Piesi idą przed sklepem Tesli w Szanghaju w Chinach, 14 marca 2024 r.
Zdjęcie wybrzeża | norfoto | Obrazy Getty’ego
Akcje Tesli spadły w poniedziałek o 3% w notowaniach przed otwarciem sesji, podczas gdy chińska spółka Li Auto spadła do najniższego poziomu od 11 miesięcy, po tym, jak obie firmy obniżyły ceny swoich samochodów elektrycznych na różnych rynkach w obliczu intensywnej konkurencji.
Amerykański gigant samochodów elektrycznych Tesla obniżył cenę wywoławczą swojego samochodu Model 3 w Chinach do 231 900 juanów (32 000 dolarów) w niedzielę, co oznacza spadek o 14 000 juanów, podała Xinhua. Reutera. W raporcie wskazano również, że obniżono ceny na innych głównych rynkach, takich jak Niemcy.
Tymczasem Li Auto obniżyło ceny swoich modeli, w tym L7, L8, L9 i nowo wprowadzonego na rynek dużego SUV-a, podało w poniedziałek na swojej stronie internetowej. Konto Weibo. Rabaty na modele podobno osiągnęły 30 000 juanów.
Poniedziałkowa kontrola CNBC stron internetowych Tesli i Li Auto wykazała, że ich samochody były wystawione z aktualnymi cenami.
Notowane w Hongkongu akcje Li Auto spadły podczas poniedziałkowej sesji o 8,3% do najniższego poziomu od 11 miesięcy, podczas gdy inni chińscy producenci samochodów elektrycznych również spadły – Nio spadł o 1,7%, Xpeng spadł o 1,9%, a BYD spadł o 0,2%.
Te obniżki cen mają miejsce w czasie intensywnej konkurencji w dziedzinie samochodów elektrycznych w Chinach, gdy lokalni producenci samochodów starają się wyprzedzić swojego amerykańskiego rywala Teslę dzięki luksusowej technologii i konkurencyjnym cenom.
Wszyscy najwięksi chińscy producenci samochodów elektrycznych mają na myśli jeden cel – „odebrać koronę Tesli” – powiedział w weekendowej notatce badawczej Eugene Hsiao, szef chińskiej strategii kapitałowej w Macquarie Group, zauważając, że jest to najbardziej konkurencyjny krajowy firma. Rynek motoryzacyjny w historii nowożytnej.
Hsiao powiedział, że obniżki cen to tylko jeden z aspektów różnorodnych strategii stosowanych przez głównych chińskich graczy w branży pojazdów elektrycznych, aby przetrwać „następną falę konsolidacji branży”.
Chiński producent smartfonów Xiaomi wprowadził na rynek na początku tego miesiąca swój samochód elektryczny SU7, którego cena jest o około 4000 dolarów niższa niż Tesla Model 3. Firma twierdziła również, że nowy samochód będzie miał większy zasięg.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”