Zapowiedź Rajdu Polski – Oficjalna strona Hyundai Motorsport

Świeżo po zwycięstwie na Sardynii Hyundai Motorsport podejmuje próbę Rajdu Polski

W siódmej rundzie sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) 2024, Rajdzie Polski (27–30 czerwca), Hyundai Motorsport będzie chciał uzupełnić swoje ostatnie zwycięstwa we wszystkich trzech mistrzostwach i powiększyć swoją przewagę.

Rallye Poland to pierwszy w tym roku naprawdę szybki rajd szutrowy, z szybkimi podjazdami, głębokimi koleinami i dużą ilością wierzchołków i skoków. Ze względu na nieprzewidywalną polską pogodę rozprzestrzenianie się piasku może się drastycznie zmienić w ciągu sekundy; Deszcz może zamienić spokojny, suchy tor w kończącą rajd kąpiel błotną. Niezależnie od warunków, precyzja i zaangażowanie będą kluczem do zapewnienia dobrego zakończenia wymagającego wydarzenia, które nie pojawiało się w harmonogramie WRC od 2017 roku.

Trzy załogi reprezentujące zespół Hyundai Shell Mobis World Rally Team to Thierry Neuville/Martijn Wiedeke, Ott Tänak/Martin Järveoja i Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen, a Norwegowie wracają do kokpitu z Hyundaia i20 do Rhyundai i20. Rajd.

Po pierwszym etapie w 2024 r. w Portugalii zespół Tannock/Garvioja kontynuował swoje sukcesy w Rallye Italia Sardegna, gdzie odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie. Dzięki temu zwycięstwu Hiszpanie Dani Sordo/Candido Carrera zajęli trzecie miejsce.

Liderzy mistrzostw Neuville/Wiedeke będą chcieli odrobić straty po tym, jak odnotowali swój pierwszy wynik poza pierwszą piątką sezonu na Sardynii. Jednak po mocnym niedzielnym wyścigu na włoskiej wyspie belgijski duet stracił zaledwie kilka punktów do grupy goniącej w rankingach.

Po siedmiu latach nieobecności w WRC Rajd Polski powraca do kalendarza z okazji 80. rocznicy. Impreza w Mikołajkach od lat jest podstawą Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), a Neuville w edycji 2017 odniosło zwycięstwo o prawie półtorej minuty, przed przerwą w WRC. Dwanaście miesięcy wcześniej, w 2016 roku, pierwszy krok osiągnął Mikkelsen, a za nim Dannock był na drugim miejscu. Niedawna seria dobrych wyników i skład, który wie, czego potrzeba, aby zwyciężyć na polskim szutrze, tworzy przepis na sukces, dzięki któremu zespół z Alzenau jest o krok przed nadchodzącymi rywalami.

READ  Polska może powołać komisję do zbadania wykorzystania oprogramowania szpiegującego już w tym roku, twierdzi prawodawca

Prezes i dyrektor grupy Hyundai Motorsport Cyryl Abitbol powiedział:

„Po zwycięstwach w kilku poprzednich rajdach, mamy dużo pozytywnego impetu, gdy skupiamy się na Polsce. To bardzo szybka impreza szutrowa i wiemy, że to ulubiona nawierzchnia naszych rywali w Toyocie, więc jesteśmy Traktujemy to wydarzenie jak wyzwanie. Nadal prowadzimy we wszystkich trzech mistrzostwach. Nasz skład na tę imprezę składa się teraz z dwóch załóg, które wygrały w tym sezonie, więc nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, czy samochód dokonał w tym zakresie tych samych ulepszeń. Rajd Polski nie był obecny w kalendarzu WRC od 2017 roku, ale Andreas ma tutaj pewne doświadczenie w rundach ERC, więc wniesie do zespołu wiedzę, która będzie nieocenionym nabytkiem w przeszłości Miejmy nadzieję, że sukces, w tym zwycięstwo, zapewni nam znaczną liczbę punktów i utrzymanie prowadzenia w mistrzostwach.

Notatki zespołu: Thierry Neuville/Martijn Wiedeke (Hybrydowy Hyundai i20 N Rally1 nr 11)

  • Belgowie prowadzą zarówno w mistrzostwach kierowców, jak i pilotów
  • Neuville wygrał edycję Rajdu Polski 2017

Newville powiedział: „Rajd Polski to wydarzenie, które bardzo mi się podoba. Jako szybki rajd szutrowy z kilkoma dużymi skokami i wzniesieniami, etapy są bardzo ekscytujące i możemy się dobrze bawić. Ponieważ nie przeprowadzaliśmy żadnych testów na polskich drogach, chcieliśmy od samego początku upewnić się, że mamy odpowiednie ustawienia i dobre noty dotyczące prędkości. Jeśli chodzi o ustawienia, potrzebujemy dużej przyczepności i przyczepności, ale nie sądzę, że będzie się to zbytnio różnić od innych rajdów szutrowych, w których rywalizowaliśmy w tym sezonie. Rozpoczęcie wyścigu jako pierwszy może być dużą zaletą lub wadą, w zależności od tego, jak bardzo oczyścimy drogę, ale zobaczymy, kiedy tam dotrzemy. Oczekujemy, że będzie to spójne i wystarczająco szybkie, aby zapewnić przyzwoite punkty we wszystkich trzech mistrzostwach.

Notatki zespołu: Ott Tänak/Martin Järveoja (Hybrydowy Hyundai i20 N Rally1 nr 8)

  • Estończycy wygrali poprzednią rundę na Sardynii
  • Duo zajmuje drugie miejsce w rankingach kierowców i pilotów
READ  Pentagon twierdzi, że propozycja Polski, aby przekazać samoloty myśliwskie MiG-29 do Stanów Zjednoczonych z dostawą na Ukrainę, „nie jest imponująca”.

Thanak powiedział: „Mam wspaniałe wspomnienia z Polski – to rajd, który bardzo mi się podobał. Ma bardzo szybkie, wymagające drogi, które mogą się bardzo zmieniać w zależności od pogody, ale nie mogę się go doczekać. Podoba mi się profil imprezy i jest to podobnie jak nauczyłem się jeździć w Estonii, byłem bardzo blisko wygrania mojego pierwszego rajdu w Polsce, ale tak się nie stało. Od tamtej pory kilka razy stawałem na podium, więc wiem, że stać mnie na dobry wynik , ale nadal jest trochę do poprawy w samochodzie, aby dać mi pewność siebie niezbędną do przetrwania całego weekendu. Mam nadzieję, że znajdę dobre wyczucie.

Notatki zespołu: Andreas Mikkelsen/Dorstein Eriksson (Hybrydowy Hyundai i20 N Rally1 nr 9)

  • Pierwsza runda WRC dla Norwegów od kwietniowego rajdu Chorwacji
  • Niedawne doświadczenia ERC w Polsce dają załodze nr 9 przewagę

Mikkelsena powiedział: „Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę wrócić do zespołu w Polsce po ostatnich zwycięstwach w Portugalii i na Sardynii. Rajd Polski to impreza wymagająca dużych prędkości, na piaszczystej nawierzchni, więc w stabilnym i szybkim samochodzie takim jak nasz można pokonywać koleiny Nigdy nie jeździłem Hyundaiem i20 N Rally1 na szutrze, ale będąc w samochodzie przez dwa dni przed zawodami, mam nadzieję znaleźć odpowiednie ustawienia, dzięki którym będę mógł kontynuować walkę ważne w tej imprezie, więc będzie to ważne przez cały weekend. Mam nadzieję powalczyć o pozycje, mam tutaj dwa podia i jedno zwycięstwo i chcę jeszcze raz powtórzyć te dobre wyniki.

Weekend w skrócie

  • Rajd Polski rozpoczyna się w czwartek rano od Shakedown, a wieczorem następuje SSS1 Mikołajki Arena (2,50 km).
  • Piątkowa trasa obejmuje dwie pętle Stanzigki (SS2/5, 29,40 km), Wyliski (SS3/6, 12,90 km) i Olekko (SS4/7, 13,20 km) i kończy się kolejnym przejazdem Mikołajki Areny (SSS8,km).
  • Sobotnia trasa zawodów liczy 124,10 km i składa się z siedmiu etapów: Świętajno (SS9/13, 18,50 km), Gołdap (SS10/14, 19,90 km), Czarne (SS11/15, 22,40 km) i Saj (SS12/12, 20 km) ).
  • Weekend zakończy się czterema etapami obejmującymi Power Stage: SS19 Mikołajki 2 (10,73 km).
READ  Pomorsky i Vormyosko-Mazursky w częściowej komorze śluzowej. Co to jest i kiedy się zmienia?

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *