Ceny w salonach samochodowych zaczęły spadać. Czy już czas na zakupy? – Nacjonalizm

Ceny w salonach samochodowych zaczęły spadać. Czy już czas na zakupy?  – Nacjonalizm

Po raz pierwszy od lat nabywcom samochodów łatwiej jest znaleźć dobrą ofertę, gdy branża samochodowa wychodzi z problemów w łańcuchu dostaw, a eksperci twierdzą, że perspektywy mogą się poprawić.

Ceny naklejek w salonach samochodowych zaczynają spadać, a przystępność cenowa się poprawiła, powiedział Daniel Ross, starszy dyrektor ds. analiz branżowych w Canadian Black Book.

„Rynek nowych samochodów wraca do normalności szybciej niż rynek samochodów używanych. Masz zapasy, masz zachęty w zależności od tego, gdzie robisz zakupy, a jeśli od początku jesteś kupującym nowe samochody, jest to najlepsza pozycja siedzisz w tym już od dłuższego czasu” – powiedział.

W całym kraju wzrosły zapasy nowych samochodów w związku ze wzrostem cen nowszych modeli, a konsumenci wstrzymują się z większymi zakupami w obliczu rosnącej inflacji i rosnących stóp procentowych. Teraz producenci i dealerzy wprowadzili zachęty i rabaty, próbując oczyścić tę podaż.

Historia ma kontynuację w ramach reklamy

W przypadku nowych samochodów dealerzy samochodowi mogą oferować wewnętrzne finansowanie od producentów i kontrolować ceny niezależnie od stawek bankowych, powiedział Sam Fiorani, wiceprezes ds. globalnych prognoz pojazdów w AutoForcast Solutions.

„Zamiast oferować rabaty, obniżają stopy procentowe, co zapewnia konsumentom lepsze oferty”.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Dealerzy samochodowi padli ofiarą ataku oprogramowania typu ransomware


Właściciele domów obserwują każdy ruch Banku Kanady w nadziei na obniżenie stóp procentowych, ale zakup samochodu działa nieco inaczej, mówi Shari Primack, starszy doradca w organizacji non-profit Car Help Canada. W przypadku finansowania za pośrednictwem salonu samochodowego stopa procentowa zależy od konkretnej marki lub modelu.

Wiadomości finansowe i analizy dostarczane na Twoją skrzynkę odbiorczą w każdą sobotę.

Dodał: „Ceny ustalane przez producenta są powiązane przede wszystkim z dostępnością samochodu”.

„Gdyby pojazdy były dostępne w dużych ilościach, pobudziłoby to stopy procentowe i je obniżyło” – stwierdził Primack. „Ale jeśli nie ma podaży pojazdów i jeśli okres oczekiwania będzie długi z powodu ich małej podaży, ceny będą nie należy stymulować.”

READ  W strajku portowym w Kolumbii Brytyjskiej osiągnięto wstępne porozumienie, kończące 13 dni przestojów w pracy

Historia ma kontynuację w ramach reklamy

Stawki finansowania przez producentów nowych samochodów mogą wynosić od pięciu do siedmiu procent bez zachęt i mogą być niższe niż stawki w przypadku samochodów używanych, ale nadal wyższe niż poziomy przed pandemią. Primack dodał, że z kolei na rynku samochodów używanych mogą nastąpić zmiany cen zgodnie z decyzjami banku centralnego, choć ceny pozostają wysokie.

Dodał, że w miarę ciągłego poprawiania się dostępności pojazdów klientom oferowanych jest coraz więcej zachęt i ofert, co zwiększa ich siłę negocjacyjną.

Jednak sytuacja na rynku nie została jeszcze w pełni skorygowana i powrót do normalności może zająć kolejny rok.

Z majowego raportu TD Bank wynika, że ​​poziom zapasów będzie nadal rósł, ale na popyt mogą wpływać trudności gospodarcze, zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym, gdzie trudności mogą wpływać na sprzedaż, ponieważ więcej rodzin oszczędza na zakup domu lub dotrzymanie spłaty kredytu hipotecznego . Nieruchomość. Bank szacuje, że sprzedaż samochodów w tym roku wzrośnie o 9,6 proc. i w 2025 roku osiągnie poziom sprzed pandemii.

Primack zasugerował, że idealnie byłoby poczekać kolejne sześć miesięcy, aby uzyskać lepszą ofertę na nowe samochody – szczególnie w przypadku samochodów o mniejszej podaży i dłuższych okresach oczekiwania, które nie otrzymają dobrych zachęt ze strony producentów.

Azjatyckie marki produkujące pojazdy hybrydowe, takie jak Toyota, Honda i Hyundai, nadal mają ograniczone dostawy w Kanadzie, więc będzie mniej zachęt.

Historia ma kontynuację w ramach reklamy

Wielu potencjalnych nabywców wstrzymywało się z zakupem samochodów w ciągu ostatnich kilku lat, zamiast tego wydawali na naprawy i konserwację starych samochodów. Jednak konsumentom, którzy nie mogą już czekać, Primack zasugerował zakup nowego samochodu, a jest ich wiele.

Północnoamerykańscy producenci samochodów, w tym Ford, General Motors i Stellantis, dysponują większymi zapasami i mogą oferować klientom lepsze oferty i zachęty, powiedział Primack. Europejskie marki luksusowe, w tym Mercedes, BMW i Audi, również mogą być dobrymi opcjami rabatów.

Wśród ofert cieszących się dużym zainteresowaniem marek w Ameryce Północnej znajdują się zachęty pieniężne na zakup niektórych modeli pojazdów, sięgające 15% ceny detalicznej na rynku. Rosną także obniżki cen wynajmu. Tymczasem negocjowanie wydatków, takich jak gwarancja na produkty zabezpieczające przed rdzą lub kradzieżą, może zaoszczędzić tysiące dolarów.

Primack zasugerował sprawdzenie modeli pojazdów, wcześniejsze wyszukanie najlepszej oferty u dealera i poproszenie o zestawienie ceny, aby mieć pewność, że kupujący nie płaci za dodatkowe produkty.

Historia ma kontynuację w ramach reklamy

Dodał: „Nie bójcie się z nimi negocjować, aby uzyskać lepszą ofertę, ponieważ oferta jest coraz lepsza, a zdolność kupującego do negocjowania powoli zaczyna wracać”.

„Skorzystaj z tego”.

Tę samą zasadę stosuje się przy zakupie najkorzystniejszego oprocentowania. W przypadku nowych samochodów producenci często mają niższe oprocentowanie niż bank lub linia kredytowa. Jednak w przypadku samochodów używanych zakupy są kluczem do znalezienia najlepszej opcji banku lub kredytu.

Chociaż rynek nowych pojazdów ogólnie odbudowuje się szybciej, Ross stwierdził, że ma przed sobą jeszcze długą drogę i pozostaje w najlepszym razie zróżnicowany.

„To lepszy scenariusz niż poprzednio, ale wychodziliśmy z bardzo złego scenariusza” – powiedział Ross o rynku motoryzacyjnym.

„Jeśli szukasz mojej porady dotyczącej samochodu, radzę nie robić jeszcze zakupów, jeśli nie musisz”.

READ  Zapasy Shopify ulepszone przez legendarnego analityka z Wall St

Wydanie &2024 The Canadian Press

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *