Czy Toronto może ograniczyć korzystanie z Ubera i Lyftu na ulicach miast?

Czy Toronto może ograniczyć korzystanie z Ubera i Lyftu na ulicach miast?

Wygląda na to, że władze miasta Toronto po raz kolejny próbują ograniczyć liczbę firm oferujących wspólne przejazdy, takich jak Uber i Lyft, na zatłoczonych ulicach.

Uber i branża taksówkarska szeroko omawiały ten temat przez lata, a teraz miasto rozpoczęło konsultacje społeczne w nadziei uzyskania informacji zwrotnych, które ostatecznie pomogłyby w jego uregulowaniu.

„Wszystko, co zrobiło to miasto, było sprzeczne z jego własnymi celami, jeśli chodzi o Ubera i Lyft” – powiedziała Christine Hubbard, dyrektor ds. operacyjnych Beck Taxi. „Nie wymyślamy tutaj koła na nowo. Oni znają odpowiedzi na te problemy. Musimy tylko zobaczyć pracę”.

W mieście odbywają się konsultacje społeczne dotyczące branży wynajmu samochodów. Uwagi dotyczące potencjalnego wpływu na dostępność, środowisko, kwestie społeczno-gospodarcze i natężenie ruchu drogowego zostaną wzięte pod uwagę.

Na początku grudnia Uber Canada ogłosił, że pozwie Toronto Anulowanie decyzji miasta o ograniczeniu liczby pojazdów osobowych na ulicach. Firma oferująca wspólne przejazdy złożyła pozew do Sądu Najwyższego Ontario, twierdząc, że ograniczenie licencji na wspólne przejazdy nieodwracalnie zaszkodzi jej działalności.

Rada Miejska Toronto i burmistrz Olivia Chow zmieniły tę decyzję, ogłaszając, że będzie nadal wydawać licencje kierowcom taksówek, takim jak Uber, eliminując limit po tym, jak przeciwnicy ostrzegli, że takie posunięcie jedynie podniesie ceny i wywoła skargi prawne ze strony firm przewozowych.

Lyft, kolejna popularna firma oferująca wspólne przejazdy, twierdziła, że ​​zamrożenie spowoduje wycofanie kierowców z najbardziej ruchliwych części miasta i zwiększenie ruchu.

Taksówkarze mają trudności z utrzymaniem działalności: urzędnicy

Podczas czwartkowych osobistych konsultacji urzędnicy Kanadyjskiego Stowarzyszenia Taksówek powiedzieli, że borykają się z problemem podaży i popytu. Wzywają miasto do rozwiązania tego problemu, twierdząc, że kierowcy nie zarabiają już tak dużo jak kiedyś ze względu na mnóstwo możliwości wspólnych przejazdów.

READ  Wycofanie z lodówki: Ministerstwo Zdrowia Kanady twierdzi, że odłączenie uchwytu stwarza ryzyko upadku

„Sądzę, że miasto naprawdę powinno rozważyć wprowadzenie ograniczenia liczby taksówek i pojazdów na drogach” – powiedział Marc-Andre Way, prezes Kanadyjskiego Stowarzyszenia Taksówek. „Tniesz ceny i usługi, a w mieście są ogromne korki”.

Znak Ubera wywieszony w samochodzie w Palatine w stanie Illinois, poniedziałek, 22 maja 2023 r. (AP Photo/Nam Y. Huh, File)

Hubbard powiedział, że taksówkarze i zwykli obywatele budowali przez lata system wynajmu samochodów, ale teraz są bez pracy i desperacko szukają odpowiedzi.

„[They’re] Teraz, po sześćdziesiątce, nie mogą się doczekać pracy w fabryce, aby móc utrzymać rodzinę.

Uber twierdzi, że wzrost popytu wymaga większej liczby samochodów na drogach. Część kierowców twierdziła natomiast, że nie ma wystarczającej liczby spraw do załatwienia, dlatego miasto musi ograniczyć natężenie ruchu kołowego.

Do końca miesiąca zaplanowano przeprowadzenie trzech kolejnych konsultacji społecznych. Oczekuje się, że władze miasta złożą Radzie sprawozdanie w tej sprawie do końca 2024 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *