Jackie Wattles, CNN
Przez wieki zachód słońca oznaczał koniec rytualnego postu w święta takie jak Ramadan i Jom Kippur i sygnalizował pyszny posiłek po całym dniu powstrzymywania się od jedzenia i picia. Ale co by się stało, gdyby zegar słoneczny nagle się zmienił, tak jak ma to miejsce w przypadku astronautów na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej? Orbitujące laboratorium okrąża Ziemię z prędkością 17 000 mil na godzinę (27 600 km/h), dając pasażerom 16 wschodów i zachodów słońca każdego dnia.
Jest to pytanie, z którym astronauta Sultan Al Neyadi zmaga się od swojej epoki Przylot na stację kosmiczną 3 marca. Jest jednym z mniej niż tuzina muzułmańskich astronautów, którzy podróżowali w kosmos i pod koniec swojej misji Za około pięć miesięcy będzie pierwszym astronautą ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, który zakończy długoterminowy pobyt w pływającym laboratorium.
Podczas jego pobytu muzułmanie na ziemi będą obchodzić miesiąc Ramadan – Czas postu, modlitwy i medytacji trwający od wieczora 22 marca do 21 kwietnia. Obchodzone są również dwa święta islamskie – Eid al-Fitr, które oznacza koniec Ramadanu, oraz Eid al-Adha, które jest świętem Id al-Adha. Coroczna pielgrzymka muzułmanów do Mekki, świętej ziemi w Arabii Saudyjskiej, która rozpoczyna się 28 czerwca.
„Sześć miesięcy to dużo czasu dla misji i wielka odpowiedzialność” – powiedział dziennikarzom Al Neyadi podczas konferencji prasowej. Styczeń Konferencja prasowa.
Ale, jak wyjaśnił Al Neyadi, jako astronauta odnosi się do niego definicja „podróżnika”, co zwalnia go z prób świętowania Ramadanu w tym samym czasie, co muzułmanie udający się na Ziemię. Powiedział „możemy rzeczywiście zjeść śniadanie”. „To nie jest obowiązkowe”.
Dodał: „Post nie jest obowiązkowy, jeśli źle się czujesz. Tak więc pod tym względem – wszystko, co mogłoby zagrozić misji lub ewentualnie zagrozić członkom załogi – faktycznie wolno nam jeść wystarczającą ilość jedzenia, aby zapobiec eskalacji niedoborów żywności, pożywienia lub wody.
Neyadiego też do reporterów Podczas konferencji prasowej w Dubaju w lutym mógł pościć zgodnie z Greenwich Mean Time, czyli uniwersalnym czasem koordynowanym, który jest oficjalną strefą czasową na stacji kosmicznej.
„Jeśli nadarzy się okazja, Ramadan jest z pewnością dobrą okazją do postu, co jest w rzeczywistości zdrowe” – powiedział dziennikarzom Al Neyadi na swojej konferencji prasowej w styczniu. – Poczekamy i zobaczymy, jak to się potoczy.
Religia w kosmosie: historia
Astronauci i przywódcy religijni Spróbuj nadać pozaziemskim dążeniom duchowe znaczenie Od początków lotów kosmicznych.
Podczas misji NASA Apollo 8 w 1968 roku astronauci czytali Księgę Rodzaju, pierwszą księgę Biblii, w drodze na orbitę Księżyca. Buzz Aldrin, który był z Neilem Armstrongiem podczas pierwszego lądowania na Księżycu w 1969 roku, również był cicho Wziął firmę z lądownika księżycowego Eagle — biorąc łyk wina i bochenek chleba pobłogosławiony przez swojego prezbiteriańskiego pastora w Houston — zanim ludzie postawią pierwsze kroki ludzkości na Księżycu.
W 2007 roku malezyjski astronauta, szejk Muzaffar Shukar, został pierwszym praktykującym muzułmaninem, który pozostał na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, a malezyjska Narodowa Islamska Rada Fatwy wydała specjalne wytyczne, aby kierować praktykami jego i przyszłych muzułmańskich astronautów.
Chociaż jego podróż zbiegła się z ramadanem, sobór Powiedział Jego post może zostać odłożony do czasu powrotu na Ziemię lub może pościć zgodnie ze strefą czasową miejsca, z którego zaczął. Został również zwolniony z obowiązku próby uklęknięcia podczas modlitwy – trudnego wyczynu w zerowej grawitacji. A próba zwrócenia się twarzą do Mekki, tak jak muzułmanie muszą podczas modlitwy lub codziennej modlitwy, pozostawiono mu najlepiej jak potrafił, zgodnie z wytycznymi Rady Fatwy.
Podobne idee proponowali uczeni żydowscy. Nie wszyscy żydowscy astronauci próbowali obchodzić Szabat, żydowski dzień odpoczynku, który wypada w szabat, podczas którego Żydzi powinni powstrzymać się od wszelkich prac. Ale izraelski astronauta Ilan Ramon właśnie tego próbował w 2003 roku, kiedy leciał na pokładzie promu kosmicznego Columbia z misją Zgodnie z radą „wybitnych ekspertów rabinicznych” zanotował szabat według czasu Cape Canaveral na Florydzie, skąd pochodził. Ramon i jego sześciu towarzyszy zginęli, gdy orbiter Columbia rozbił się podczas ich powrotu na Ziemię 1 lutego 2003 roku.
Wśród innych uroczystości religijnych odbywających się na pokładzie 20-letniej stacji kosmicznej są coroczne obchody Bożego Narodzenia, żydowskie święta Paschy i Chanuka – w tym pamiętny epizod z 1993 roku z udziałem astronauty NASA Jeffreya Hoffmana. Nadawanie On sam kręci dreidelem w warunkach mikrograwitacji w ogólnokrajowej telewizji.
„To mała gra – dreidel – coś, co kręcisz, a potem widzisz, która strona się pojawia. I zgodnie z tym albo wygrywasz, albo przegrywasz, a ja tylko próbowałem zobaczyć, jak możesz zreinterpretować zasady lotów kosmicznych, ponieważ jest żadnych wzlotów i upadków” – wyjaśnił przed kamerą.
Obserwacja Jom Kippur na orbicie
Jeśli chodzi o to, co teologia mówi o tym, jak żydowscy astronauci powinni obchodzić Jom Kippur w kosmosie, nie było żadnych oficjalnych dyrektyw – i faktycznie – koncepcja ta wywołała nieporozumienia wśród niektórych rabinów i uczonych religijnych.
Przez wieki rabini zmagali się z dylematem, jak obchodzić święta we właściwym czasie, kiedy słońce i księżyc nie spełniają standardów znanych większości ludzi. A Odpowiedź z 2002 rlub pisemną odpowiedź rabina na pytanie dotyczące prawa żydowskiego, udzieloną przez rabina Davida Golinkina, emerytowanego prezesa Schechter Institute for Jewish Studies w Jerozolimie, przejrzyj niektóre z różnych argumentów.
Jacob Emden, XVIII-wieczny rabin, nie wiedział o podróżach kosmicznych. Był jednak zaznajomiony z koncepcją podróżowania tak blisko północnego lub południowego bieguna Ziemi, że podróżnik może nie zobaczyć zachodu słońca przez miesiące. Jego decyzją było po prostu policzenie „dni”, jak to było w zwyczaju na niskich szerokościach geograficznych, poprzez zaznaczenie upływu 24 godzin. Inny dziewiętnastowieczny rabin, Yisrael Lifshitz, stwierdził, że jeśli podróżnik ma zegarek wskazujący czas w miejscu swojego pochodzenia, powinien obchodzić święta zgodnie z tym czasem, zgodnie z odpowiedzią Golinkina.
W obliczu problemu współczesnych podróży kosmicznych Golinkin napisał, że astronauci NASA powinni ustawić swoje zegarki na środkową strefę czasową Stanów Zjednoczonych, a następnie Houston, gdzie znajduje się większość amerykańskich astronautów.
Pytanie, jak obchodzić żydowskie święta na orbicie, pojawiło się ponownie, gdy zrobił to Jared Isaacman, miliarder, który sfinansował lot kosmiczny dla siebie i trzech osób. Członkowie załogi w 2021 roku, wszedł na pokład SpaceX Crew Dragon i został pierwszym kosmicznym turystą, który wleciał na orbitę z amerykańskiej ziemi. Powiedział wtedy CNN, że chociaż jest Żydem, nie planuje obchodzić Jom Kippur, które zaczęło się o zachodzie słońca w dniu jego rozpoczęcia w 2021 roku.
„Szczerze mówiąc, właściwie nie jestem osobą religijną” — powiedział, przyznając, że był darczyńcą lokalnej synagogi w New Jersey.
Z drugiej strony rabin Dovid Heber pisze dla organizacji certyfikującej koszerność Star-K w 2007 rokuPowiedział po prostu, że „w idealnym przypadku nie należy podróżować w kosmos”. Ale „jeśli trzeba iść”, istnieje wiele różnych opcji, które spełniłyby wymagania religijne. Jednak Heber zwraca uwagę, że teoretycznie możliwe jest przedłużenie jednodniowych wakacji do trzech dni, w zależności od tego, gdzie dokładnie znajduje się orbita statku kosmicznego.
Rabin synagogi popierany przez Izaaka, Eli Kornfeld z Hunterdon, NJ, powiedział CNN, że zgadza się z oceną Golinkina. Gdyby kiedykolwiek żył w kosmosie, nadal przestrzegałby postu Jom Kippur według ziemskich zegarów. Dodał, że mimo to prawdopodobnie zrobiłby wszystko, by uniknąć przebywania w kosmosie podczas tak ważnej żydowskiej uroczystości. W Jom Kippur Żydzi nie powinni pracować, a ci, którzy są ściśle religijni, unikają używania elektryczności, prowadzenia samochodów czy wsiadania do samolotów.
Mimo to, powiedział Kornfeld, przyznał, że gdyby miliony ludzi kiedykolwiek żyły i pracowały w kosmosie, wiara żydowska ewoluowałaby i dostosowała się do okoliczności.
Powiedział: „Myślę, że jedną z pięknych rzeczy w judaizmie jest to, że może być istotny, dostosowując się do wszelkiego rodzaju zmieniających się technologii, gałęzi przemysłu i odkryć”.
Drut CNN
™ & © 2023 Cable News Network, Inc. , firma odkrywcza Warner Bros. Wszelkie prawa zastrzeżone.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”