Kiedy FromSoftware ogłosiło Armored Core VI podczas Game Awards w zeszłym tygodniu, główny komentarz w dedykowanym wątku reklamowym subreddita brzmiał po prostu: „Mam nadzieję, że ten subreddit odpowiednio wyrośnie z zapomnienia”.
Zawsze kultowa seria, seria Armored Core została przyćmiona przez powstanie tak zwanego gatunku Soulsborne, który katapultował FromSoftware z zapomnienia do jednego z najlepszych studiów na świecie. Ale Armored Core istnieje już od dłuższego czasu – znacznie dłużej niż Demon’s Souls czy Dark Souls. W okresie swojej świetności na PlayStation i PlayStation 2 zyskała ogromną publiczność dzięki swoim potężnym projektom; Ogromny wybór części, intensywne bitwy na podzielonym ekranie. Ostatni Armored Core — ambitna gra sieciowa, w której drużyny graczy walczą ze sobą na dużej mapie dla wielu graczy — została wydana w 2012 roku.
Ponieważ podgatunek Soulsborne staje się dominującą częścią marki FromSoftware, łatwo się zastanawiać, czy Armored Core pójdzie w jego ślady. Czy będzie to Sekiro z gigantycznymi robotami? Czy będzie to miało miejsce w dużym otwartym świecie? Na razie odpowiedź na oba te pytania wydaje się brzmieć „nie”, chociaż w tym porównaniu są pewne niuanse.
„Nie, nie podjęliśmy świadomego wysiłku, aby spróbować skierować ją w stronę rozgrywki bardziej przypominającej Soulsborne” – powiedział Hidetaka Miyazaki, prezes FromSoftware, który przedstawił koncepcję gry. Główny kierunek [Armored Core VI] jest wrócić i przyjrzeć się podstawowej koncepcji Armored Core i temu, co uczyniło tę serię wyjątkową. Chcieliśmy więc zająć się montażem, zmontować i dostosować mech – klimatyzator – a następnie móc narzucić wysoki poziom kontroli zmontowanej maszynie. Chcieliśmy więc wziąć te dwie podstawowe koncepcje i ponownie je zbadać w naszym nowoczesnym środowisku. „
W praktyce oznacza to zachowanie wielu elementów, które definiowały serię na przestrzeni lat – takich jak szczegółowa personalizacja mecha i tryb areny jeden na jednego. Najłatwiej dostępnymi elementami „Soulsborne” są potężni bossowie – zszywka FromSoftware – oraz mroczna sceneria, z których ta ostatnia była naprawdę dużą częścią tożsamości Armored Core.
Zawiera również swego rodzaju system póz, który reżyser Masaru Yamamura – weteran Dark Souls i Sekiro: Shadows Dies Twice – mówi, że działa poprzez „kontynuowanie atakowania nawet najsilniejszego wroga, siła efektu może złamać pozę wroga i zadać znaczne szkody.” „. Pomyśl o tym jak o podniesieniu tarczy i pochłanianiu obrażeń, dopóki nie będziesz musiał się wycofać.
Tym, co wyróżnia Armored Core, jest skupienie się na broni dystansowej zamiast mieczy i broni białej. Yamamura jest równie uznany w naszym wywiadzie, chociaż zauważa również, że Armored Core zawiera kilka „fajnych opcji walki wręcz”.
„
Yamamura i Miyazaki opierają się drobnym porównaniom do gier Souslborne. Miyazaki stanowczo mówi, że jego głównym celem jest personalizacja, a Yamamura mówi, że „nie ma elementów, które odnoszą się bezpośrednio do Sekiro”. Nigdzie nie jest to bardziej oczywiste niż decyzja o wybraniu projektu opartego na misjach, który łączy się bezpośrednio z poprzednikami, w porównaniu z bardziej otwartą strukturą Prastarego Pierścienia i podobnych.
„Czuliśmy, że struktura oparta na misjach była do tego dobra, ponieważ pozwala wybierać i dostosowywać przed każdym wypadem. Przynajmniej kadencja – prędkość, z jaką gracz może poruszać się po świecie i przemierzać mapę… To bardzo duży aspekt tego, jak podchodzimy do tego projektu” — mówi Miyazaki. „Myślę, że jednym z największych atutów poprzednich gier Armored Core jest swoboda wyboru sposobu poruszania się po mapie i tego, jak twoje wybory wpłyną na twój ruch i umiejętności, gdy już wejdziesz na poziom. wygląd, na który chcieliśmy pójść tym razem, i właśnie na nim chcieliśmy się skupić”.
Miyazaki oczywiście zaczynał od serii Armored Core, zanim ostatecznie przeszedł do channelingu Duszy Demona, więc zna się na tym lepiej niż większość. Główną szansą Armored Core może być wykorzystanie rozszerzonych zasobów FromSoftware do stworzenia ambitnego graficznie doświadczenia. Sam Miyazaki przyznał, że jest „zazdrosny” o zespół, który dziś będzie tworzył Armored Core VI.
„Żałuję, że nie mieliśmy takiej siły w tamtych czasach” — mówi nieco tęsknie.
Tymczasem Yamamura obszernie opowiada o tym, co FromSoftware może osiągnąć dzięki ulepszonej grafice Armored Core VI.
„Oczywiście motyw mecha w Armored Core VI oznacza, że filmujemy te masywne bloki stali i mamy wizualizować, jak te rzeczy będą się poruszać i jak zostaną połączone, różne połączenia, jak to wszystko współgra ze sobą i jak sprawić, by wyglądało to fajnie — także z perspektywy rozgrywki” — mówi Yamamura. „To jest coś, do czego możemy zastosować zasoby. Oczywiście metalowa tekstura tych rzeczy, a także projekt dźwięku. Możemy użyć Foleya, aby uzyskać realistyczne dźwięki do zastosowania w tych instrumentach. Jest wiele obszarów, w których możemy zastosować te zasoby i nowoczesne myślenie, jak również.”
To może być sedno tego, co napędza FromSoftware do stworzenia Armored Core VI. Być może znalazł niezliczone fortuny, tworząc gry takie jak Elden Ring, ale nie zapomniał o swoich początkach. W oczekiwaniu na pierwszą pełną wersję gry Armored Core wygląda na gotową do bycia… grą Armored Core ze wszystkim, co się z tym wiąże. Nawet zachowuje numer z nową historią.
„Armored Core jest powodem, dla którego każdy, kto czyta ten tweet, grał w Dark Souls” – napisał deweloper Doc Burford wkrótce po jego ujawnieniu. To jest po ciele [sic] w końcu powrót do ich najlepszych serii”.
Premiera Armored Core 6 jest obecnie zaplanowana na 2023 rok. O wszystkim innym ogłoszonym podczas The Game Awards możesz przeczytać tutaj.
Kat Bailey jest starszym redaktorem wiadomości w IGN, a także współgospodarzem Nintendo Voice Chat. Czy masz radę? Wyślij jej bezpośrednią wiadomość na the_katbot.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.