PRZYLĄDEK CANAVERAL, FL – SpaceX przeszedł do historii dwa lata temu, gdy łódź z siecią uległa awarii i spadł z nieba element wyposażenia. Teraz jej flota w kształcie stożka nosa jest na emeryturze.
Ślizg ładunku pocisku to powłoka ochronna przypominająca powłokę, która blokuje ładunek pocisku, gdy pojazd przelatuje przez ziemską atmosferę. Tego typu urządzenie jest zwykle używane jednorazowo, a następnie wyrzucane, zwykle do oceanu, po każdym locie.
To znaczy, dopóki para łodzi nie zmieniła gry.
Wideo: Zobacz, jak SpaceX łapie nos rakiety w kształcie stożka z kosmosu
Wszystko zaczęło się od łodzi o nazwie Mr. Stephen
W 2015 roku SpaceX wstrząsnął branżą startową, odbierając swoją pierwszą rakietę. Od tego czasu firma rozszerzyła swoje wysiłki na rzecz odkupienia o owiewki. W tym celu założyciel i dyrektor generalny firmy, Elon Musk, ogłosił, że SpaceX użyje łodzi do robienia zdjęć po powrocie na Ziemię.
Statek o nazwie Mr. Stephen dołączył do floty łodzi SpaceX w 2017 roku, pojawiając się w porcie Los Angeles. łódź, a Były statek dostawczy offshoreFani o orleokich łatwo to zauważyli. Z dachu wystawały cztery duże ramiona, podtrzymywane przez rozciągniętą między nimi jasnożółtą siatkę. Sieć rozciągała się na około 40 000 stóp kwadratowych (3700 metrów kwadratowych), dzięki czemu Stephen mógł funkcjonować przede wszystkim jako przenośna rękawica wędkarska.
Dwa serpentyny ładowności mają około 13 m długości, 17 stóp (5 m) szerokości i ważą ponad 2200 funtów. (około 1000 kilogramów). Podobnie do kadłuba łodzi, dwie połówki tego mylącego kształtu toczą się przez atmosferę z dużą prędkością, powodując, że się potykają.
Aby ułatwić regenerację, SpaceX wyposażyło krążownik w stery strumieniowe z zimnym azotem, które pozwalają pociskom ustabilizować się, a gdy już wystarczająco zwolnią (dzięki oporowi atmosferycznemu), w około 5 mil (8 km) nad wodą, pozwalając aerodynamicznemu elementowi delikatnie wślizgnąć się w siatkę pana Stephena.
Łódź przeszła wiele prób, zanim osiągnęła swój pierwszy sukces. Po przejściu na Wschodnie Wybrzeże i otrzymaniu nowej nazwy – Musk zmienił ją na GO Ms. Drzewo w 2019 r. – Łódź była gotowa do historii.
Związane z: Rozwój rakiety SpaceX na zdjęciach
dynamiczny duet
SpaceX przeszedł prawie dwa lata prób i błędów, zanim jego niesamowity pomysł na łowienie z powietrza okazał się owocny. Ale w środku nocy, po trzecim Falcon Heavy firmy Pani Tree podniosła spadającą z nieba łódź.
Łódź odniosła wiele sukcesów, choć nie stale. Starając się odzyskać oba elementy serialu, SpaceX wprowadziło nowy statek: GO Ms. Podobnie jak jej zespół, pani Tree, pani Schiff jest ozdobiona czterema ramionami i gigantyczną siecią.
Dynamiczny duet podróżował po premierze Atlantic po starcie, próbując zapisać się do historii podwójnym haczykiem. Ten dzień w końcu nadszedł. Po misji Anasis-II 20 lipca 2020 r. dwie łodzie zostały utrudnione.
SpaceX opublikował na Twitterze wideo z udanego połowu, świętując to osiągnięcie.
przyszłe wysiłki na rzecz odbudowy
Łapanie zasp okazało się trudniejsze niż oczekiwała firma, ponieważ wiele niekontrolowanych czynników – takich jak warunki morskie, wiatry i inne warunki pogodowe – odegrało rolę w tym, jak dobrze działa dynamiczny duet SpaceX.
W tym celu firma dokonała pewnych modyfikacji części aerodynamicznych, które pozwolą urządzeniom lepiej przeciwdziałać korozyjnemu charakterowi wody morskiej.
Przez pewien czas SpaceX używał bliźniaczych łodzi do wyrzucania alarmów z wody i przechwytywania ich w powietrzu. Ale ponieważ łodzie tak łatwo uszkodziły wzburzone morza, SpaceX zdecydowało, że poszuka innej drogi do działań naprawczych: floty statków ratunkowych Dragon.
SpaceX ma w swoim arsenale dwa główne statki do odzyskiwania smoków: GO Searcher i GO Navigator. Oprócz GO Quest, wszystkie łodzie odegrały rolę w wysiłkach firmy na rzecz przywrócenia aerodynamiki.
Jasnoróżowo-niebieska łódź, zwana Shelia Bordelon, a także pomarańczowo-czarna jednostka o nazwie HOS Briarwood, zostały zakontraktowane przez SpaceX, aby pomóc w wysiłkach ratunkowych w czasie, gdy inne łodzie były zajęte. Shelia Bordelon od tego czasu przeniosła się na inne stanowiska, podczas gdy HOS Briarwood pozostaje w porcie.
Łagodne wiatry i morza podążają zarówno za panią Tree, jak i panią Schiff, które udowodniły, że nawet najsprytniejsze pomysły, takie jak wyrywanie alarmów z nieba, są możliwe. Obie łodzie oficjalnie wycofały się w kwietniu, żegnając się z Port Canaveral i SpaceX akwarelowym salutem, gdy po raz ostatni wypłynęły z portu.
Obserwuj Amy Thompson na Twitterze @astrogingersnap. Śledź nas na Twitterze @Spacedotcom lub Facebooku.