Opis Projektu
Pożyczka uprzywilejowana do kwoty 100 mln EUR na rzecz polskich spółek zależnych („Pożyczkobiorców”) Vantage Development SA („Podmiot Dominujący”), Jednostki Dominującej zarejestrowanej w Polsce i będącej ostatecznie własnością TAG Immobillien AG („Sponsor”). . Wpływy z pożyczki EBOR wesprą rozwój energooszczędnego budownictwa mieszkaniowego dla rodziców wynajmujących budynki w Polsce.
Cele projektu
Transakcja pomoże złagodzić niedobory mieszkaniowe w Polsce, pogłębione wojną na Ukrainie i napływem ukraińskich uchodźców do Polski. Ponadto projekt wprowadzi na polski rynek mieszkaniowy innowacyjny leasing społeczny.
Wpływ zmiany
Wynik ETI: 61
Oczekiwany wpływ transformacji przyczyni się do powstania cech „włączających” i „ekologicznych”.
Jakość włączająca: Projekt poszerzy dostęp do mieszkań jako kluczowej infrastruktury zapewniającej utrzymanie kapitału ludzkiego i źródeł utrzymania oraz wprowadzi do swojego portfolio umowy dotyczące mieszkalnictwa socjalnego, co jest innowacją na polskim rynku prywatnych mieszkań. Przy poważnym niedoborze mieszkań i dużej luce czynszowej w Polsce (tj. znacznej części populacji nie stać na mieszkanie, ale nie ma wystarczającej liczby biednych, aby korzystać z zasobów mieszkań socjalnych), projekt zapewni innowacyjne rozwiązania poprzez wprowadzenie umów najmu socjalnego.
Ekologiczna jakość: Dofinansowane budynki będą działać co najmniej o 10% lepiej niż minimalne wymagania krajowe, co przełoży się na wymierne korzyści dla środowiska i niższą emisję gazów cieplarnianych.
Informacje dla klientów
Vantage Development SA
Podsumowanie finansowania EBOR
100 000 000,00 euro
Całkowity koszt projektu
200 000 000,00 Euro
Dodatkowy
Nadwyżka bankowości wynika z sytuacji kryzysowej i „systemu finansowego” opartego na zakrojonych na szeroką skalę dzierżawach instrumentalnych i społecznych.
Streszczenie środowiskowe i społeczne
Klasyfikacja B (ESP 2019). Vantage Development SA to nowy klient stosujący silne praktyki w zakresie ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz pracy. W ramach bieżącego badania due diligence środowiskowego i społecznego (ESDD) dokonano przeglądu możliwości klienta i podejścia do zarządzania i wykazało, że firma posiada odpowiednie systemy zarządzania w celu kontrolowania wpływu E&S. Praca, efektywność energetyczna i zaangażowanie interesariuszy. Oczekuje się, że budynki sektora prywatnego na wynajem sfinansowane w ramach transakcji będą osiągać co najmniej 10% lepsze wyniki niż krajowe regulacje dotyczące nZEB i będą składać się głównie z lokali mieszkalnych z niewielkimi powierzchniami komercyjnymi.
Dane kontaktowe firmy
Dariusza Pawlukowicza
[email protected]
+48 717860020
https://vantage-sa.pl/
ul. Białowiska 91a, 54-234 Wrocław, Polska
PSD został ostatnio zaktualizowany
20 czerwca 2024 r
Zrozumienie zmiany
Więcej informacji na temat podejścia EBOR do pomiaru wpływu zmian można znaleźć tutaj.
Możliwości zawodowe
W sprawie możliwości biznesowych lub zakupów skontaktuj się z firmą klienta.
W sprawie możliwości biznesowych (niezwiązanych z zamówieniami) z EBOR należy kontaktować się:
Telefon: +44 20 7338 7168
E-mail: [email protected]
W przypadku projektów sektora państwowego odwiedź stronę Zakupy EBOR:
Tel: +44 20 7338 6794
E-mail: [email protected]
Pytania ogólne
Konkretne zapytania można składać za pomocą formularza zapytania EBOR.
Polityka środowiskowa i społeczna (ESP)
ESP i powiązane z nim wymagania dotyczące wyników (PR) określają sposoby, w jakie EBOR będzie realizował swoje zobowiązanie do promowania „rozwoju przyjaznego dla środowiska i zrównoważonego”. W ramach ESP i PR klienci przestrzegają mających zastosowanie wymogów krajowych przepisów dotyczących informacji i konsultacji publicznych oraz przyjmują i rozpatrują obawy i skargi interesariuszy, w szczególności dotyczące wyników projektu w zakresie ochrony środowiska oraz klientów i społeczeństwa. Proporcjonalnie do charakteru i skali ryzyka i skutków środowiskowych i społecznych projektu, EBOR powinien, w stosownych przypadkach, ujawniać swoim klientom informacje na temat ryzyka i wpływu projektów lub angażować się w istotne konsultacje z zainteresowanymi stronami. Informacja zwrotna.
Dalsze informacje na temat procedur EBOR w tym zakresie znajdują się w ESP.
Uczciwość i zgodność
Biuro Dyrektora ds. Zgodności (OCCO) EBOR promuje dobre zarządzanie i zapewnia stosowanie najwyższych standardów uczciwości we wszystkich operacjach Banku, zgodnie z najlepszymi międzynarodowymi praktykami. W przypadku wszystkich klientów banku przeprowadzane jest badanie due diligence uczciwości, aby upewnić się, że ryzyko uczciwości lub reputacji nie jest dla banku nie do zaakceptowania. Bank wierzy, że identyfikacja i rozwiązywanie problemów na etapie zatwierdzania oceny projektów jest najskuteczniejszym sposobem zapewnienia uczciwości transakcji bankowych. OCCO odgrywa kluczową rolę w tych wysiłkach na rzecz bezpieczeństwa i pomaga monitorować ryzyko integralności w projektach poinwestycyjnych.
OCCO jest również odpowiedzialne za badanie zarzutów dotyczących oszustw, korupcji i niewłaściwego postępowania w projektach finansowanych przez EBOR. Każdy, kto podejrzewa nadużycie lub korupcję, zarówno w Banku, jak i poza nim, powinien złożyć pisemne zgłoszenie do Dyrektora ds. Zgodności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected]. Wszystkie zgłoszone sprawy zostaną rozpatrzone przez OCCO w celu podjęcia dalszych działań. Wszystkie raporty, w tym raporty anonimowe, zostaną sprawdzone. Wyciągi mogą być sporządzane w dowolnym języku Banku lub krajach, w których Bank prowadzi działalność. Przekazywane informacje muszą być podawane w dobrej wierze.
Polityka dostępu do informacji (AIP)
Program AIP określa, w jaki sposób EBOR publikuje informacje i konsultuje się ze swoimi interesariuszami, aby promować lepszą świadomość i zrozumienie swoich strategii, polityk i działań po jego wejściu w życie 1 stycznia 2020 r. Jakie informacje są dostępne na stronie internetowej EBOR.
Konkretne prośby o informacje można składać za pomocą formularza zapytania EBOR.
Niezależny mechanizm rozliczalności projektu (IPAM)
Jeżeli wysiłki mające na celu rozwiązanie problemów środowiskowych, społecznych lub związanych z ujawnianiem informacji publicznych w kontaktach z klientem lub bankiem nie powiodą się (np. poprzez mechanizm rozpatrywania skarg klienta na poziomie projektu lub poprzez bezpośrednie zaangażowanie kierownictwa banku), osoby fizyczne i organizacje mogą starać się rozwiązać swoje obawy za pośrednictwem EBOR . Niezależny mechanizm rozliczalności projektu (IPAM).
IPAM niezależnie sprawdza problemy w projekcie, które prawdopodobnie spowodowały (lub mogły spowodować) szkodę. Celem mechanizmu jest: wspieranie dialogu pomiędzy interesariuszami projektu w celu rozwiązania kwestii środowiskowych, społecznych i publicznego ujawniania informacji; w celu ustalenia, czy Bank przestrzega specyficznych dla projektu zapisów Polityki Środowiskowo-Społecznej lub Polityki Dostępu do Informacji; oraz tam, gdzie ma to zastosowanie, zajęcie się wszelkim istniejącym nieprzestrzeganiem tych zasad, jednocześnie zapobiegając przyszłemu nieprzestrzeganiu zasad przez Bank.
Aby dowiedzieć się więcej o IPAM i jego zadaniach, odwiedź stronę internetową niezależnego mechanizmu odpowiedzialności za projekt; Jak złożyć wniosek o recenzję; Możesz też skontaktować się z firmą IPAM za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected], aby uzyskać wskazówki i więcej informacji na temat usługi IPAM oraz sposobu przesyłania wniosków.
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.