pozaziemskim dążeniom duchowe znaczenie Od początków lotów kosmicznych.

Podczas misji NASA Apollo 8 w 1968 roku astronauci czytali Księgę Rodzaju, pierwszą księgę Biblii, w drodze na orbitę Księżyca. Buzz Aldrin, który był z Neilem Armstrongiem podczas pierwszego lądowania na Księżycu w 1969 roku, również był cicho Wziął firmę z lądownika księżycowego Eagle — biorąc łyk wina i bochenek chleba pobłogosławiony przez swojego prezbiteriańskiego pastora w Houston — zanim ludzie postawią pierwsze kroki ludzkości na Księżycu.

W 2007 roku malezyjski astronauta, szejk Muzaffar Shukar, został pierwszym praktykującym muzułmaninem, który pozostał na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, a malezyjska Narodowa Islamska Rada Fatwy wydała specjalne wytyczne, aby kierować praktykami jego i przyszłych muzułmańskich astronautów.

Chociaż jego podróż zbiegła się z ramadanem, sobór Powiedział Jego post może zostać odłożony do czasu powrotu na Ziemię lub może pościć zgodnie ze strefą czasową miejsca, z którego zaczął. Został również zwolniony z obowiązku próby uklęknięcia podczas modlitwy – trudnego wyczynu w zerowej grawitacji. A próba zwrócenia się twarzą do Mekki, tak jak muzułmanie muszą podczas modlitwy lub codziennej modlitwy, pozostawiono mu najlepiej jak potrafił, zgodnie z wytycznymi Rady Fatwy.

Podobne idee proponowali uczeni żydowscy. Nie wszyscy żydowscy astronauci próbowali obchodzić Szabat, żydowski dzień odpoczynku, który wypada w szabat, podczas którego Żydzi powinni powstrzymać się od wszelkich prac. Ale izraelski astronauta Ilan Ramon właśnie tego próbował w 2003 roku, kiedy leciał na pokładzie promu kosmicznego Columbia z misją Zgodnie z radą „wybitnych ekspertów rabinicznych” zanotował szabat według czasu Cape Canaveral na Florydzie, skąd pochodził. Ramon i jego sześciu towarzyszy zginęli, gdy orbiter Columbia rozbił się podczas ich powrotu na Ziemię 1 lutego 2003 roku.

READ  NASA ujawnia koncepcje eksploracji wody księżycowej, która wygrała 500 tys. dolarów

Wśród innych uroczystości religijnych odbywających się na pokładzie 20-letniej stacji kosmicznej są coroczne obchody Bożego Narodzenia, żydowskie święta Paschy i Chanuka – w tym pamiętny epizod z 1993 roku z udziałem astronauty NASA Jeffreya Hoffmana. Nadawanie On sam kręci dreidelem w warunkach mikrograwitacji w ogólnokrajowej telewizji.

„To mała gra – dreidel – coś, co kręcisz, a potem widzisz, która strona się pojawia. I zgodnie z tym albo wygrywasz, albo przegrywasz, a ja tylko próbowałem zobaczyć, jak możesz zreinterpretować zasady lotów kosmicznych, ponieważ jest żadnych wzlotów i upadków” – wyjaśnił przed kamerą.

Obserwacja Jom Kippur na orbicie

Jeśli chodzi o to, co teologia mówi o tym, jak żydowscy astronauci powinni obchodzić Jom Kippur w kosmosie, nie było żadnych oficjalnych dyrektyw – i faktycznie – koncepcja ta wywołała nieporozumienia wśród niektórych rabinów i uczonych religijnych.

Przez wieki rabini zmagali się z dylematem, jak obchodzić święta we właściwym czasie, kiedy słońce i księżyc nie spełniają standardów znanych większości ludzi. A Odpowiedź z 2002 rlub pisemną odpowiedź rabina na pytanie dotyczące prawa żydowskiego, udzieloną przez rabina Davida Golinkina, emerytowanego prezesa Schechter Institute for Jewish Studies w Jerozolimie, przejrzyj niektóre z różnych argumentów.

Jacob Emden, XVIII-wieczny rabin, nie wiedział o podróżach kosmicznych. Był jednak zaznajomiony z koncepcją podróżowania tak blisko północnego lub południowego bieguna Ziemi, że podróżnik może nie zobaczyć zachodu słońca przez miesiące. Jego decyzją było po prostu policzenie „dni”, jak to było w zwyczaju na niskich szerokościach geograficznych, poprzez zaznaczenie upływu 24 godzin. Inny dziewiętnastowieczny rabin, Yisrael Lifshitz, stwierdził, że jeśli podróżnik ma zegarek wskazujący czas w miejscu swojego pochodzenia, powinien obchodzić święta zgodnie z tym czasem, zgodnie z odpowiedzią Golinkina.

W obliczu problemu współczesnych podróży kosmicznych Golinkin napisał, że astronauci NASA powinni ustawić swoje zegarki na środkową strefę czasową Stanów Zjednoczonych, a następnie Houston, gdzie znajduje się większość amerykańskich astronautów.

Pytanie, jak obchodzić żydowskie święta na orbicie, pojawiło się ponownie, gdy zrobił to Jared Isaacman, miliarder, który sfinansował lot kosmiczny dla siebie i trzech osób. Członkowie załogi w 2021 roku, wszedł na pokład SpaceX Crew Dragon i został pierwszym kosmicznym turystą, który wleciał na orbitę z amerykańskiej ziemi. Powiedział wtedy CNN, że chociaż jest Żydem, nie planuje obchodzić Jom Kippur, które zaczęło się o zachodzie słońca w dniu jego rozpoczęcia w 2021 roku.

READ  Sonda marsjańska w Chinach znajduje ślady słodkiej wody na wydmach

„Szczerze mówiąc, właściwie nie jestem osobą religijną” — powiedział, przyznając, że był darczyńcą lokalnej synagogi w New Jersey.

Z drugiej strony rabin Dovid Heber pisze dla organizacji certyfikującej koszerność Star-K w 2007 rokuPowiedział po prostu, że „w idealnym przypadku nie należy podróżować w kosmos”. Ale „jeśli trzeba iść”, istnieje wiele różnych opcji, które spełniłyby wymagania religijne. Jednak Heber zwraca uwagę, że teoretycznie możliwe jest przedłużenie jednodniowych wakacji do trzech dni, w zależności od tego, gdzie dokładnie znajduje się orbita statku kosmicznego.

Rabin synagogi popierany przez Izaaka, Eli Kornfeld z Hunterdon, NJ, powiedział CNN, że zgadza się z oceną Golinkina. Gdyby kiedykolwiek żył w kosmosie, nadal przestrzegałby postu Jom Kippur według ziemskich zegarów. Dodał, że mimo to prawdopodobnie zrobiłby wszystko, by uniknąć przebywania w kosmosie podczas tak ważnej żydowskiej uroczystości. W Jom Kippur Żydzi nie powinni pracować, a ci, którzy są ściśle religijni, unikają używania elektryczności, prowadzenia samochodów czy wsiadania do samolotów.

Mimo to, powiedział Kornfeld, przyznał, że gdyby miliony ludzi kiedykolwiek żyły i pracowały w kosmosie, wiara żydowska ewoluowałaby i dostosowała się do okoliczności.

Powiedział: „Myślę, że jedną z pięknych rzeczy w judaizmie jest to, że może być istotny, dostosowując się do wszelkiego rodzaju zmieniających się technologii, gałęzi przemysłu i odkryć”.

Drut CNN
™ & © 2023 Cable News Network, Inc. , firma odkrywcza Warner Bros. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *