Po raz pierwszy od 2008 roku świat motoryzacyjny został przedstawiony nowemu przedstawicielowi linii Nissana Z. Zupełnie nowy Nissan Z 2023 porzuca numeryczne nazewnictwo swoich poprzedników i zapowiada się jako najlepiej działająca wersja tabliczki znamionowej.
Nowy Z ma twardą konkurencję. Jeśli szukasz przednich, tylnych lub dwudrzwiowych pojazdów wyczynowych, Z to tylko jedna z wielu maszyn, które możesz rozważyć. Zebraliśmy informacje o tym, jak model Z mierzy się z każdym sportowym coupe dostępnym obecnie na rynku.
Potężny układ napędowy
Jak sugerowano od miesięcy, Z jest napędzany przez 3,0-litrowy silnik DOHC V-6 z podwójnym turbodoładowaniem – konkretnie silnik Nissan VR30DDTT, który można znaleźć w Infiniti Q50 i s 60. W modelu Z ten silnik będzie generował 400 koni mechanicznych i 350 funtów-stopy momentu obrotowego.
To prawie szyja i szyja z 382 KM i 368 funtami momentu obrotowego, które dostajesz Toyota Supra. Supra wykorzystuje również 3,0-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, chociaż silnik Toyoty B58 jest jednostką rzędową, pochodzą z BMW.
Oba samochody ich przytłoczyły BMW M2 Jednakże. Dzięki turbodoładowanemu 3,0-litrowemu silnikowi N55 silnik M2 generuje 405 koni mechanicznych i 406 funtów momentu obrotowego.
Silnik Z o mocy 400 KM może wystarczyć, by zawstydzić takie osoby jak 181 KM i 151 Nm Mazda MX-5 Miata, który z łatwością przewyższa Toyotę GR 86 z 2022 r., która Mam zdrowy zastrzyk energii 228 koni mechanicznych i moment obrotowy 184 funtów. Ale nie dorównuje temu, co ma do zaoferowania Detroit. Mustang GT wytwarza 460 koni mechanicznych z 5-litrowego V8, podczas gdy Chevrolet Camaro SS wytwarza 455 koni mechanicznych. z 6,2-litrowego silnika V-8. Dodge Challenger R/T jest dobry na 375 KM z 5,7-litrowym Hemi, podczas gdy Opcjonalnie 6,4 l 392 V-8 Przynosi 485 koni mechanicznych za trochę więcej pieniędzy.
odpowiednia skrzynia biegów
Moc wyjściowa opowiada tylko część historii Z. Na szczęście dla miłośników samochodów sportowych Nissan zdecydował się zaoferować ręczną skrzynię biegów w standardzie w nowym Z. Nissan twierdzi, że pobliska sześciobiegowa skrzynia biegów została zaprojektowana specjalnie z myślą o sportowej jeździe. Sprzęgło to wysokowydajna jednostka Exedy z aktywnym dopasowaniem obrotów i systemem kontroli startu.
Dodanie przewodnika jest zawsze mile widziane na dzisiejszym rynku samochodowym i stanowi wyraźną przewagę nad Suprą. W rzeczywistości Supra jest jedynym samochodem, który omówiliśmy do tej pory, który nie ma skrzyni biegów w kształcie litery H. Jeśli wolisz dwa pedały, Nissan zaoferuje również Z z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami do zmiany biegów. Klienci mogą nawet wybrać wiosła Nissana GT-R jako opcję. Powinniśmy zobaczyć, jak ta skrzynia biegów wypada w porównaniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią Supra.
urządzenia wykonawcze
Jak wszyscy się spodziewaliśmy, nowy Z pojawi się z mnóstwem wydajnego sprzętu na pokładzie. Zaczyna się od zawieszenia, podwójnych wahaczy z przodu i wielowahaczowych z tyłu. System jest wspierany przez przednią kolumnę wieży i wydrążone drążki stabilizujące o dużej średnicy na obu końcach. Samo zawieszenie wydaje się być krokiem naprzód w stosunku do Supry, która wykorzystuje przednie zawieszenie typu kolumnowego. Supra wykorzystuje również wielowahaczowy tył, a oba samochody są wyposażone w czterotłoczkowe zaciski hamulcowe. Model Z jest wyposażony w opcjonalny pakiet hamulców Nissan Sport z 14-calowymi przednimi tarczami i 13,8-calowymi tylnymi kołami. Dla porównania, GR Supra ma 13,7-calowe przednie wirniki i 13-calowe tylne wagony.
Model Z będzie również dostępny z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, podczas gdy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Toyoty jest sterowany elektronicznie. Powinno to pomóc Nissanowi poczuć się nieco bardziej staroświecko niż niektórzy jego konkurenci, ale nie zawsze jest to złe. Poza tym Miata zachowała mechaniczną różnicę LSD w obecnej dekadzie.
Aby zwiększyć osiągi samochodu, Z będzie również dostępny z oponami Bridgestone Potenza S007 o wysokich osiągach, ulepszeniem w stosunku do standardowych opon Yokohama Advan Sports, ale nie na tym samym poziomie, co opony Michelin Pilot Super Sports Supry.
Podobny rozmiar, podobna cena.
Sam rozmiar Z jest stosunkowo zbliżony do rozmiaru Supry, co oznacza, że jest nieco mniejszy od amerykańskich alternatyw. Rozstaw osi Nissana wynosi 100,4 cala, a całkowita długość wynosi 172,4 cala. Supra ma znacznie krótszy rozstaw osi, tylko 97,2 cala, ale mierzy dokładnie taką samą długość całkowitą. Z ma 72,6 cala szerokości i 51,8 cala długości, podczas gdy Supra ma 73,4 cala szerokości i 51,0 cala długości.
Podobnie jak w przypadku rozmiaru, cena Z jest zbliżona do ceny Supry. Nissan mówi R&T Ceny nowego samochodu sportowego rozpoczną się od około 40 000 USD, chociaż ceny i dokładne szczegóły będą dostępne dopiero wiosną 2022 r., Kiedy samochód trafi do sprzedaży. Dla porównania, Supra zaczyna się od 43 190 USD z 2,0-litrową czwórką rzędową, chociaż trzeba podnieść 51 540 USD za 3,0-litrową szóstkę. To ogromna różnica w cenie i wydajności, która może sprawić, że Z będzie jeszcze bardziej atrakcyjny dla nabywców samochodów sportowych. Oczywiście nie wszystko jest wycenione jak Toyota. MX-5 zaczyna się już od 26 830 USD, a pakiet Challenger R/T Scat Pack to 41 070 USD.
Tak więc Z wydaje się znajdować w środku paczki – realna opcja rozszerzenia dla kupujących Miata i GR 86, tańsza alternatywa dla samochodów podrasowanych Supra i V-8. To samo w sobie sprawia, że Z jest rodzajem samochodu, na który czekaliśmy.
Ta treść jest tworzona i utrzymywana przez stronę trzecią i jest importowana na tę stronę, aby pomóc użytkownikom podać ich adresy e-mail. Możesz znaleźć więcej informacji na temat tej i podobnych treści na piano.io