Napisałem artykuł w zeszłym tygodniu Sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA w drugim kwartale 2021 r.. Niefortunną rzeczą dla tych z nas, którzy chcą jak najszybciej zobaczyć sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie, jest to, że sprzedaż pojazdów elektrycznych innych niż Tesla w USA jest żałosna. Oczywiście niektórzy entuzjaści czystej Tesli są z tego zadowoleni, ale myślę, że radość mocno kontrastuje z misją Tesli.
Pomimo tego, że jestem trochę smutny z powodu wyników sprzedaży w drugim kwartale i trochę surowy dla każdego producenta samochodów, który nie nazywa się Tesla, w rzeczywistości było trochę więcej do świętowania, niż sądziłem. Mało.
Jeden pomocny czytelnik („Eh Canadian”) przeszedł przez proces określania limitu sprzedaży 5 producentów samochodów elektrycznych. Podczas gdy liczby Nissana i Forda były wyraźnie rozczarowujące, a Audi i Chevrolet nie były dużo lepsze, Volkswagen osiągnął przyzwoitą połowę, a Porsche osiągnął naprawdę fajny podział EV vs. FFV (pojazd na paliwo kopalne). Cóż, nie myślimy o tym, co osiągnęła Norwegia, ale wyniki Porsche na bezsprzecznie słabym amerykańskim rynku samochodów elektrycznych nie mają sobie równych wśród starszych producentów.
Możesz zobaczyć powyższy wykres, ale oto wyniki w formie listy punktowanej:
- 17,7% Porsche (3 359 sprzedaży Taycan z 18 958 całkowitej sprzedaży Porsche)
- Volkswagen 4,8% (5756 ID.4 sprzedaży 120 520 całkowitej sprzedaży Volkswagena)
- Audi 3,8% (2560 e-tron + e-tron Sportback – 66 995 całkowitej sprzedaży Audi)
- Chevrolet 2,6% (11263 sprzedaży Bolt EV/EUV na 433 155 całkowitej sprzedaży Chevroleta)
- Nissan 1,7% (4804 sprzedaż Leaf, 280 282 całkowita sprzedaż Nissana)
- Ford 1,4% (6356 sprzedaży Mustanga Mach-E z 451.813 całkowitej sprzedaży Forda)
- BMW 0,5% (511 sprzedaży i3 z 96 561 sprzedaży BMW)
Oczywiście, jeśli spojrzymy tylko na Kalifornię lub inny gorący rynek samochodów elektrycznych, te liczby wyglądają o wiele lepiej, ale nie patrzymy na jeden lub kilka wiodących stanów – chcę zobaczyć postęp w Stanach Zjednoczonych, patrząc na Populacja USA jest podobna do trochę dla Europejczyków, myślę, że to sprawiedliwe i rozsądne. Powiedziawszy to, dzięki Bogu Kalifornio. …
Warto zauważyć, że wszystkie trzy najlepsze marki należą do grupy Volkswagen Group. O ile wiele osób było zirytowanych przez lata komunikatów prasowych Volkswagena i modeli samochodów, zanim niemiecki producent samochodów zaczął sprzedawać samochody elektryczne zaprojektowane od podstaw, nie ma wątpliwości, że jest to obecnie najbardziej efektywna i inspirująca firma zajmująca się samochodami zabytkowymi. Ja też tego nie widzę. Sprzedaje znacznie więcej samochodów (elektrycznych i nie tylko) w Europie, a Volkswagen radzi sobie stosunkowo dobrze na tym dużym rynku – a europejskie przepisy nie słabną. W Stanach Zjednoczonych marki Volkswagen Group mają niewielki udział w rynku, ale mogą ujrzeć dużo otwarcia sprzedaży i inspirującego wzrostu, jeśli będą postrzegane jako pionierzy w nowej erze lub w erze motoryzacji, erze elektrycznej. Volkswagen może nie urosnąć do rozmiarów Forda, Toyoty, a nawet Hyundaia w USA, ale może znacznie się rozwinąć dzięki ciągłej jeździe na napędzie elektrycznym. zobaczymy.
Jakieś inne przemyślenia na temat tych lub powiązanych numerów?